• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

IBA Installatie Individuele Waterzuivering

Lid geworden
24 okt 2019
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
1
Even een vraagje voor mensen met een IBA.

Dit betreft het klassieke systeem met 3 kamers en beluchtingspomp.
Mijn vraag is betreffende de beluchtingspomp / compressor. Deze pomp/compressor zou continu in werking zijn en mag niet uitgezet worden.
Hoeveel geluid produceert deze pomp/compressor ? Is dit geluid storent te ervaren ? Vanaf welke afstand is het hoorbaar / storend?
Of is het geluid verwaarloosbaar en amper hoorbaar.

 

Graag jullie persoonlijke ervaringen , tevens zijn andere tips / voor-en-nadelen altijd welkom omtrent IBA's.
 

Pieter_G

Nieuw Lid
Lid geworden
23 aug 2018
Berichten
57
Waarderingsscore
20
Punten
8
Bij ons is de IBA ongeveer een maand geleden in dienst gesteld.  Ook een systeem met 3 kamers en continue beluchting.  We hebben het pompje in een kastje buiten laten plaatsen waar later een struikje/haagje rond komt.  Je hoort het amper maar ik kan natuurlijk niet vergelijken met het geluid in een afgesloten ruimte en als er geen omgevingsgeluid is.  We hebben ook onze regenwaterpomp in de put gestoken om zo weinig mogelijk geluid in onze technische ruimte te hebben dus ik wilde het niet riskeren om dan na installatie tot de conclussie te komen dat je er een lawaaimaker bij hebt.
 

Bijlagen

  • img_20190924_173401_-_copy.jpg
    img_20190924_173401_-_copy.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 15
  • img_20190924_180038_-_copy.jpg
    img_20190924_180038_-_copy.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 16
Lid geworden
11 mei 2020
Berichten
3
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo
Mag ik weten wie het systeem heeft geïnstalleerd? of welk merk het is? Zijn jullie tevreden?
ik zou ook een IBA willen plaatsen maar mijn architect is daar niet happig op.
Alvast bedankt
C
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.143
Waarderingsscore
6.697
Punten
113
Mijn ouders hebben ze ook eentje, gewoon in voortuin, en als je het niet weet, zou je het amper merken
 

aartwessels

Gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mrt 2014
Berichten
3.221
Waarderingsscore
134
Punten
63
Het verschilt waarschijnlijk per systeem. Wij hebben een Ecopure (?) IBA, en de compressor draait daar telkens 15 minuten wel, en dan 15 minuten niet. Hij staat bij ons in de kelder, dus in huis hoor je em niet.Als je in de kelder staat hoor je em natuurlijk wel. Als je em buiten plaatst, denk ik niet dat je er iets van merkt.

@L_Chloé : Waarom zou je een IBA willen plaatsen, en waarom je architect niet? Je hebt geen mogelijkheid te aansluiten op de riolering?
 

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan