• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hybride verwarmingssysteem?

redbaron

Lid
Lid geworden
24 mrt 2008
Berichten
838
Waarderingsscore
7
Punten
18
Sinds onze recente aankoop volg ik dit topic een beetje op en kwam vandaag dit artikel over een hybride verwarmingssysteem tegen op Immovlan:

1666597725128.png

Dit terwijl ik overal lees dat stookolie verboden is om te vervangen en dat gas absoluut ontraden gaat worden vanaf volgend jaar? Bij ons renovatie dus nvt, maar wat is nu waarheid? ?
 
Laatst bewerkt door een moderator:

tumkie

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
751
Waarderingsscore
458
Punten
63
Stookolie mag enkel nog waar gas niet mogelijk is
 

Bijlagen

  • 16B729C0-BC40-4C74-9537-77310B8A562C.jpeg
    16B729C0-BC40-4C74-9537-77310B8A562C.jpeg
    109,8 KB · Weergaven: 20

ebe

Gewaardeerd lid
Lid geworden
11 jan 2015
Berichten
775
Waarderingsscore
258
Punten
63
Doorpakken en meteen voor een lucht water warmtepomp gaan in combinatie met vloerverwarming en goede isolatie. Anders lucht lucht warmtepomp. Maar ik zou zeker wegblijven van die hybride ketels, dan betaal je 2 keer en dan heb je nog 2-jaarlijks onderhoud op het gasgedeelte.
 

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Berichten
20.139
Waarderingsscore
6.695
Punten
113
Doorpakken en meteen voor een lucht water warmtepomp gaan in combinatie met vloerverwarming en goede isolatie. Anders lucht lucht warmtepomp. Maar ik zou zeker wegblijven van die hybride ketels, dan betaal je 2 keer en dan heb je nog 2-jaarlijks onderhoud op het gasgedeelte.
2j onderhoud is enkel verplicht bij >20kw.

Maar bij een nu nog te bouwen nieuwbouw zou dat allemaal geen issue mogen zijn. De benodigde energie zou tot een minimum moeten herleid worden. Zo is een hybride absoluut overbodig.
 

tumkie

Gewaardeerd lid
Lid geworden
9 okt 2007
Berichten
751
Waarderingsscore
458
Punten
63
Het is niet omdat de wetgeving zegt dat je geen onderhoud moet uitvoeren op een ketel <20kW dat het niet aangeraden is ! Waarom zou je met een auto van 1500cc niet naar de garage gaan en ne 2500cc wel ? Zie voorschriften fabrikant!
 

pieterve

Nieuw Lid
Lid geworden
24 mrt 2019
Berichten
79
Waarderingsscore
6
Punten
8
Maar mag je geen hybride warmtepomp aansluiten op een bestaande stookolieinstallatie?
 
Lid geworden
14 nov 2014
Berichten
23
Waarderingsscore
10
Punten
3
Hybride installatie worden voornamelijk geplaatst bij renovatie.
Het voordeel bij deze installaties is dat je afhankelijk van merk en type hier ook de huidige energieprijzen kan instellen van gas/stookolie en elektriciteit. Waardoor de regelaade goedkoopste manier gaat berekenen om te verwarmen. Zeker als er radiatoren of convectoren in het spel zijn (hoge temperaturen) kan een hybride installatie interessant zijn om u niet blauw te betalen aan elektriciteit.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan