Ik zoek een boom

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Waarderingsscore
30
Punten
48
D I Y zei:
De Luk en zijne schaamteloze fallus ook altijd...

Hij staat al in bloei, die phallus impudicus

supermasj

Lid
Lid geworden
1 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
18
Streekeigen bomen worden altijd joekels. Een linde, eik, beuk is niet direct geschikt om in iedere tuin te planten.

Toch nog enkele suggesties voor de topicstarter:

Gleditsia triacanthos sunburst : wordt niet te groot, laat nog wat gefilterd licht door en heeft kleine bloempjes die veel nectar en pollen leveren (zeer goede drachtplant).

Vrienden van me hebben op mijn advies een Amelanchier lamarckii geplant: heel het jaar door een mooi boompje. Die plant draagt bessen, maar die eten de vogels allemaal op voor ze op de grond kunnen vallen.

Ik ga zelf een Koelreuteria paniculata naast mijn terras aanplanten. Boom wordt ook niet zo heel groot (wel vree breed, half open kroon), en bloeit pas in september, ook zeer goede drachtplant voor bijen.

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
718
Punten
113
We beginnen toch wat voorkeur te krijgen voor een notenboom. 

De Juglans Regia "Broadview" lijkt ons wel wat. 

Deze is zelfbestuivend, groeit trager en levert vrij snel noten. 

https://www.tuinadvies.be/artikels/juglans_regia_de_okkernoot

Maar in het zelfde artikel lees ik iets over de Purpurea. 

Deze zou maar 4m hoog worden, en heeft wat speciale vruchten, maar is niet zelfbestuivend. 

Wat ik nog niet vond is informatie over de wortels. Is dit een boom die een terras omhoog gaat duwen, of gaat die vrij snel de grond in? 

Andere bedenkingen? 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Waarderingsscore
4.589
Punten
113
Juglans regia ' Broadview' komt niet goed

Hoogte maar 15/20 meter. 

Broadview is GEEN ZELFBESTUIVER !!

Heeft nood aan den Buccaneer als bestuiver omdat op de broadview de mannelijke  en vrouwelijke bloemen niet op het zelfde moment rijp zijn. 

Tuinadvies is in onze kringen van vakidioten NIET de referentie voor correcte info, mijn info komt uit mijne ' bijbel'  Bomenboek  van VandenBErk , en de info van  Darthuizer en Ebben.

Verdraagt geen verharding

geschikt voor klei/ leem en zandgrond

verdraagt kalk

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Waarderingsscore
718
Punten
113
Hier staan in de buurt nog wel notenbomen, dus dat zou geen probleem mogen zijn. 

Broadview wordt inderdaad zeer groot. 

Wat denk je van de Purpurea? 

Bovenaan