Ik ben weer eens hier

• Tags isolatie raam renovatie
  • Pigjes

Zeer Actief lid
    Lid geworden
    6 apr 2007
    Waarderingsscore
    23
    Punten
    38
    Ja, het is jaren geleden dat ik nog eens van me heb laten horen. Sommigen kennen mij nog misschien, van 2007-2008, toen ik een rolstoelaangepast huis liet bouwen en dat was een hilarische administratieve soap.

Wat is er zoal gebeurd ondertussen. Het is alweer toch een verhaal, lol! Qua gezondheid ... wel, MS is een MonSter, lol. Veel pijn, geen pijnstillers door allergie of ernstige nevenwerkingen, alleen warmte helpt echt, dus ik overwinter steeds binnen en kom nog weinig buiten erdoor. Blijk dat ik ook nog wat andere erge fysieke kwalen heb, ik bespaar je de uitleg. Maar mijn optimisme is nog steeds even sterk, lol.

Mijn nieuwe woning is ondertussen verkocht. Dat duurde veel langer dan gedacht. De eerste immo deed nul de botten moeite, dat was een dikke flop. Toen was de prijs verbrand en het heeft 2 jaar geduurd eer we het aan deftige prijs kwijt waren bij een andere immo.

De reden voor verkoop was nl. dat mijn echtgenoot moest beginnen met onderbroken diensten voor enkele jaren en ook moest hij door promotie op 30 minuten van zijn werk zitten, als er fysiek een server moest hersteld worden. We woonden op 1 uur ervanaf. We zaten met de handen in het haar. Korterbij zijn werk was onbetaalbaar. Bovendien moest het een bungalow zijn wegens mijn handicap, dus extra beperkingen in keuze.

Het nieuwe huis verkopen vonden we op zich niet erg. Ik had 1 stel supertoffe buren, maar de rest van de mensen in die stad waren allemaal vrij zuur en onbeschoft. 1 paar lieve mensen was niet voldoende om ons thuis te voelen. We woonden er beide niet zo graag.

Ik "spreek" nog 1 keer per jaar, op mijn vader zijn verjaardag, met hem. Natuurlijk antwoord die niet meer, die is al dood van toen ik 12 was. Maar je snapt wat ik bedoel. Ik zei letterlijk dat we geen oplossing hadden en smeekte om hulp. Mijn man was daarvan niet bewust. 2 dagen erna zocht hij in een stad waar we nooit meer keken, want het was veel te duur. Ideale locatie op 15 minuten van zijn werk in Leuven, stond daar een leuke bungalow te koop. Landelijk, prachtig uitzicht voor en achter, open bebouwing, maar ver buiten ons budget. Mijn droomhuis ..., maar er leek erg veel werk aan.

Iets zei me toch te gaan kijken. Normaal had ik dat niet gedaan. Het kriebelde ... Het was een koopje! Het was slecht geadverteerd en veel beter dan in realiteit. Mijn adem stokte letterlijk toen ik het zag en ik moest moeite doen om een pokerface te behouden. Mijn man kent er niks van, dus die had in eerste instantie geen idee van wat hij zag, die vond het gewoon te duur. Echter, ook al was het een koopje, konden we het nog niet betalen. Gezien het geen kopers trok door de terribele foto’s en info in de advertentie, deed ik een bod ver onder de prijs. 4 dagen later was het bod aanvaard!!

2 maanden na akte bij de notaris, met minimaal werk hoofdzakelijk door mijn man verricht, onder mijn waakzaam oog en volgens mijn instructies, konden we erin. Ik kan dan wel fysiek niks meer, maar ik was ooit zeer handig in klussen. Mijn mond werkt nog prima om orders te geven, lol. We gaven maar 2 werken uit, nl het afbreken van een binnenmuur en het leggen van klikparket door een zeer gekende firma. Man, dat was een miserie! Dat is een verhaal voor later. Het is wel opgelost geraakt in ons voordeel, dat is alles wat ik nu kwijt wil momenteel.

Ondertussen hebben we nog extra isolatie voorzien, zonnepanelen, een paar nieuwe ramen en deuren, en een warmtepompboiler nadat de oude boiler de geest gaf. Het dak op de achterbouw vernieuwen vooraleer het versleten was, was weer een echte klucht, maar dat is ook een ander verhaal voor een andere keer misschien. Wanneer mijn man op pensioen kan, verhuizen we wel naar een beter klimaat, want dat is echt nodig in mijn geval.

Ik woon hier heel graag. We zijn hier nu al bijna 8 jaar. Dit is voor mij de eerste keer in mijn leven een echte thuis, ik heb dat nooit, NOOIT gehad, ook als kind niet. Zoals ik vermoedde, is een mooi uitzicht hebben een noodzaak voor een mens die noodgedwongen bijna 24/7 thuis is. Mijn man is ook happy. Zijn onderbroken diensten zijn nu nog zelden nodig, hij mag deels thuiswerken sinds Covid en hij is direct op zijn werk met minimaal file. Hier is plaats genoeg voor onze hobbies, want het is dubbel zo groot dan het huis ervoor. Het was de moeite waard om de ganse heisa te doen, ook al is het niet bedoeld om hier voor altijd te blijven.

Tof om die positiviteit in je bericht te lezen !

En een opsteker voor sommigen hier, die het momenteel door omstandigheden moeilijk hebben: het kan soms een tijdje tegenzitten, maar mits door te zetten is er wel een manier te vinden om terug uit dat dal te geraken.

Alleszins nog veel plezier in je (t)huis gewenst :)

en zij die je topic willen nalezen over de bouw van je woning... dat staat nog altijd online
    @c00kie Dat topic bestaat wel (heb het kruiselings doorgelezen), maar de links naar de artikels leiden tot niets. Internet Archive vind nog wel wat terug: artikel 1, artikel 2

Is er een gekende fix voor links naar oude topics (die steevast naar bouwinfo.be/bouwforum leiden ipv het echte oude topic) ?

Die artikels dateren al vna 2007 en zijn na een aantal updates en veranderingen van cms systeem verloren gegaan. die gaan we dus niet meer kunnen recupereren. Vooral de horrorupdate van 2014 heeft ons wel wat artikels gekost jammer genoeg.

Forumtopics terughalen... We komen van een vraagbaak, naar phpbb 2 of 3 versies, naar eigen geschreven drupal forum, naar nu xenforo. Ook met de horrorupdate van 2014 zijn veel redirects verloren gegaan... Als ik de topics terugvind, zijn de linken manueel aan te passen, maar dat lukt dus niet altijd... Ik heb me daar zelf ook al suf achter gezocht, maar een automatisch systeem is daar jammer genoeg nog niet voor gevonden...

@Pigjes, welcome back!
    Fijn te horen dat het goed met je gaat.
    Als je dat ziet zitten, plaats eens een fotoke van je huis. In mijn verbeelding ziet het er heel idyllisch uit ☺️

🙃Wel grappig. Die oude profielen die terug boven water komen in die thread. Pigjes, FatmanBert, Meisje, jansenius.
    Hebben allemaal veel gepost vroeger. Sweet memories.

Dank allemaal!
    @Pigjes
    Als je dat ziet zitten, plaats eens een fotoke van je huis. In mijn verbeelding ziet het er heel idyllisch uit ☺️
    OK, komt eraan! Ik heb geen recente foto van ons huis na de laatste werken in 2023, maar deze oudere kan dienen. Garage is aan de achterkant. Toch alvast een beetje van onze uitzichten, voorkant en achterkant.

Bijlagen

• 2020 Sunrise Dec.jpg
      2020 Sunrise Dec.jpg
      48,9 KB · Weergaven: 90
    • 2024 Sunrise Jan snow.jpg
      2024 Sunrise Jan snow.jpg
      137,5 KB · Weergaven: 95
    • 2018 evening june (2).jpg
      2018 evening june (2).jpg
      100,1 KB · Weergaven: 96
    • 2018 evening june (1).jpg
      2018 evening june (1).jpg
      88,2 KB · Weergaven: 96
    Zeer mooie foto's, bedankt voor het posten.
    Het is daar nog rustiger dan ik me het had voorgesteld :D

Was dat hier voor die reünie? 😄 Ik heb in die tijd nog tuinstoelen geruild met Pigjes voor een zak tomaten en okkernoten uit onze tuin. Die zijn nog maar vorig jaar naar 't containerpark gebracht, dus ze hebben nog goed gediend!

Dat is hier maar stillekes geworden in tussentijd precies. 👀

Met zo een uitzicht zou ik ook niet elke dag achter het scherm zitten 😁

Met zo een uitzicht zou ik ook niet elke dag achter het scherm zitten 😁
    'k Had het eigenlijk over het hele forum, tegenover vijftien jaar geleden, niet enkel over Pigjes. (Ik zit hier zelf ook met een schoon uitzicht. :cool:)

monalisa heeft wel een punt, er is minder gezever. Vind ik ook jammer.

Toen ik voor het eerst op het forum terecht kwam, waren het vooral de off-topic berichten die het forum levendig hielden, met af en toe eens een bouwvraagje. De bouwvragen zijn (gelukkig) serieus in aantal gestegen, maar blijkbaar ten koste van het gezever :D

mensen hebben tov toen veel meer andere manieren om te zeveren gekregen... Door de horrorrelease in 2014 zijn veel "zeveraars" weggegaan (en ik begrijp het wel). Dat waren er vele die al lang niet meer aan het bouwen waren, maar vooral mensen hadden leren kennen hier... op 2 maand is er toen we het één en ander kapot gegaan :-(

Ik denk dat het ook te maken heeft met de structuur nu. Als ik het mij goed herinner bekeek ik in het "groene" forum de topics die mij interesseerden en waar iets nieuws stond. Off Topic was daar een van de favorieten. Nu opent het op "nieuwe berichten" dus alle onderwerpen door elkaar, de "Off Topic" is geen favoriet meer op die manier en creeërt wat de indruk dat de off topic berichten minder gewenst zijn.

Zelf ben ik ook een paar jaar weg geweest (kan wel in 2014 geweest zijn), maar uiteindelijk keren velen toch eens weer :D .

Pffff
    Al topics vol gezeverd :ROFLMAO: :ROFLMAO: :ROFLMAO:

Toch nog wat bekende namen hier. Ja, ik denk dat ik zelf ook afgehaakt ben bij die horrorrelease... En inderdaad, mensen zullen nu ook wel wat meer zeveren via Whatsapp en Instagram en nog andere kanalen die er de afgelopen tien jaar bijgekomen zijn. Maar 't was toch een leuke tijd toen hè? En die keer dat we gaan eten zijn in Kinepolis Antwerpen, en ne keer bij Tilt op bezoek geweest zijn, en gaan barbecueën bij Antje... :)

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan