• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Ik heb ... gekocht

Lid geworden
5 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Post hier je meest recente aanwinsten.

Dus heb je...

een nieuw werktuig ... een leuk meubel op de kop getikt? ... een nieuwe iPod? ... een sofa waar je al zolang naar op zoek was? ... een wagen?

Je kan het hier delen met iedereen. :wink:

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
1
Punten
0
Antje wrote:
MyriamC wrote:
Arana wrote:
Ik wil kunnen slapen tot de laatste moment!
.

Ik ook.

Ikke nie. Ik word liever rustig wakker, snooze is nog te bruusk voor mij (al pas ik dat nu wel vaak toe, wekker beetje te vroeg zetten en dan zijn die 9 minuutjes zàlig genieten). 't Zit in de familie, broer heeft maar liefst een uur extra nodig om wakker te worden 's morgens, als die met de vroege staat, dan staat die al op om half vier, de zot :lol:

je moet de lichtsterkte zo instellen dat je niet al te veel vroeger wakker wordt.

Maar doordat een zonsopgang gesimuleerd wordt, slaap je al minder diep als de wekker zelf dan afloopt.

ik ben en blijf wild enthousiast. 's winters opstaan is opeens leuk geworden ipv het moeilijkste en zwaarste van heel de dag.

maar ik had dan ook een intense afkeer van opstaan als het buiten nog donker was, nu blijf ik in zomer-opsta-modus.

en ik kan er maar niet over zwijgen :D

Antje

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 mrt 2006
Waarderingsscore
35
Punten
48
hoow wrote:
Maar doordat een zonsopgang gesimuleerd wordt, slaap je al minder diep als de wekker zelf dan afloopt.

't Is idd dat effect dat ik beoog. Alleen... ofwel staat man op om 6u15 en dan mag ik blijven liggen tot 7u30. Ofwel sta ik op om 7u15 en mag hij blijven liggen tot 7u30. In beide gevallen zou 't fijn zijn als de langere slaper probleemloos zijn nachtrust nog wat kan verlengen...

Of zou je gewoon zo blijgezind wakkerworden, dat je ook meteen zelf al aan de dag wil beginnen? (dat laatste geloof ik zelf eigenlijk ook niet :lol:)

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
Antje wrote:
hoow wrote:

't Is idd dat effect dat ik beoog. Alleen... ofwel staat man op om 6u15 en dan mag ik blijven liggen tot 7u30. Ofwel sta ik op om 7u15 en mag hij blijven liggen tot 7u30. In beide gevallen zou 't fijn zijn als de langere slaper probleemloos zijn nachtrust nog wat kan verlengen...

Of zou je gewoon zo blijgezind wakkerworden, dat je ook meteen zelf al aan de dag wil beginnen? (dat laatste geloof ik zelf eigenlijk ook niet :lol:)

ik zou het echt wel eens willen proberen, maar het kost wel veel

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Antje wrote:
Ikke nie. Ik word liever rustig wakker, snooze is nog te bruusk voor mij (al pas ik dat nu wel vaak toe, wekker beetje te vroeg zetten en dan zijn die 9 minuutjes zàlig genieten).

Die snooze knop gebruik ik zelfs niet want dan kom ik er gegarandeerd nooit uit. Liever de korte pijn.

Mijn zoon snoozet in 't weekend ook minstens een uur. Gelukkig gaat het in de week iets vlotter want die moet ook al tegen zes uur opstaan.

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
MyriamC wrote:
Antje wrote:
Ikke nie. Ik word liever rustig wakker, snooze is nog te bruusk voor mij (al pas ik dat nu wel vaak toe, wekker beetje te vroeg zetten en dan zijn die 9 minuutjes zàlig genieten).

Die snooze knop gebruik ik zelfs niet want dan kom ik er gegarandeerd nooit uit. Liever de korte pijn.

Mijn zoon snoozet in 't weekend ook minstens een uur. Gelukkig gaat het in de week iets vlotter want die moet ook al tegen zes uur opstaan.

da's toch jezelf martelen, zo'n snooze ding :eek:

Lid geworden
30 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb ook zo’n “zonnelamp” wekker

Geweldig ding, ik word direct wakker bij het eerste licht dat dat spel geeft (is in feite ook een snooze, want dat duurt wel even voordat het licht op volle sterkte is en je mag opstaan)

Alleen wreed moeilijk te programmeren :cry:

Iedere keer shit als den electriek uitvalt :roll:

xtra

Lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
van die wektoestanden zijn er ook nog andere spullen te vinden.

Er is een systeem waarbij je een monitor moet dragen en dat analyseert dan je slaap patroon en maakt je wakker op het ideale moment voor jou.

marge van 30 ofzo dacht ik gelezen te hebben.

En dan heb je de andere uitersten:

een spul dat zich in je kamer gaat verbergen waardoor je dus je slaapkamer moet doorzoeken om het terug te vinden.

Een spul dat boven je hoofd hangt en zich bij iedere snooze hoger en hoger plaatst.

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
xtra wrote:

Er is een systeem waarbij je een monitor moet dragen en dat analyseert dan je slaap patroon en maakt je wakker op het ideale moment voor jou.

een spul dat zich in je kamer gaat verbergen waardoor je dus je slaapkamer moet doorzoeken om het terug te vinden.

Een spul dat boven je hoofd hangt en zich bij iedere snooze hoger en hoger plaatst.

als dat ideale moment om 10u blijkt te zijn ken ik iemand die niet content gaat zijn :lol:

Lid geworden
29 okt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoow wrote:

Ik heb nog de oudere versie maar soit.

Nadelen die je nergens leest:

-maakt lawaai als hij "af" staat. Niet aan te raden voor mensen zoals ik die ook die anti muggendingskes horen, ik word er zot van.

-maakt te veel licht als hij "af" staat. Is instelbaar op 3 standen maar de minste stand is nog te veel licht.

-geluid dat er uitkomt is amper muziek te noemen. Speaker trekt op gene zak.

-"rustgevende" geluiden zijn nogal debiel.

Met "af" bedoel ik dus dat hij staat te wachten om op te springen 's ochtends. Dus hoe hij 23,5 van de 24 uur per etmaal staat...

Soit, eens er terug wat geld is koop ik mij nen Squeezbox Boom en all will be good.

xtra

Lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
16
Luddie wrote:
xtra wrote:

als dat ideale moment om 10u blijkt te zijn ken ik iemand die niet content gaat zijn :lol:

Nee het is eerder dat je zegt, ik sta op rond 06:00 en dan kijkt dat spul naar je slaappatroon en als je dan bv in een diepe droom fase zit dan gaat het even wachten met je wakker te maken tot bv 06:10

efkes terug google ingeschakeld en teruggevonden :

http://www.axbo.com/axbo/cms/cms.aspx?CMS=wfUser_axbo

Lid geworden
19 feb 2007
Waarderingsscore
2
Punten
0
whacker wrote:
hoow wrote:

Ik heb nog de oudere versie maar soit.

Nadelen die je nergens leest:

-maakt lawaai als hij "af" staat. Niet aan te raden voor mensen zoals ik die ook die anti muggendingskes horen, ik word er zot van.

-maakt te veel licht als hij "af" staat. Is instelbaar op 3 standen maar de minste stand is nog te veel licht.

-geluid dat er uitkomt is amper muziek te noemen. Speaker trekt op gene zak.

-"rustgevende" geluiden zijn nogal debiel.

Met "af" bedoel ik dus dat hij staat te wachten om op te springen 's ochtends. Dus hoe hij 23,5 van de 24 uur per etmaal staat...

Soit, eens er terug wat geld is koop ik mij nen Squeezbox Boom en all will be good.

hoe, geeft die licht als hij af staat??

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
1
Punten
0
de cijferkes van de klok, zoals bij iedere ander gewone wekradio

ik dacht eerst ook dat me dat ging storen, maar heb er geen last van.

misschien omdat het iets lager staat dan mn bed.

geluid heb ik ook totaal niet, en geloof me ik kom al horendol van mn frigo die "stil" zou moeten zijn.

misschien zijn de nieuwere versies beter dan de oudere?

Lid geworden
8 feb 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mikkie wrote:
hebben jullie dan geen interne klok? als ik mijn wekker om 7u zet dan word ik geheid om 10 voor 7 gewoon wakker. programmeer 'k 'm op 7u30 dan word ik om 7u20 wakker uit mezelf. alsof mijn lichaam weet wa voor schrikeffect die wekker heeft en 't me ergens wil besparen

:shock:

kort antwoord: nee.

Enkel in't weekend werkt die :evil:

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
1
Punten
0
ik wordt wakker als het licht is buiten...

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
hoow wrote:
de cijferkes van de klok, zoals bij iedere ander gewone wekradio

Ik heb daar een doekje over hangen bij onze wekkerradio want dat geeft veel te veel licht.

Lid geworden
30 mei 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Kan dat ook niet uitstaan

en mijn klok bromt of zoemt ook niet want dat had die allang gevlogen

(heb wel zo'n "oud" ooit gekocht bij C*olr**t)

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan