Iemand ervaring met een FIAT DOBLO?

Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zijn van plan om een Doblo aan te schaffen, vooral wegens de grote laadruimte en goede motorisatie tegenwoordig...

Iemand ervaringsdeskundige met tips, op- of aanmerkingen?

Lid geworden
20 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Met een Doblo heb ik nog geen ervaring, wel met een Multipla JTD. De dieselmotoren van Fiat zijn echt goed tegenwoordig (ook in gebruik bij Opel, Saab en Cadillac :shock: ). Ze zijn stil, sterk, zuinig en betrouwbaar. Als je een diesel neemt kan ik je deze zeker aanraden. Verder is de bouwkwaliteit van Fiat de laatste jaren prima. Met onze Multipla hebben we in 250.000 km nog nooit problemen gehad.

Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
We gaan idd voor een diesel. Ben aan het twijfelen tussen de 1.3 en 1.9td om fiscale redenen dan...

stimpie79

Actief Lid
Lid geworden
30 jun 2006
Waarderingsscore
26
Punten
28
geen ervaring met de doblo,

dit weekend wel een testrit gehad met de nieuwe kangoo (welke totaal verschillend is van de vorige): ook zeker het bekijken waard

(vrouw vindt de doblo iets te rechthoekig achteraan)

Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
We gaan echt voor een Doblo hoor, prijs/kwaliteit/ruimte kan je niet beter zitten... Vroeg me alleen af of iemand ervaring heeft met dit voertuig en wat de plus- en minpunten uit de praktijk zijn.

Lid geworden
19 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben een fiat doblo gehad. Zo'n 1.3 multijet. Heel tevreden van geweest.

Lid geworden
19 apr 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja, je kon er maar met 2 inzitten. Wij deden 1000 km met nen bak.

Is dan wel ambetant als ge iemand wilt meenemen.

Wij hadden voor de kleur azuro mundo (licht blauw) gekozen.

Lid geworden
19 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
bedoel je dat je ene lichte vracht had, is toch een 5-of 7-zitter anders?

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Probeer zo'n demovoertuig te kopen van een garage, kost je nog een hoop minder dan, enkel en alleen omdat deze 6 maanden ingeschreven zijn.

Zelf rij ik nu met een Fiat Croma (al 91000 km, net 2 jaar geworden, 1.9 JTDm), daarvoor al een Fiat Bravo GT gehad in mijne jonge tijd, vrouwtje rijdt met een Fiat Coupe (met 3 kinderen :shock: ) en voor zelfstandige activiteit nen Ducato. :D

Trouwens mijn vrouw zou er ook graag zo ene hebben maar voorlopig andere kosten. Ik zou denk ik wel voor de 1.9 gaan, is toch krachtiger en verbruikt niet veel meer. 1.3 is natuurlijk zeer gunstig naar fiscaliteit toe.

Lid geworden
20 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
andy&caro wrote:
We gaan echt voor een Doblo hoor, prijs/kwaliteit/ruimte kan je niet beter zitten...

Dat geldt voor onze Multipla ook, alleen wil niemand erin gezien worden ;)

Mijn vriendin weigert categorisch om erin mee te rijden.

Lid geworden
6 jul 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
jeanhup wrote:

Zeg tegen uw vriendin dat ik haar 100% begrijp. :wink:

Lid geworden
14 jan 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
andy&caro wrote:
Zijn van plan om een Doblo aan te schaffen, vooral wegens de grote laadruimte en goede motorisatie tegenwoordig...

Iemand ervaringsdeskundige met tips, op- of aanmerkingen?

Ik heb een doblo, zeer bewust gekozen met het oog op de verbouwingen. Het is inderdaad niet de mooiste (smaken verschillen maar de mooiste is zeker de Caddy :wink: ), maar het is een super praktische auto. Hij is ook veel groter dan de partner of kangoo.

Let wel door zijn volume is hij zeker niet de zuinigste wagen, maar das typisch aan dit type van wagen, ligt aan de hoge snuit.

Tip1: als je niet de cargo pakt, laat dan de bevestigingspunten van de zetel vervangen door moeren. Dan haal je binnen de 10 seconden je achterbank eruit en is ze even snel terug geplaatst. Ideaal om naar het containerpark te gaan, bij den Brico te passeren,.... Das geen optie maar elke garagist met handen aan zijn lijf moet dat kunnen.

Tip 2: niet krenterig doen en een schuifdeur aan beide kanten nemen, je zal het u niet berouwen. (en kost €180 meer)

Ik heb voor de achterdeuren gekozen ipv de klep en ben daar zeer content van. De 2 grote voordelen van de klep (1 je staat droog als je uw boodschappen inlaat, 2 je hebt een beter zicht) wegen voor mij niet op tegen het gebruiksgemak van de 2 deurtjes. Aangezien deze niet in het midden staan (in tegenstelling van de partner) geldt argument 2 toch niet 100%

Lid geworden
26 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
s.huysmans wrote:
andy&caro":dal1f92s wrote:
Tip 2: niet krenterig doen en een schuifdeur aan beide kanten nemen, je zal het u niet berouwen. (en kost €180 meer)

Ik heb voor de achterdeuren gekozen ipv de klep en ben daar zeer content van. De 2 grote voordelen van de klep (1 je staat droog als je uw boodschappen inlaat,

je kan natuurlijk ook niet gaan winkelen als het regent :lol:

heb aan mijn toekomstige wagen (zo een kleine jimny jeepke) 1 kofferdeur denk ik die naar rechts opengaat en is super handig, hadden we vroeger ook aan onze auto , krijg je tenminste open als hij in de garage staat zonder tegen de rails van de poort te knotsen :wink:[/quote]

Lid geworden
11 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
jeanhup wrote:
andy&caro wrote:
We gaan echt voor een Doblo hoor, prijs/kwaliteit/ruimte kan je niet beter zitten...

komt nogal snobistisch over hé, in zo'n exclusieve wagen 8) velen voelen hun dan ongemakkelijk en hebben liever een doordeweekse auto :twisted:

Lid geworden
20 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
kidcool wrote:
komt nogal snobistisch over hé, in zo'n exclusieve wagen 8) velen voelen hun dan ongemakkelijk en hebben liever een doordeweekse auto :twisted:

Misschien moet ik de verchroomde ventieldoppen verwijderen, dat ondersteept alleen maar de exclusieve uitstraling van de Multipla ;)

Lid geworden
23 jan 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik zou mijn renault kangoo echt niet meer kunnen missen (is wel een tweezit). Dat beestje is geld waard.

Lid geworden
22 jun 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
stimpie79 wrote:
geen ervaring met de doblo,

dit weekend wel een testrit gehad met de nieuwe kangoo (welke totaal verschillend is van de vorige): ook zeker het bekijken waard

(vrouw vindt de doblo iets te rechthoekig achteraan)

Heel nieuwschierig,!!! wat waren uw bevindingen over de nieuwe kangoo??

Ik ben in blije verwachting zietge :D

Bovenaan