inductiekookplaat 78cm met 4 zones of 90cm en 6 zones ???

invictus66

Zeer Actief lid
Lid geworden
29 jun 2011
Waarderingsscore
11
Punten
38
Kris77;1966057 wrote:
Waarom zou je het een of andere model nemen ?

Bekijk toch gewoon je eigen noden. 6 zones is niet beter dan 5, als je er toch maar 4 gebruikt. Bij onze plaat kan je ook bv 2 zones samenvoegen. Ok, we hebben ze nog niet lang, maar we hebben niet eens een ovale pan die hier gebruik van zou kunnen maken.

Kijk bv ook eens naar het vermogen en formaat van de zones, bij 5 zones heb je vaak een iets grotere en krachtigere zone. De andere verschillen zitten vaak in het uiterlijk, de bediening en extra (nuttige?) functies.

Ps. Je hebt tegenwoordig ook al kookplaten zonder zones. Plaat detecteert waar je de pan zet.

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
invictus66;1966068 wrote:
Bekijk toch gewoon je eigen noden. 6 zones is niet beter dan 5, als je er toch maar 4 gebruikt. .

Als je graag en veel kookt, dan kom je echt heel vaak niet toe met 4 zones. Zelfs nu wij nog maar met twee zijn moet ik soms bepaalde dingen waarvoor ik mijn kookplaat nodig heb uitstellen. Ik ben nogal een praktische en wat koken betreft doe ik graag alles in één keer. Als ik dan toch aan mijn fornuis sta ... Mijn volgende kookplaat wordt dus zeker een met zes kookzones. Maar iedereen heeft uiteraard andere behoeftes.

Lid geworden
8 aug 2014
Waarderingsscore
0
Punten
0
m0117627;1965100 wrote:
De zones passen zich zogezegd aan aan de grootte van wat je er op zet, maar het blijven wel gewoon 6 verschillende zones. Je kan dus bijvoorbeeld een heel grote pan over verschillende zones zetten, maar dan zie je wel dat er een stukje is waar geen verwarmingselement onder zit. Niet dat dit erg is , maar het wordt dus niet 1 grote zone. Ik dacht dat er wel merken bestaan die dit wel hebben.

Ter info, ik denk dat je denkt aan het Piano model van De Dietrich. Daarop kan je vrij plaatsen waar je maar wilt, en de plaat past zich aan.

Gezien bij een beurs vorig jaar. Leuk speeltje, maar hetgeen me het meest bijbleef is dat de verkoper zelf toch even moest prutsen om het systeem goed te laten werken. :)

GeertAki

Nieuw Lid
Lid geworden
7 mrt 2007
Waarderingsscore
0
Punten
6
koevoet;1964913 wrote:
ja de titel zegt het al

we zijn dus op zoek naar een kookplaat

we hebben nu 2 types gevonden waar we redelijk op vallen kwestie prijs/kwaliteit namelijk

de AEG HK 854400FB met 4 zones en 78 cm breed gevonden voor 1019€

en de AEG HK956970XB met 6 zones en 90 cm en dit voor 1065€

deze gaan we op een kookeiland zetten van 3 meter samen met de afwasbak

nu mijn vraag het prijsverschil is zo klein maar ...gebruik je ooit zelfs 5 zones .?

en dan al zeker 6 zones is dit niet te bombastich ??

@Koevoet, ik vind je idee super. Enkel zou ik willen vragen dat je pas een beslissing neemt als je deze blogpost (die vandaag online is gegaan) hebt doorgelezen. Het kan je ellende binnen enkele jaren besparen:

Problemen met AEG-toestellen

Als je het eiland zelf gaat plaatsen, kan deze blogpost je misschien ook wel interesseren:

</off-topic>

Bovenaan