• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

hydrofoorpomp vraagjes geluid, membraanvat, stijl

Lid geworden
13 feb 2009
Berichten
115
Waarderingsscore
0
Punten
0
Onze hydrofoorpomp heeft het begeven en we zijn op zoek naar een nieuwe. De vorige maakte veel lawaai. Dus dat is een aandachtspunt zeker omdat de pomp binnen in de kelder staat.





Vandaag in de Brico gaan kijken en daar ééntje gezien van Gardena die 75db maakte, had hem bijna mee maar omdat hij zoveel lawaai maakte heb ik hem voorlopig laten staan. Zitten surfen naar andere pompen maar vind nergens terug hoeveel lawaai die pompen maken. De andere pompen in de Brico hadden niks van vermelding over het geluid. Iemand een idee van hoeveel lawaai zo een pomp maakt en waar ik dat kan terugvinden. Heb al op verschillende fabrikanten hun websites gekeken en niet onmiddellijk teruggevonden.



Een ander vraagje over die pompen een membraanvat van 20 liter is dat wel de moeite waard omdat als je daar de WC op aansluit dan is dat ook na elke keer opnieuw vullen. Moet je niet al naar een vat gaan van minimum 60 liter (2/3de is toch meestal lucht).



Als je die pomp ook gebruikt voor WC en wasmachine moet je dan toch de voorkeur geven aan ene in INOX of is dat niet noodzakelijk?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
waarom geen pomp zonder vat? maar met drukregelaar?
 
Lid geworden
13 feb 2009
Berichten
115
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik had er zo 1tje bijna mee van Gardena voor 199 euro maar op de doos stond dat hij 75db geluid maakte. Ik heb alle dozen van andere pompen bekeken maar nergens stond het geluid op.



Als je een lek hebt of een WC die doorloopt om 1 of andere reden dan is die constant aan het draaien. Ik dacht dat die pompen ook meer verbruikten dan de andere.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
fredd wrote:
Ik had er zo 1tje bijna mee van Gardena voor 199 euro maar op de doos stond dat hij 75db geluid maakte. Ik heb alle dozen van andere pompen bekeken maar nergens stond het geluid op.



Als je een lek hebt of een WC die doorloopt om 1 of andere reden dan is die constant aan het draaien. Ik dacht dat die pompen ook meer verbruikten dan de andere.



lekken moet je herstellen !
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan