• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ideale tool om gaten te frezen voor scharnieren?

Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
1.165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo, de titel zegt het zelf. Ik zoek een gereedschap om het rond gaatje voor de scharnieren in te frezen, dit om kasten met deurtjes te maken.

Wat is ideaal daarvoor, en ook prijsbewust uiteraard? :grin:



met dank voor de reacties!
 

bgcw

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
22 mei 2011
Berichten
3.080
Waarderingsscore
739
Punten
113

Bijlagen

  • 01380016.jpg
    01380016.jpg
    28,2 KB · Weergaven: 1
Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
1.165
Waarderingsscore
0
Punten
0
bcbg, waarvoor dient die Wurth tool? Wat is het artikelnummer?

idd, ik ga kasten maken (en nog meer). Ik heb afgelopen week zopas mijn zaagtafel ontvangen en gemonteerd :p

Ik heb een bovenfrees, maar ik moet nog een gemakkelijke manier vinden om deze stabiel op zijn plaats te monteren.
 

Bijlagen

  • IMG_3879 [1024x768].jpg
    IMG_3879 [1024x768].jpg
    30,7 KB · Weergaven: 3
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
518
Waarderingsscore
0
Punten
0
BLUM heeft deze tool ook (ecodrill) en goedkopere malletjes indien je het scharniergat al gefreesd hebt.



http://www.blum.com/catalogue/index.php?cn=be&sp=nl&startpage=716



Je boort met een gewoon accumachine (3x per scharnier) dmv de ecodrill.



http://www.blum.com/catalogue/index.php?cn=be&sp=nl&startpage=719



Het gat kan je ook boren met een kolomboor en dan de mal pag19 gebruiken om de 2 inserta of schroefgaten te boren (resp 8 en 2mm).



Zie ook paginas verder voor de hulpstukken voorboren van montageplaten.
 

Donat

Actief Lid
Lid geworden
27 aug 2007
Berichten
933
Waarderingsscore
40
Punten
28

Spijtig dat die boormallen zo kostelijk zijn.. Hettig heeft ook zoiets als die ecodrill. Ook duur.



weet de prijs van die wurth wel niet?
 
Lid geworden
1 mrt 2007
Berichten
206
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ik heb zelf de Hettich versie, die is identiek aan die van Wurth.



Ik heb zelf niet zo'n goede ervaringen met Wurth, producten zijn ok, maar als je dan het "originele" product koopt voor dat zij hun naam erop plakken ben je meestal flink goedkoper uit.





(Ik weet wel niet hoeveel die scharnierboormal kost. maar die van hettich zat toen ik het kocht rond de 100 €, terwijl die blum ecodrill voor meer dan 200€ elders geadverteerd stond)
 
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
518
Waarderingsscore
0
Punten
0
Zou je dan niet beter iets meer investeren ?



http://www.youtube.com/watch?v=0ziPYaG0TNk

http://www.youtube.com/watch?v=9Dl-kRJPMTU&feature=related



Constante aanvoersnelheid.



Misschien ook mogelijk PU lijm te gebruiken (onzichtbaar).



Nog een interessant document met hulpmiddelen, tools etc...



http://www.ostermann.eu/fileadmin/content/03_Inhalte/02_Produkte/Prospekte/Kantafwerking.pdf





Als je ziet wet er nu op de markt is...

Waar is de tijd dat m'n vader met de verwarmingsbalk de kanten aan het verlijmen was...
 
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
518
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb met de jaren geleerd (ondertussen 4de bouw) van te investeren in kwaliteit (zowel gereedschap als materiaal). Dat heb ik mij nog nooit beklaagd.
 
Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
1.165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat is juist wat je zegt. Ik koop ook enkel materiaal waarvan ik nog vele jaren plezier zal van hebben. Anderzijds (bijvoorbeeld de kantenmachine) wil ik alles zelf doen, maar ik ga heel mijn leven geen kastjes maken.

De beslissing is genomen nadat ik meer dan 15k uitgegeven heb voor enkele maatkasten. Als ik zie wat dit is, dan kan ik het zelf beter, sneller en véél goedkoper. De materialen koop ik bij Boetens, Egger of Abet Laminati.

Die formaatzaag had ik dus zeker nodig, maar alle andere accessoires zoals kantenlijmmachine, freesjes etc...zullen maar zijdelijk nut hebben.
 
Lid geworden
10 feb 2007
Berichten
518
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ok, maar om dan een (nieuwe) paneelzaag te kopen... Er zijn bedrijven die alles op maat zagen (bv beveka) en afplakken. Voor het zagen tellen ze een uurprijs, en op een uur kan je heel wat zagen (zeker met hun computergestuurde zagen). De plaat kost daar niet meer dan bij een houthandelaar.



BLUM tandembox schuiven kan je ook op maat bestellen (veel keukenbouwers bestellen die overigens online via LMC of Van Hoecke).



Het is wel zo dat keukenkasten, maatkasten etc gigantisch overprized zijn.



Succes !
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan