Hypothecair krediet - ING vs. BNP Paribas

Lid geworden
30 mei 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste Forumleden

Wij zijn in de eindfase van de zoektocht naar een HK en twee banken blijven over: ING en BNP Paribas. De rentevoet die ze kunnen geven, verschilt 0,10% (in het voordeel van ING), maar bij BNP Paribas hebben we geen dossierkosten en reserveringsvergoeding, waardoor de kloof van 0,10% sterk verkleind wordt - op het einde van de rit zou ING vermoedelijk 1000 euro goedkoper uitvallen dan BNP Paribas.

Daar we beide banken niet echt kennen, weten we nu niet goed welke bank we moeten nemen. Zijn er hier mensen die een HK hebben lopen bij ING of BNP Paribas, en hun ervaringen willen delen? En zijn jullie tevreden met de brandverzekering (een verplichting bij beide banken).

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Christophe

Lid geworden
3 sep 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
3 jaar terug was ik fortisklant en we waren eens langsgeweest ivm rentes.

Hun voorstel was echter een stuk boven ING.

Alles bij ING gezet en er zeer tevreden over.

Komen mooi alles na en vullen ook mooi jaarlijks mijne belastingsbrief in.

Lid geworden
24 apr 2007
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ga je bouwen of verbouwen? Want geen reserveringsvergoeding is wel een plus, zeker als je bouw of verbouwing een tijd zal duren.

Lid geworden
30 mei 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja het is bouwen, en op zich zou het allemaal niet zo lang mogen duren, we lenen ook niet zoveel. Maar in het slechtste geval kan dit natuurlijk wel oplopen.

Als we de verschillen bekijken:

ING: Dossierskosten: 580€, SSV: voor beide personen tesamen 600€ duurder, reserveringsvergoeding van 0.1% vanaf de 6de maand. Hun rekening is wel goedkoper (ing lion account) maar dan heb je wel minder service. Brandverzekering is quasi even duur maar ik kan nergens iets terugvinden of deze wel goed is.

BNP Paribas: Geen dossierskosten, SSV dus 600€ goedkoper als ing, geen reserveringsvergoeding, redelijk goedkope zichtrekening (easy pack), en brandverzekering van AG insurance, niet de beste op de markt maar wel een grote speler natuurlijk.

Al bij al scheelt het niet veel, maar we weten absoluut niet wat nemen.

b2

Lid geworden
23 nov 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Mag ik zo nieuwsgierig zijn om te vragen welke rentevoet jullie van ING hebben gekregen? ING is ook onze huisbank maar gaf de zwakste rente van ze allemaal, BNP gaf de beste (vaste) rentevoet (dikke week geleden) En inderdaad, de SSV van ING is duur. Maar als het dat is wat je zou tegenhouden, onze kantoorhouder gaf aan dag er aan die premie nog iets kan gedaan worden dus ik zou even met de offerte van Fortis naar ING gaan en misschien kan die SSV nog dalen!

Lid geworden
30 mei 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik heb het is gevraagd of ze korting willen geven op de SSV.

Wat ons het meeste ligt is het systeem van schijven bij BNP Paribas, deze zijn begrenst. (bv: ruwbouw is max 40%, ...)

Lid geworden
30 mei 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
ING gaf nog een beetje korting op de SSV, we hebben toch voor BNP Paribas gekozen wegens de betere woningverzekering (ook beaamd door test-aankoop).

Lid geworden
24 mrt 2013
Waarderingsscore
0
Punten
1
We twijfelen nog tussen 20 en 25 jaar.

ING:

SSV, brandverzekering, loon

Reserveringsvergoeding: na 6 maanden 1%, na 12 maanden 2%.

Op 20 jaar: 3,450%

Op 25 jaar: 4,050%

BNP:

brandverzekering, loon

Reserveringsvergoeding: na 6 maanden maandelijks 0,15%.

Op 20 jaar: 3,623%

Op 25 jaar: 3,784%

Dit zijn de goedkoopste rentevoeten die we zijn tegengekomen tijdens onze vele afspraken bij banken.

Bovenaan