• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Inductieplaat vs besteklade

Lid geworden
21 okt 2010
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij zouden een inductieplaat steken in onze keuken. Om de symetrie te behouden moet de besteklade onder de inductieplaat komen.



Om problemen met het magnetisme te voorkomen zou ik eerst een lade met handdoeken,... onder de inductieplaat voorzien en dan pas de besteklade.



Is dit voldoende, of plaats ik die lade beter ergens anders?
 

Marc78

Lid
Lid geworden
9 okt 2009
Berichten
169
Waarderingsscore
0
Punten
16
bij ons zit de besteklade vlak onder de inductieplaat. nog geen geen problemen ondervonden... Tis misschien afhankelijk van welk bestek er in de lade ligt? :mrgreen:
 
Lid geworden
6 sep 2010
Berichten
822
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik zie ook het probleem niet, onze besteklade bevindt zich gewoon onder ons inductievuur. dit geeft normaal gezien geen problemen hoor.
 

Thorgal

Gewaardeerd lid
Lid geworden
2 mrt 2007
Berichten
1.407
Waarderingsscore
147
Punten
63
Da's dus kl*te : ons hadden ze gezegd dat zoiets niet toegestaan werd door de fabrikanten van de inductievuren. We moesten teveel afstand laten tussen kookplaat en bestekplaten, 't zicht van de keuken zou om zeep zijn en daarom zijn we voor vitrokermaisch gegaan ... :x :?
 

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Berichten
9.178
Waarderingsscore
4
Punten
38
Zeg ... dat gaat langs onder uw bestek niet tegen het inductievuur laten hangen hé ... dus dat magnetisme is al geen reden.



Enige bedenking dat sommige plaatsers hebben is de warmteafvoer, dus zomaar een lade kan niet => die zal een klein beetje open zijn voor luchtventilatie.

Of er wordt op een andere manier gezorgd dat er genoeg ventilatie is.
 

TomEnNatalie

Zeer Actief lid
Lid geworden
20 apr 2007
Berichten
1.398
Waarderingsscore
0
Punten
36
Bij ons ook besteklade juist onder het inductievuur. Er is wel een stuk achterwand weggelaten voor de verluchting maar dat zie je niet.
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
De meeste bestekken vandaag zijn inox en dus niet magnetisch ...

enkel de mesbladen zijn magnetisch...



k.b.
 
Lid geworden
24 jun 2006
Berichten
121
Waarderingsscore
2
Punten
0
Het heeft inderdaad met de wamteafgifte van een inductiekookplaat te maken. Iedere fabrikant schrijft voor dat er voldoende verluchting moet zijn onder een inductieplaat, omdat onder de plaat ventilatoren zijn om de warmte af te voeren. Indien deze warme lucht niet voldoende afgevoerd kan worden ( een besteklade zorgt dus voor veel minder ventilatie) kan de elektronica van zo'n plaat tilt slaan. Heeft ook te maken met hoe lang en met hoeveel vuren tegelijkertijd je werkt.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
1.596
Waarderingsscore
0
Punten
0
Onze besteklade zit vlak onder het inductievuur, en inderdaad, ons inox bestek is wel iets warmer na het koken. Ik zie daar niet echt een probleem in.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan