Binnenkort ga ik een vloerplaat gieten. Hiervoor heb ik 1085 liter beton nodig. Ik ga hiervoor een 350l betonmolen gebruiken (zie foto)
De nuttige mengcapaciteit is maximaal 280 liter, maar ik ga dit in 5 keer 217 liter doen, om niet op de limiet te werken.
Met de 1-2-3 volumeregel in acht genomen, komt dit qua gewicht neer op 3/7/10 zakken cement/zand/grind per lading met 37.5 liter water.
Heeft er al iemand ervaring met dergelijke grote betonmolen die mij wat tips kan geven waar ik zeker op moet letten? In het bijzonder:

De nuttige mengcapaciteit is maximaal 280 liter, maar ik ga dit in 5 keer 217 liter doen, om niet op de limiet te werken.
Met de 1-2-3 volumeregel in acht genomen, komt dit qua gewicht neer op 3/7/10 zakken cement/zand/grind per lading met 37.5 liter water.
Heeft er al iemand ervaring met dergelijke grote betonmolen die mij wat tips kan geven waar ik zeker op moet letten? In het bijzonder:
- in totaal 100 zakken van 25 kg tillen op een 2-tal uur. Is dat "verantwoord" te doen met 2 personen?
- is 2 uur realistisch voor 5 ladingen, inclusief met kruiwagen naar de stortplaats te brengen?
- is dit een goede volgorde voor een goede mix: helft grind - driekwart water - alle cement - alle zand - rest van het grind - water bijvullen tot goede consistentie
- andere tips welkom! ik heb al reeds beton en mortel gemaakt in kuip of kleinere betonmolens, dus de basics ken ik wel