Ik heb ... gekocht

Lid geworden
5 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Post hier je meest recente aanwinsten.

Dus heb je...

een nieuw werktuig ... een leuk meubel op de kop getikt? ... een nieuwe iPod? ... een sofa waar je al zolang naar op zoek was? ... een wagen?

Je kan het hier delen met iedereen. :wink:

Hilket

Lid
Lid geworden
15 mei 2009
Waarderingsscore
0
Punten
16
Mikkie wrote:
is via de firma dus maakt niet uit.

Jamaja... dat is geen materiaal voor "Ik heb ...gekocht"

Dat is iets in bruikleen krijgen...

Het laatste wat ik me of ons heb aangeschaft is een wii.

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
charles wrote:
Goede keuze, die Panasonics zijn de beste.

En bij Aveve kan je voorgemaakt brooddeeg kopen, water erbij, in de broodmachine, en 1u55min later heb je brood :D .

Zelf heb ik me net zo'n hebbeding als hierboven gekocht. :)

Ik had mij dan ook eerst geïnformeerd en vergeleken ;)

Milo72

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
36
Mikkie wrote:
wibbeltje wrote:
Mikkie wrote:
is via de firma dus maakt niet uit.

Jamaja... dat is geen materiaal voor "Ik heb ...gekocht"

Dat is iets in bruikleen krijgen...

Het laatste wat ik me of ons heb aangeschaft is een wii.

ik zei dan ook niet gekocht, ik zei besteld :p

... in het topic "Ik heb ... GEKOCHT"... :D

toccos

Lid
Lid geworden
3 dec 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
paar weken geleden kopie vd ganse dvd box besteld en eergisteren beginnen kijken, kvoel me percies terug 15j :D

Lid geworden
24 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Luddie wrote:
charles wrote:
Goede keuze, die Panasonics zijn de beste.

En bij Aveve kan je voorgemaakt brooddeeg kopen, water erbij, in de broodmachine, en 1u55min later heb je brood :D .

Zelf heb ik me net zo'n hebbeding als hierboven gekocht. :)

Ik had mij dan ook eerst geïnformeerd en vergeleken ;)

Laat mij u dan informeren en haal uw bloem NIET bij de Aveve maar bij een gewone maalderij. Is pakken goedkoper als bij een Aveve. 1 keer zijn we er geweest en mij zien ze er niet meer. Wij gaan onze halen in Zonhoven. Jawel... midden-Limburg. Aangezien mijn ouders in Houthalen wonen, gaan we daar onze kilo's bloem indoen wanneer we op bezoek gaan. En daar hebben ze aanzienlijk méér variëteiten dan in een Aveve.

Lid geworden
7 mei 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een garmin nüvi 1390T via Conrad.be... Gisteren toegekomen.

lf-lg.jpg

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
nostra wrote:
Laat mij u dan informeren en haal uw bloem NIET bij de Aveve maar bij een gewone maalderij.

Als je niet direct een maalderij in de buurt hebt is de bloem van Aveve toch in ieder geval stukken beter dan de Soubry's en consoorten uit de supermarkt!

Lid geworden
24 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
nostra wrote:
Laat mij u dan informeren en haal uw bloem NIET bij de Aveve maar bij een gewone maalderij.

Als je niet direct een maalderij in de buurt hebt is de bloem van Aveve toch in ieder geval stukken beter dan de Soubry's en consoorten uit de supermarkt!

Da's een feit.

Moesten mijn ouders niet in Limburg wonen, ik zou er ook niet speciaal voor rijden. :mrgreen:

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
nostra wrote:
Da's een feit.

Moesten mijn ouders niet in Limburg wonen, ik zou er ook niet speciaal voor rijden. :mrgreen:

Ge zou naar de bakkersmolen in Wildert kunnen rijden. Is niet zover vanuit Wuustwezel en hun bloem is prima!

Lid geworden
24 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
nostra wrote:
Da's een feit.

Ge zou naar de bakkersmolen in Wildert kunnen rijden. Is niet zover vanuit Wuustwezel en hun bloem is prima!

Thx, maar onze voorraad is voor de moment nog genoeg om onze laatste maand in Wuustwezel te overbruggen. Daarna is het richting Vlaams-Brabant, wat een pak dichter bij Zonhoven ligt. 8)

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het valt mij op dat de meerderheid van de broodbakkers klaargemaakte mengelingen kopen. Mijn ma koopt haar bloem in zo'n tuin-/dier-/granen-winkel die wat wegheeft van een Aveve maar er geen is. Zij koopt altijd een grote zak witte bloem van Ceres (25 kilo denk ik), en daarbij verschillende zakjes vb. meergranenbloem, speciale stokbroodmengeling die een krokante korst geeft, etc... Zo bakt ze soms wit brood met rozijnen in, of heel donker, of gewoon grijs, of met extra knapperige korst, afhankelijk van welke mengeling ze zelf maakt met die vier of vijf zakjes die ze staan heeft.

Deeg kneedt ze met een Kenwood-machine, daarna afwerking en in vorm leggen met de hand (na het deeg te laten rijzen natuurlijk). Bakken in bakvormen in heteluchtoven, niet in zo'n machine.

(Maar was er niet al ergens een broodbaktopic? Misschien in receptentopic ofzo?)

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
monalisa wrote:
Het valt mij op dat de meerderheid van de broodbakkers klaargemaakte mengelingen kopen.

Wij bakken wel niet zo dikwijls maar als we bakken mengen we ook zelf. Witte bloem met een kwart waldkornmix erbij gewoonlijk. Volledig waldkorn is gewoon veel te zwaar.

Lid geworden
24 apr 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
monalisa wrote:
Het valt mij op dat de meerderheid van de broodbakkers klaargemaakte mengelingen kopen. Mijn ma koopt haar bloem in zo'n tuin-/dier-/granen-winkel die wat wegheeft van een Aveve maar er geen is. Zij koopt altijd een grote zak witte bloem van Ceres (25 kilo denk ik), en daarbij verschillende zakjes vb. meergranenbloem, speciale stokbroodmengeling die een krokante korst geeft, etc... Zo bakt ze soms wit brood met rozijnen in, of heel donker, of gewoon grijs, of met extra knapperige korst, afhankelijk van welke mengeling ze zelf maakt met die vier of vijf zakjes die ze staan heeft.

Deeg kneedt ze met een Kenwood-machine, daarna afwerking en in vorm leggen met de hand (na het deeg te laten rijzen natuurlijk). Bakken in bakvormen in heteluchtoven, niet in zo'n machine.

(Maar was er niet al ergens een broodbaktopic? Misschien in receptentopic ofzo?)

Ons ma kneedde haar deeg met de hand! Niks Kenwood... een goeie ouwe deegrol en haar handen. Old school! 8)

Veel te veel verwend wijlie... :oops:

TonyWony

Zeer Actief lid
Lid geworden
8 apr 2008
Waarderingsscore
5
Punten
38
nostra wrote:
Ons ma kneedde haar deeg met de hand! Niks Kenwood... een goeie ouwe deegrol en haar handen. Old school! 8)

Bij 'deegrol' stel ik me altijd een kwaai wijf voor da hare vent in de deuropening staat op te wachten tot ie zat terugkomt van café... :lol:

Milo72

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jun 2009
Waarderingsscore
0
Punten
36
TonyWony wrote:
nostra wrote:

Bij 'deegrol' stel ik me altijd een kwaai wijf voor da hare vent in de deuropening staat op te wachten tot ie zat terugkomt van café... :lol:

en dan krijg je van die conversaties ...

Zij: "heeft meneer hem geamuseerd ja ?"

Hij: "tot nu toe ..."

Zij: "en zo zat !"

Hij: "ja, en wat moet ik dan zeggen ..."

Of als ze hem staat op te wachten met de bezem in de hand ipv een deegrol:

"Ben je nog wat aan't vegen, of ging je'n rondje vliegen ?"

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
nostra wrote:

Hier doet niemand dat. Alles wordt in de BBM gekieperd en die doet dat voor ons. Waarom moeilijk als het ook gemakkelijk kan?

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
Voor goed, ambachtelijk gemalen meel kan je dikwijls terecht op een wind- of watermolen in de buurt. Zoals MyriamC al aanhaalde, is er de Bakkersmolen van Essen-Wildert, maar evengoed is er misschien een molen in de buurt die perfect vers bakkersgemaal kan leveren.

Bekijk gewoon eens welke molens er in je buurt zijn ( http://www.molenechos.be/indexdb.php ), breng als toerist een bezoekje en vraag het na.

Daarbij help je dan nog het monument zelf, want molens moeten kunnen werken om niet te vervallen, dus een kleine, niet commerciële afzet is soms nodig om toch ietwat afzet te hebben van het graan dat gemalen wordt...

Let wel, er zijn grote verschillen in hygiëne tussen de molens onderling. Dat hangt van de molenaars af. :roll:

Advies van een gepassioneerd Meester-Molenaar, 's zondags actief op Den Steenen Molen in Boechout...

Lid geworden
15 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bart Aertgeerts wrote:
Advies van een gepassioneerd Meester-Molenaar, 's zondags actief op Den Steenen Molen in Boechout...

Bart,

kan je in Boechout bloem kopen op zondag?

Ik ga nu altijd mijn bloem halen in Heule (bij mijn ouders) maar als ik bij jullie hiervoor terecht kan, dan doe ik dat zeker.

Friedl

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ons in 't nieuw gestoken qua potten en pannen, alles uit de schitterende collectie "Demeyere by John Pawson":

content_top.jpg

Bungoo

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
36
dat zijn inderdaad wel zeer schone potten.

Wij hebben ook alles van demeyer en dat zijn zeer degelijke potten.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan