IN-DI digitale televisie

• Telenet

Stemmen: 0 0,0%
  • Belgacom TV

• IN-DI

• TV Vlaanderen

• ander

• geen

• Totaal aantal stemmers
    0

IN-DI digitale televisie

Lid geworden
22 okt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
Oproepen om weg te blijven van Telenet vind ik ongehoord.

het doel is om....als het even kan....zo objectief mogelijk te blijven.

Ik wil u gerust zeggen waarom ik niet voor TN iDTV ben te vinden.

Enkele collegas op het werk hebben TN iDTV, daarvan heeft nog niemand gezegd dat het perfect en zonder problemen werkt, aan de andere kant zijn er wel 2 die zeggen dat ze meer analoog dan digitaal kijken vanwege de problemen met de settopbox.

Ook heb ik al van mensen gehoord die een digicorder hebben dat ze voor de echt belangrijke opnamen die men zeker niet wil missen gewoon terug de VCR nemen omdat de digicorder wel eens opnamen durft vergeten of durft te wissen voor dat deze bekeken zijn en dat zonder toestemming van de gebruiker.

Nu ga ik niet zeggen dat de rest perfect is. Maar als je dan ook eens rondkijkt op het net en daar net dezelfde problemen tegenkomt dan vind ik persoonlijk TN iDTV geen product dat ik mensen kan aanraden. Als het nu nog om geïsoleerde gevallen ging dan kon ik het begrijpen, maar niet als er zovelen zijn.

VDB

Lid geworden
21 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Benarty wrote:
Mpeg4: is geen zegen. Zolang de aanbieders zich puur laten leiden tot commerciële dwang is het risico dat ze, de compressie factor weer te hoog instellen wat weer tot een minder goed beeld kan leiden.

Mesen vergeten blijkbaar dat...onder mpeg2 ze nog steeds niet het volle potentieel van de Mpe2 techniek hebben gezien. Het gros van de TV zenders gebruikt die niet dus appelen met appelen vergelijken.

Het is wel zo dat mpeg2 effectief de typisch problemen kent, mpeg4 is op een aantal wel beter dus is de vraag vooral:: hoe hard gaan ze comprimeren.

Toch even de puntjes op de i zetten. MPEG-4 is wel een zegen!

Blijft een feit dat je voor dezelfde bandbreedte een betere beeldkwaliteit bekomt door MPEG-4 /part 10 (alias H264 of AVC) te encoderen ivm MPEG-2 encodering.

Ik zie niet waarom een operator aan kwaliteit zou inboeten tvv kwantiteit.

Ze zullen waarschijnlijk beiden proberen bereiken dmv betere encodering en HD.

Lid geworden
19 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
VDB wrote:
Toch even de puntjes op de i zetten. MPEG-4 is wel een zegen!

Blijft een feit dat je voor dezelfde bandbreedte een betere beeldkwaliteit bekomt door MPEG-4 /part 10 (alias H264 of AVC) te encoderen ivm MPEG-2 encodering.

Ik zie niet waarom een operator aan kwaliteit zou inboeten tvv kwantiteit.

Ze zullen waarschijnlijk beiden proberen bereiken dmv betere encodering en HD.

In de praktijk kijkt een aanbieder eerst naar de concurrenten. Pas als en concurrentieel niks meer te doen valt kunnen ze bvb het beeld wel opkrikken maar dat begint in eerste geval al bij de zenders zelf.

Want als er sprake is van her-codering, tja..daar ga je dan.

Ik heb toch niet vermeld dat mpeg4 per definitie geen beter beeld geeft?

Maar aan de andere kant, zolang ze niet de volle mogelijkheden gebruiken van mpeg2 tja, daar begint het al mee. Neem nu de typische 22msps waarom geen 27500msps bvb? Dat luttele verschil heeft invloed op beeldkwaliteit hoor.

Oh enne, ik kijk al een tijdje naar mpeg4/h264 , wel op pc monitor omdat onze TV nog niet HDready is.

andy666

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Waarderingsscore
4
Punten
38
persoonlijk denk ik er nog niet aan om op de kar van digitale TV te springen.

Waarom?

Mijn huidige televisie is geen HD.

Als je nu een nieuwe televisie koopt zal hij wel 'HD ready' zijn, maar waarschijnlijk niet FULL HH. En als hij dat al is zal hij waarschijnlijk nog te veel kosten.

Prijzen van digitale TV vind ik voorlopig nog veel te duur voor wat je maar krijgt. Bij het minste dat je bij wil betaal je je blauw. Vergelijk het met de beginperiode van telenet internet, toen moest je ook 250€ betalen enkel en alleen voor de installatiekosten. Nu smijten ze om de 3 maand met een aktie zodat je eigenlijk al bijna dom moet zijn om nog een euro uit te geven voor de installatie.

Decoders zijn veel te duur voor wat ze maar zijn. Zoals hier al is aangehaald moet je soms lang wachten om te zappen, TV-programma's op te vragen,... en hebben ze een zéér hoog verbruik.

België heeft volgens mij een te kleine markt om al die verschillende providers te blijven houden. Vroeg of laat denk ik dat er dan ook enkele zullen samensmelten.

In de Aziatische landen hebben ze nu al televisie met een digitale decoder ingebouwd. Iedereen die een beetje geduld heeft kan mijns inziens dan beter ook even wachten met de aanschaf van digitale televise en een nieuw televisietoestel. Tegen de tijd dat de ingebouwde digitale decoder hier op de markt is zullen alle merken al betaalbare FULL HD televisie's verkopen.

Lid geworden
27 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
INDI kost niks extra. Je betaalt gewoon de kabelaansluiting die je voor analoge tv ook betaalt. Je moet enkel een decoder kopen (99 €) of huren (4,90 €/maand). Zeker niet te duur voor het geboden kwaliteitsverschil. Ik vind het een zeer verantwoorde uitgave. Mijn tv is ook "HD ready", voor wat het ook betekent. Hij is 1080i, wat de 1080p het dichtst benadert. Ik heb via laptop van een kameraad eens een HD-demoke laten lopen (zijn graka kan die resoluties aan) op mijn tv, en dat zag er geweldig veelbelovend uit !

Lid geworden
19 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Funky wrote:
INDI kost niks extra. Je betaalt gewoon de kabelaansluiting die je voor analoge tv ook betaalt. Je moet enkel een decoder kopen (99 €) of huren (4,90 €/maand). Zeker niet te duur voor het geboden kwaliteitsverschil. Ik vind het een zeer verantwoorde uitgave. Mijn tv is ook "HD ready", voor wat het ook betekent. Hij is 1080i, wat de 1080p het dichtst benadert. Ik heb via laptop van een kameraad eens een HD-demoke laten lopen (zijn graka kan die resoluties aan) op mijn tv, en dat zag er geweldig veelbelovend uit !

Wat mis ik hier?

Telenet digitaal TV, tenminste het basisaanbod ..kost ook geen euro meer.

Straffer, ze betalen 12% BTW op het ganse abonnement i.p.v 21% voor diegene die nog analoog kijken. Die BTW aanpassen geld voor digitale TV algemeen, dus idem voor Belgacom en TV Vlaanderen.

Het gros van de HDready TV zit ergens in de buurt van 1376x768 pixels en verre van de volledige HD resolutie van 1920x1080 pixels.

En ja de i schrijft halfbeelden en daardoor is het optisch effect tussen 720p en 1080i niet zo groot. Pas 1920x1080p kan potten breken indien tenminste de beeldfrequentie hoger is dan 25hz, dus minimum 50Hz.

Maar dat vraag weer meer van de techniek .. want als ze echt de volledige 50 fps progressief zouden doorsturen stijgt natuurlijk de nodige bandbreedte en bandbreedte is duur.

Wat de poll betreft:

Er zijn 4754 leden en vooral omdat stemmen zo eenvoudige is zou het leuk zijn mochten er uiteindelijk over de 1000 stemmen zijn zodat we effectief eens een meer gefundeerd resultaat hebben.

Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Funky wrote:
Over de optical output van de Samsung-decoder gaat idd geen 5.1. Op mijn home-cinema kwam er enkel stereo uit (of gesimuleerde 5.1). Ik vermoed dat de nieuwe die eraan komt dit wel zal hebben met de HD-uitzendingen die eraan komen.

ProSieben zendt veel van z'n films uit in Dolby Digital 5.1 (en ik dacht VOX ook). Je moet wel de instellingen van je Samsungbox eens nakijken, want die multichannel output moet aan staan.

Lid geworden
27 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Benarty wrote:
Wat mis ik hier?

Geen idee. Ik gaf enkel de feiten weer betreffende INDI. Van Telenet TV ken ik niks gezien hier nog niet beschikbaar. Wat het verschil betreft tussen 1080i en 1080p, dat is theorethisch groter dan in de praktijk. Mijn kameraad werkt bij Panasonic, en ik heb de kans gehad een demo te bekijken van Bluray, reeds enkele maanden geleden. Hierop waren verschillende schermen te zien van 30" tot 60". Die 60" was een demotoestel dat nog niet te koop is (was?).

Los van alle theorie was MIJN kijkervaring :

- analoog - 720p : groot verschil;

- 720p - 1080i : beperkt verschil;

- 1080i - 1080p : klein verschil.

Uiteraard is het verschil het grootst op het grootste scherm. Op een 37" valt het mee, 720p of 1080i is mijns inziens voldoende.

@stevenvw : kan kloppen. Heb nazicht gedaan in de handleiding en er blijkt inderdaad een dergelijke instelling te zijn. Ik heb intussen mijn Home-cinema verkocht, dus ik kan het niet testen.

Lid geworden
9 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Quote:
Ik wil u gerust zeggen waarom ik niet voor TN iDTV ben te vinden.

Enkele collegas op het werk hebben TN iDTV, daarvan heeft nog niemand gezegd dat het perfect en zonder problemen werkt, aan de andere kant zijn er wel 2 die zeggen dat ze meer analoog dan digitaal kijken vanwege de problemen met de settopbox.

Ook heb ik al van mensen gehoord die een digicorder hebben dat ze voor de echt belangrijke opnamen die men zeker niet wil missen gewoon terug de VCR nemen omdat de digicorder wel eens opnamen durft vergeten of durft te wissen voor dat deze bekeken zijn en dat zonder toestemming van de gebruiker.

Nu ga ik niet zeggen dat de rest perfect is. Maar als je dan ook eens rondkijkt op het net en daar net dezelfde problemen tegenkomt dan vind ik persoonlijk TN iDTV geen product dat ik mensen kan aanraden. Als het nu nog om geïsoleerde gevallen ging dan kon ik het begrijpen, maar niet als er zovelen zijn.

Ik heb ook indi, nu meer dan een jaar al. Perfefct beeld, perfecte opname op dvd via scart. Programmeren loopt vlot, nog nooit iets gemist. Bovendien kan je met de samsung decoder wel degelijk surround beluisteren...als er tenminste in surround wordt uitgezonden (zoals sommige duitse zenders doen). In totaal zo'n 55 zenders, en een pak digitale radiozenders voor een extra som van welgeteld 0 euro. Daar valt nogal over te klagen he. Nu krijg je bovendien nog een BTW -verlaging.

Enige minpunt is misschien het (mijn inziens) saaie betaalpakket. Maar daar zou nu ook verandering in komen met de samenwerking met Kinepolis.

Soms, Blokker, soms ligt het probleem bij de mensen en niet bij het systeem. Klagers zijn er altijd, en je kan altijd pech hebben, maar hetgeen waar indi voor staat is zeker zijn geld :wink: waard.

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
405
Punten
83
Ik wil gerust stemmen, maar mijn keuze staat er niet bij: 'Geen'

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
1.526
Punten
113
u vraagt, wij draaien :).

VDB

Lid geworden
21 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Blokker_1999 wrote:
TN maakt ook gebruik van een mpeg2 stream over DVB-C maar steekt (op 6 kanalen na) alles achter encryptie en ze hebben gekozen voor een encryptie type waarvoor geen CAM modules bestaan. De enige manier om TN iDTV te bekijken is met hun verouderde trage hardware. Vele mensen hebben hier reeds over geklaagd en TN steekt de schuld van de codering op het feit dat de content providers hier om vragen (vreemd genoeg vragen zij dit niet aan indi, tvv of bgc) en koppelen zij het interactieve eraan alsof iedereen het wenst.

Telenet gebruikt Nagravision (Nagra) als conditional access systeem (CAS).

Nagra heeft wel CAM mocules beschikbaar voor hun CAS.

nagra_cam.gif

Het niet toelaten van CAM modules in het telenet systeem is een louter commerciele beslissing.

Het klopt verder ook dat content providers encryptie eisen van digitale tv signalen om de illegale verspreiding van programma's en films tegen gaan. Ook IN.DI zal hier vroeg of laat mee te maken krijgen.

Voor trage hardware is er natuurlijk geen excuus.

Lid geworden
19 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
VDB wrote:
Blokker_1999 wrote:
TN maakt ook gebruik van een mpeg2 stream over DVB-C maar steekt (op 6 kanalen na) alles achter encryptie en ze hebben gekozen voor een encryptie type waarvoor geen CAM modules bestaan. De enige manier om TN iDTV te bekijken is met hun verouderde trage hardware. Vele mensen hebben hier reeds over geklaagd en TN steekt de schuld van de codering op het feit dat de content providers hier om vragen (vreemd genoeg vragen zij dit niet aan indi, tvv of bgc) en koppelen zij het interactieve eraan alsof iedereen het wenst.

Telenet gebruikt Nagravision (Nagra) als conditional access systeem (CAS).

Nagra heeft wel CAM mocules beschikbaar voor hun CAS.

nagra_cam.gif

Het niet toelaten van CAM modules in het telenet systeem is een louter commerciele beslissing.

Telenet digital TV is volledig gebaseerd op oude hardware eisen.

Set top box die DVB-C tuner aan boord heeft, MHP compatibel ..dus in staat om Java te gebruiken, Nagravision cam (kan iedereen aankopen, is relatief duur) en telenet smartcard.

Telenet kan perfect het boeket voor de abonnee vrij schakelen zodat de klant keus heeft inzake set top box zolang die maar wat hierboven staat ondersteunt maar dan verliest telenet inkomsten en net daarom vertikken ze dat categoriek. Kassa kassa met de verkoop van de digibox/recorder, kassa kassa omdat ze zeker zijn dat de telenet klant 100% gebonden is met Telenet...kassa kassa voor de idTV delen.

Nu op zich is dat niet zo erg als Telenet zich niet laat leiden door de aandeelhouders en af en toe eens aan hun klanten denkt.

VDB

Lid geworden
21 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
@Bernarty

Voor een keer zijn we het helemaal eens. :wink:

Lid geworden
19 sep 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
VDB wrote:
@Bernarty

Voor een keer zijn we het helemaal eens. :wink:

ehum, nog maar een keer, oeioeioei daar moet dringen eens iets aan gedaan worden om dat cijfer wat op te krikken.

Op 22 januari geeft TV vlaanderen een persconferentie.

Benieuwd naar wat ze dan te vertellen hebben.

TVV is trouwens een niche speler maar heeft wel een aantal troeven die de gevestigde aanbieders niet hebben.

Zowel belgacom als Telenet en konsoorten hebben ook het konijn niet uit hun tover hoed gehaald en gaan vooral op gebied van bandbreedte aanzienlijk vooruitgaan.

Nu persoonlijk evalueren we jaar na jaar het aanbod en als we overstappen moet er alvast iets goeds tegenover staan, aan de andere kant, omdat we al jaren via schotel kijken is de kans ontzettend klein dat we , voor TV dan zouden veranderen. Voor internet etc desnoods wel.

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
405
Punten
83
club25 wrote:
Marburg wrote:
Ik wil gerust stemmen, maar mijn keuze staat er niet bij: 'Geen'

ge zult toch moeten als analoog eruitgaat

Zorgen voor morgen. Laat ons vandaag maar focussen op de zorgen van vandaag.

Lid geworden
27 aug 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Benarty wrote:
Nu persoonlijk evalueren we jaar na jaar het aanbod en als we overstappen moet er alvast iets goeds tegenover staan, aan de andere kant, omdat we al jaren via schotel kijken is de kans ontzettend klein dat we , voor TV dan zouden veranderen. Voor internet etc desnoods wel.

Doe ik ook. Momenteel INDI, wegens goede kwaliteit en lage investering.

Ik hoop in 2009 terug in een eigen woning te zitten en zal wel zien wat het dan is. Sateliet is zeker een optie, momenteel zie ik de investering niet zitten maar mogelijks neem ik zelfs geen kabelaansluiting meer in de nieuwe woning. Als WIMAX tenminste al beschikbaar en betaalbaar is tegen dan...

Bovenaan