• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Iet of wat vochtige keldermuur bezetten

Lid geworden
24 mrt 2006
Berichten
569
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi,



Van't weekend heb ik me even beziggehouden in m'n kelder.

Het gevolg hiervan is dat ik een heel deel bezetsel van de muur heb getrokken (hing heel los, was kalk).

De muren in de kelder zijn niet beendroog.



Wat kan ik het best gebruiken om deze muren te bezetten?

Zijn er speciale producten om deze muren te bezetten?



Alvast bedankt voor de tips en raadgevingen.



mvg,





Youri
 
Lid geworden
27 apr 2006
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
0
Eerst en vooral moet je de oorzaak kennen. Is het opstijgend vocht of komt het recht van buiten.

Bij ons kwam het door de muur door, dus niet opstijgend. Aangezien we niet de mogelijkheid hadden om aan de voorgevel alles open te leggen hebben we de muur behandeld met Thoraseal FC. Goed product, maar wel kostelijk. 12m2 kost je algauw bijna 200 euro.
 
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.341
Waarderingsscore
18
Punten
0
Zeker eerst alle kalk verwijderen tot op de blote muren. Ook alles wat kan roesten, en het ijzerwerk dat niet mag verwijderd worden behandelen met roestwerende verf.

Ventilatie voorzien als die er niet is.

Bezetten in cement met daarop waterdichte cement. De fabrikanten bouwchemie hebben meerdere produkten daarvoor.

De keldermuren zijn daarmee niet verholpen en zullen voor altijd nat blijven staan, omdat er aan de buitenkant allicht geen waterdichting werd geplaatst.



jp
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan