• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Ideale laser om plafonds te maken?

Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
1.165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb hier al eens rondgesnuisterd, maar vond niet direct een recent antwoord.

De titel zegt het zelf; Ik wens de verlaagde plafonds (met verschillende niveaus) te maken. Welke lijn-laser of ronddraaiende laser is het beste voor deze toepassing?



met dank voor de reacties/ervaringen.
 

NicoP

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
17 feb 2008
Berichten
2.887
Waarderingsscore
1.325
Punten
113
Lid geworden
13 nov 2011
Berichten
522
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb er eentje van Bosch met statief.

En ik gebruik het echt voor alles. Het is een roterende.

Was wel prijzig maar heb er nog geen minuut spijt van gehad.

een gyproc plafond pas hangen duurt echt niet lang nu.
 

albarius

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
6 mrt 2008
Berichten
2.792
Waarderingsscore
1.083
Punten
113
xbdt;1728490 wrote:
Welke lijn-laser of ronddraaiende laser is het beste voor deze toepassing?



met dank voor de reacties/ervaringen.

Als je een aantal technische afwegingen naast elkaar wil leggen voor je een laser aankoopt voor het plaatsen van je verlaagde plafonds is de website van Laserliner een goed startpunt. Het is een professioneel merk met alle soorten lasers en statieven. Niet de goedkoopste en er staan ook geen prijzen bij, maar wel veel afbeeldingen van toepassingsmogelijkheden. (en dan kan je nog altijd een ander merk kopen)



Voorname aandachtspunten bij de aankoop van een laser zijn de nauwkeurigheid en het zelfnivelleringsbereik. En dat wil al wel eens redelijk parallel lopen met de prijs.



Weet dat je dergelijke dingen ook kan gaan huren. Aankopen om éénmalig een aantal plafonds te hangen is misschien erover gezien de aankoopprijs?



Er bestaat ook een topic over in het forum van :rolleyes: Bouwinfo !
 
Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
1.165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Met dank voor de reacties. Ik heb opgemerkt dat Laserliner en Futech identiek zijn. De ene is een OEM, de andere is de fabrikant. Ik heb zo een Multiline 3 gekocht, is identiek aan de ACL 2C. 229 EUR is niet zot voor een professioneel toestel.

Huren doe ik liever niet, want ik ga mij niet opjagen en ik doe liever de plafonds wanneer ik tijd/goesting heb. Alsook, zo' ding gebruik ik dan ook om tegels te plaatsen, poort te hangen, etc...
 
Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
1.165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ze hebben mij uiteindelijk nog gebeld om te zeggen dat de multiline een oud model is en wordt vervangen door de multicross 3. Uiteindelijk heb ik 299 EUR betaald excl BTW, wel incl statief tot 1m80. Accessoires zoals draagkoffer, bril etc zitten erbij.

Superdegelijk spul en identiek (en goedkoper) aan de Laserliner.



Bedankt voor de tip Regis!
 
Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
1.165
Waarderingsscore
0
Punten
0
De statief was er "gratis" bij. Ik zal hem op een tafel plaatsen, dan kom ik ook aan 2m80. :rolleyes:
 
Lid geworden
24 sep 2009
Berichten
1.165
Waarderingsscore
0
Punten
0
Dat is niet slecht, paaldansen en laserstatief in één! ;)
 
Lid geworden
4 mei 2012
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



Ik zou volgende laser aankopen BOSCH PCL 20 met teloscopische stang.

Ziet er handig ding uit voor een redelijke prijs.



bedoeling waarvoor ik het zou gebruiken:

- Valse plafonds bevestigen

- Nieuwe osb platen op houten roostering plaatsen

- stopcontacten op gelijke hoogte plaatsen,...



Er zullen ongetwijfeld betere (lees meestal ook duurdere) alternatieven zijn.

Maar dit toestel leek me voor 150euro een mooi model voor iemand die zelf zijn huis opknapt.



wat zijn jullie meningen over gelijkaardige toestellen, of raden jullie mij dit toestel direct af?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan