Iemand ervaring met een FIAT DOBLO?

Lid geworden
13 feb 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb 2 doblo's rondrijden (wel cargo) en ben er supertevreden van.Ik heb nu 48000 km op 6 maanden gereden met ene en verbruik ligt op 6,7 l

. Onderhoudsprijzen vallen heel goed mee in verhouding met VW.

Ik heb vorig jaar mijn VW caddy life(1 jaar oud) met 50000 km verkocht omdat de onderhoudsprijzen de pan uitswingden(remmen 450€ en gewoon onderhoud 200 € en cardanas kapot op 40000 km. Qua verkoopprijs was het dan wel OK. Als ik met mijn vrouw hare Golf rij ,is dat telkens toch schrikken, hoe zacht mijn doblo bolt in vergelijking met de Golf(heeft wel laagprofielbanden

sep

Lid geworden
31 dec 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
zelf heb ik een berlingo (met achterbank)

ik zou zo'n auto niet meer kunnen missen

ik kan er 2 fietsen rechtopstaand inzetten + nog bagage

eigenlijk ideaal om met op reis te gaan

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
sep wrote:

Mijn man rijdt met een Picasso. Daar kunnen ook twee fietsen rechtopstaand in en als je hem helemaal uitkleedt (met een paar klikken haal je de achterzetels en de passagierszetel eruit), dan heb je de ruimte van een camionette. Ideaal voor verbouwers, en ook nog een zeer comfortable wagen om in te rijden.

Lid geworden
15 nov 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
kidcool wrote:
Probeer zo'n demovoertuig te kopen van een garage, kost je nog een hoop minder dan, enkel en alleen omdat deze 6 maanden ingeschreven zijn.

idd

wij hebben onze berlingo ook zo gekocht (6 maanden oud, paar duizend km, en 25% goedkoper :lol: )

over de ruimte: zeer tevreden, enige minpuntje is dat je (in theorie :oops: ) maar 500 kg mag trekken

w

Lid geworden
24 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vroeger op het werk reden we met fiat en Lancia. Italiaans rijplezier verzekerd. Vooral de electronica was plezierig. Als je de ruitenwisser opzette ging het raampje naar beneden. :lol:

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Bdebouwer wrote:
Vroeger op het werk reden we met fiat en Lancia. Italiaans rijplezier verzekerd. Vooral de electronica was plezierig. Als je de ruitenwisser opzette ging het raampje naar beneden. :lol:

Tiens zat die elektronica van BMW ook in Fiat, bij mijne BMW ging het schuifdak ook ineens niet meer dicht, andere keer viel alle elektronica uit, later bleef de centrale vergrendeling dicht waardoor ik er niet uit kon.

Wat was dat toch een fijne auto. Weet dat sommige mensen wel het verschil niet kennen tussen al die knopkes :D

Bij ne VW en afgeleide produkten kon het al eens voorvallen dat Uw ramen openbleven omdat hun ramenheffers van bedroevende kwaliteit waren.

Dat er aan een fransoos meer plastieken carrosseriedelen hangen dan metalen (vastgesteld na een accident met ne Scenic :eek: )

Om maar te zeggen dat de tijd van Fiat bashen al lang verleden tijd is 8)

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
MyriamC wrote:
sep wrote:

Mijn man rijdt met een Picasso. Daar kunnen ook twee fietsen rechtopstaand in en als je hem helemaal uitkleedt (met een paar klikken haal je de achterzetels en de passagierszetel eruit), dan heb je de ruimte van een camionette. Ideaal voor verbouwers, en ook nog een zeer comfortable wagen om in te rijden.

Yep, en in mijne Ducato steek ik een heel peloton :p

Lid geworden
24 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
kidcool wrote:
Bdebouwer wrote:

Tiens zat die elektronica van BMW ook in Fiat, bij mijne BMW ging het schuifdak ook ineens niet meer dicht, andere keer viel alle elektronica uit, later bleef de centrale vergrendeling dicht waardoor ik er niet uit kon.

Wat was dat toch een fijne auto. Weet dat sommige mensen wel het verschil niet kennen tussen al die knopkes :D

Bij ne VW en afgeleide produkten kon het al eens voorvallen dat Uw ramen openbleven omdat hun ramenheffers van bedroevende kwaliteit waren.

Dat er aan een fransoos meer plastieken carrosseriedelen hangen dan metalen (vastgesteld na een accident met ne Scenic :eek: )

Om maar te zeggen dat de tijd van Fiat bashen al lang verleden tijd is 8)
Oh, maar ik wil niet Fiat bashen hoor. slechte auto's bestaan niet meer denk ik. Auto's interesseren mij ook geen bal. Dat zijn geldverslindende bakken die mij van punt A naar punt B moeten brengen. Liefst zo confortabel mogelijk. Ik laat hem zo veel mogelijk staan, gebruik liever de fiets en ga werken met de trein, dat is sneller en ik kan de krant lezen. Maar ik vind het wel handig dat het knopje van de ruitenwisser ook echt de ruitenwisser doet werken en niet de raampjes. Dat zoiets ook met andere merken kan gebeuren, zal ik niet tegenspreken. :wink:

Lid geworden
12 jul 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben een kangoo en een ford tourneo connect. Bij de aankoop van de ford zijn we ook naar fiat en anderen geweest. Lang getwijfeld tussen ford en fiat. Maar geen spijt van de keuze van ford.

Collega van t werk heeft een doblo 1.3 zeeer tevreden over.

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Simber wrote:
Wij hebben een kangoo en een ford tourneo connect. Bij de aankoop van de ford zijn we ook naar fiat en anderen geweest. Lang getwijfeld tussen ford en fiat. Maar geen spijt van de keuze van ford.

Collega van t werk heeft een doblo 1.3 zeeer tevreden over.

Qua looks vind ik persoonlijk die Ford niet lelijk, heeft wel iets.

Zubke

Lid
Lid geworden
22 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
16
Wij gaan waarschijnlijk voor de oude berlingo of de opel combo gaan. Lichte vracht wel, omdat je dat dan kan inbrengen in de belastingen.

We willen gewoon een goedkope wagen als tweede auto, die puur voor het woon-werk-verkeer moet dienen

Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben 2 Kangoo's gehad. Perfecte auto's!. Nu al een paar jaar een Renault Master camionette want daar kan veel meer in... :roll: :wink:

Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
s.huysmans wrote:
andy&caro":1hz3be0h wrote:
Zijn van plan om een Doblo aan te schaffen, vooral wegens de grote laadruimte en goede motorisatie tegenwoordig...

Iemand ervaringsdeskundige met tips, op- of aanmerkingen?

Ik heb een doblo, zeer bewust gekozen met het oog op de verbouwingen. Het is inderdaad niet de mooiste (smaken verschillen maar de mooiste is zeker de Caddy :wink: ), maar het is een super praktische auto. Hij is ook veel groter dan de partner of kangoo.

Let wel door zijn volume is hij zeker niet de zuinigste wagen, maar das typisch aan dit type van wagen, ligt aan de hoge snuit.

Tip1: als je niet de cargo pakt, laat dan de bevestigingspunten van de zetel vervangen door moeren. Dan haal je binnen de 10 seconden je achterbank eruit en is ze even snel terug geplaatst. Ideaal om naar het containerpark te gaan, bij den Brico te passeren,.... Das geen optie maar elke garagist met handen aan zijn lijf moet dat kunnen.

Tip 2: niet krenterig doen en een schuifdeur aan beide kanten nemen, je zal het u niet berouwen. (en kost €180 meer)

Ik heb voor de achterdeuren gekozen ipv de klep en ben daar zeer content van. De 2 grote voordelen van de klep (1 je staat droog als je uw boodschappen inlaat, 2 je hebt een beter zicht) wegen voor mij niet op tegen het gebruiksgemak van de 2 deurtjes. Aangezien deze niet in het midden staan (in tegenstelling van de partner) geldt argument 2 toch niet 100%

Thx voor de concrete pointers...![/quote]

Bovenaan