• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

INCERT alarm - verzekering

bouwerke83

Nieuw Lid
Lid geworden
29 jan 2019
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hallo, ik vond hierover niets terug.

Betreft brand/inbraakverzekering: wij krijgen van de verzekeraar een korting indien we een INCERT alarm pakken.

Even gecheckt met installateur, en die raden dat af om volgende reden: de korting is niet bijster groot (nog te checken), maar als je van de korting gebruik maakt, en je vergeet het alarm aan te zetten, dan zal de verzekeraar zich sneller kunnen verschuilen om uitbetaling te weigeren in zo'n geval.

De installateur plaatst die type alarm wel soms, maar raadt dit af aan particulieren (met wat uitzonderingen: grote kunstcollecties, etc).

Iemand hier wat praktische ervaring mee?

Wat heb je van waarde dat ze zo, snel kunnen stelen. Let er ook op dat je ook nog wat moet kunnen aantonen van wat er gestolen is.
In de gevallen waar ik weet van heb, is de waarde van het gestolen goed lager dan paar jaar extra premie optie diefstal te betalen.
Het grootste "letsel" is bij de meeste het gedacht dat er iemand in jou prive is geweest.
Een aanwezigheids-simulatie is iets dat bij iedereen werd aangeraden.

Niet opnemen in de polis. De korting is ongeveer 10% van de premie diefstal.

Het klopt wat de installateur zegt, als je het vergeet of het is defect trekken ze zich terug.

Soms kan je een uitbreiding nemen in je brandverzekering, waardoor je wél gedekt bent ondanks of het alarmsysteem op staat of niet. Dat staat dan duidelijk in de voorwaarden.
Bij AG Insurance heb ik zo'n optie "Pack Woning & Assist". Je betaalt hier natuurlijk extra voor, maar het heeft nog andere voordelen (bijv. wegvallen van de vrijstelling bij hogere schade, dringende assistentie aan huis indien nodig, ...).

het gaat niet over dat het alarm opsta of niet, het gaat over de voorwaarden dat je geen gelegenheid tot diefstal mag creëren en dat alles slotvast moet zijn.
Auto gestolen? Deur op slot of niet ? Deur slotvast = verzekering , deur te openen , geen verzekering.
huis afgesloten en inbraak? = verzekering
Huis deuren niet op slot en ze breken binnen ? geen verzekering.

Gans normaal als je in de polis staat dat je een alarm hebt , dat dit moet gebruikt worden.

Dank je allemaal - korting voor INCERT alarm is 40 EUR per jaar. Dus we laten dit vallen inderdaad.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan