• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ik wil jullie grijze massa ff mee gebruiken

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
ff uitleggen.

We hebben hier op ons ontwerpburo een ontwerp voor een speeltuin gemaakt.

Nog even bij vermelden dat dit een speeltuin is voor kinderen die worden opgevangen omdat ze thuis of op school het moeilijk hebben.



Deze is goedgekeurd door de opdrachtgevers met 1 opmerking:

we moeten sponsors zoeken om dit te verwezenlijken.

Nee,nee, nee ik vraag jullie niet om dit project mee te sponsoren in geld , natura of logistiek--- alle dat mag , maar dat is niet mijn vraag.



We zoeken nu een originele manier om de sponsors te gedenken-- pff klinkt morbide.

Eerste gedacht is de naam van de sponsor te vermelden op een plak die bevestigd wordt op het speeltoestel maar das zo 'eeeeenvoudig'

De variante hierop? Zelfde bedje.



Dan hebben we gedacht om een dobbelsteen ( groot) te maken met daarop ipv de cijfers , de sponsernamen. Maar wat doe je daarmee verder.

Al gedacht om de sponser een maquette aan te bieden van welk project hij juist sponsert. Dat houden we in gedachten.

Een totempaal met de namen van de sponsers?

Stapstenen of evenwichtsbalkenof klimwand met de naam erin gegraveerd ......



Wij zitten hier ff vast

iemand een keigek idee?



In verband met de speeltuin, daar zitten onder meer volgende elementen in:

Kwestie van een beetje in dezelfde sfeer te blijven:

Wim Piraat ( piratenschip in de zandbak met kanonnen, klimrekken schatkist ....)

Voelwand , allemaal verschillende materialen op een voelmuur

BamBAm, speelhoekje voor de allerkleinste

Trollenbos met trollenbomen waar ze in kunnen klimmen en ander kattekwaad kunnen uitsteken.

mollegat, hol in de heuvel

mollepijp , buis die van het ene speelveld naar het andere gaat

wilgenhut, euh hut uit wilgentenen gemaakt

smosveld , veld met allerlei zaken voor evenwicht, spel , knutselen

bobbelpad fietspadje waar verschillende materialen zijn gebruikt van smoothzacht tot tandenklepperend

bozeboom en bozesteen. als de kinderen geen zin hebben

Tottoveld parcour op de grond waar ze met de auto's kunnen sjeezen

nest rondom een bestaande boom waar je kunt relaxen in de hangmatten, kussens of ligzetels

kriebelkrabbelmuur ( schoolborden)

De neet; water en buizen spel met dammen, hevels en bootjes

apenrots= klimuur

Pateekes zijn de groenten en fruitstruikjes



luk ( en de rest die hier met hun handen in hun haar zitten en sufgepiekrd zijn)
 
Lid geworden
23 mei 2012
Berichten
613
Waarderingsscore
1
Punten
18
Op mij heeft een bescheiden plaatje het meest effect. Een grote schreeuwerige paal of spandoek vind ik nogal "reclame-achtig", en van reclame zap ik weg.



Als ik ergens zo'n kleine referentie vind van een sponsor denk ik altijd dat dat bepaalde bedrijf werkelijk wilde sponsoren omdat ze het een goed idee vonden en minder om reclame te kunnen maken.
 

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
1.911
Waarderingsscore
0
Punten
36
Ik kan het ook veel meer waarderen dat een milde sponsor zijn engagement vertaalt ziet in een subtiel naambordje. Het komt me veel oprechter over.
 
Lid geworden
28 okt 2009
Berichten
740
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als ik kijk naar het aantal zaken die je hier opnoemt zal het wel een groot speelplein zijn? Eventueel kan je de zones/straatjes elk een naam geven met verwijzing naar de sponsors van die delen/toestellen/hoe je 't ook noemt? Beetje zoals de gemeentes doen met burgers die iets voor dat dorp gedaan hebben. Zo blijft het origineel en toch niet té opvallend.
 
Lid geworden
17 mrt 2006
Berichten
1.392
Waarderingsscore
0
Punten
0
Veel speeltuinen zijn behoorlijk saai en allemaal gelijkaardig, je ontwerp klinkt alleszins al heel goed.



Voor de sponsors: zou je iets kunnen doen door te spelen met perspectief, zodat elke naam of logo pas zichtbaar wordt als je er vanuit de goede hoek naar kijkt, of als de schaduw op een bepaald moment van de dag goed valt?



Beetje zoals de penissen op Westminster Bridge, maar dan wat kindvriendelijker :p



Bekijk bijlage 6211



Of zoiets:



Bekijk bijlage 6212
 

Bijlagen

  • westminster bridge shadows optical illusion.jpg
    westminster bridge shadows optical illusion.jpg
    19,2 KB · Weergaven: 0
  • h8940765C.jpg
    h8940765C.jpg
    47,9 KB · Weergaven: 0

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
Het moet mij toch van het hart dat de budgetaire kant van de zaak bij de opdrachtgever ligt.



Als ik een autogarage binnenstap vraag ik ook niet dat de verkoper een sponser voor me zoekt.



Toevallig geen "groot" bedrijf in de omgeving ? Ik vermoed immers dat je over een "sponsering" spreekt die kan tellen ...



k.b.
 
Lid geworden
22 okt 2012
Berichten
3.062
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als er ergens een overdekte ruimte is (voor als't ineens bollen ter grote van struisvogeleieren hagelt), plaatst ge die sponsors hun logo's kriskras op het plafond / zeil / wat het ook is.



Of ge plaatst zo'n ouw cilinder ding met een kijkgaatje en als ze er aan draaien, is't net een tekenfilm. Daarin zet ge dan de logo's die van't ene naar't andere over gaan.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.937
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
subtiel, bescheiden daar moet inderdaad rekening mee gehouden worden, goeie tip.



Namen van de sponsers koppelen zoals straatnamen , ook aan gedacht maar we hadden meer leute in het bedenken van de andere, zoals bozeboom, de neet, totoveld...

O d'er is ook nog een mijnheer konijn.



Perspectief ? krabbelkrabbelkrabbel, verdomme hoe krijgen we dat klaar?



Budget ligt inderdaad bij de opdrachtgever, van onze kant hebben we de ontwerpkosten op ons genomen. Tja kleine kinderen die het thuis moeilijk hebben en niet breed, daar heb ik een zwak voor en die krijgen van mij iets meer gedaan. Misschien ken jij dat grote bedrijf en kun je eens polsen?



We hebben een overdekte ruimte dus sponsers tegen de plafond moet kunnen.

Viewmaster voor de volwassen op hun ooghoogte, maakt de bezoeker nieuwsgierig want de kinderen kunnen er niet bij..... daar kan ik iets mee.



Zo'n ideeen , laat maar komen!

Je nickname zal mee vermeld worden op het presentatieplan.



Bij gelegenheid zal ik deze hier posten maar dat moet ik nog uitdokteren hoe ik dat weer ga klaar spelen



luk
 
Lid geworden
1 mrt 2012
Berichten
168
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mogen er in die bomen vogelhuisjes hangen? Dan zou ik er per sponser eentje voorzien, die kan je dan in gekke kleurtjes verven en zo heeft elk huisje z'n naam ;-)

Ander ideetje: maak stenen met daarin de naam van de sponser en gebruik die als soort van kegelbaan.
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
rekeninghoudend met hetgeen je opnoemt en rekeninghoudend met de bijkomende vereisten ivm veiligheid speeltoestellen en terreinen, ouch. Al speeltoestellen voldoen toch :p.

Want je weet, tegenwoordig zijn we allemaal hele tere plantjes geworden.



zou gewoon klein plaatje eventueel doen ofwel aan de inkom een "gedenkplaat" of in de afgesloten ruimte blacklights ophangen, die dan de namen doen oplichten op de vloer, muren enz.
 
Lid geworden
3 nov 2009
Berichten
2.030
Waarderingsscore
1
Punten
0
Wij sponseren ook een speelplein. Naast de vermelding op de onderlegger bij het eetfestijn zullen alle sponsors uitgenodigd worden voor een officiële opening met een BBQ met hapjes, lokaal bier van't vat en uiteraard onbeperkte speeltijd voor de meegebrachte kids.

Mij zou zo een vermelding op welke manier dan ook niet kunnen schelen. Een fiscaal attest is voldoende :p
 
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
6.938
Waarderingsscore
3
Punten
0
Bart G;1826494 wrote:
Wij sponseren ook een speelplein. Naast de vermelding op de onderlegger bij het eetfestijn zullen alle sponsors uitgenodigd worden voor een officiële opening met een BBQ met hapjes, lokaal bier van't vat en uiteraard onbeperkte speeltijd voor de meegebrachte kids.

Mij zou zo een vermelding op welke manier dan ook niet kunnen schelen. Een fiscaal attest is voldoende :p



idd, meer moet dat niet zijn :D
 
Lid geworden
12 jun 2011
Berichten
52
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kanonslopen graveren.

Grafzerken in trollenbos.

Graffiti in mollenpijp.

etc.

Wordt aangenamer als jullie met de sponsornamen mogen spelen zodat ze beter passen bij setting en de speeltuin een verhaal -> verleden krijgt.
 
Lid geworden
4 jan 2011
Berichten
97
Waarderingsscore
0
Punten
0
Of een soort plattegrond aan de ingang van de speeltuin, waar dan onderaan subtiel staat: "gerealiseerd door: Lukanar, Bouwinfo.be,..."



Ineens een goed adres meegeven voor zo een bord te frezen eventueel; freescenter.be
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan