Hallo allemaal,
Wij renoveren een huis uit 1974. Helaas zijn er veel beperkingen die ons ervan weerhouden de juiste beslissingen te nemen (vooral zeer krappe deadlines).
Geen goedkeuring voor elektriciteit en roestige leidingen.
De afgewerkte vloer is weg en we staan op een betonnen draagvloer van 10 cm dik.
De oude structuur was: 12 cm Chape, oftewel steen en zand samen 12 cm.
Er zijn opties A en B. Eén lijkt mij grondiger:
Optie A:
verwijder de betonplaat, graaf nog eens 16 cm aarde op en doe:
Betonnen voet dramixbeton 12 cm waarop elektra en water
XPS-isolatie 16 cm
Chape 8 cm inclusief vloerverwarming
2 cm tegel/hout
Het weggooien van het beton, de grond en het nieuwe beton duurt ongeveer 5 weken.
Ik maak me zorgen over de dragende muur die op de betonnen vloer staat – die moet worden verwijderd. (Ik heb het knooppunt op de foto gemarkeerd) Zullen we problemen krijgen met de stabiliteit van het huis?
____________________________________________________________________________________________
Optie B:
We laten de huidige betonplaat staan,
We plaatsen PIR 5 cm waarin elektriciteit en water aanwezig is.
Anhydride chape 5 cm inclusief vloerverwarming
2 cm tegel/hout
Ik denk aan de stabiliteit en extra tijd die we hebben gevonden, maar zal 3 cm isolatie (in de leidinggebieden) voldoende zijn?
Ik ben van plan de gevel in de toekomst te isoleren en ben bereid diep genoeg de grond in te gaan om koudebruggen te vermijden.
Misschien zijn er nog meer oplossingen waar ik nog niet aan heb gedacht?
Alvast bedank voor jullie hulp.
Wij renoveren een huis uit 1974. Helaas zijn er veel beperkingen die ons ervan weerhouden de juiste beslissingen te nemen (vooral zeer krappe deadlines).
Geen goedkeuring voor elektriciteit en roestige leidingen.
De afgewerkte vloer is weg en we staan op een betonnen draagvloer van 10 cm dik.
De oude structuur was: 12 cm Chape, oftewel steen en zand samen 12 cm.
Er zijn opties A en B. Eén lijkt mij grondiger:
Optie A:
verwijder de betonplaat, graaf nog eens 16 cm aarde op en doe:
Betonnen voet dramixbeton 12 cm waarop elektra en water
XPS-isolatie 16 cm
Chape 8 cm inclusief vloerverwarming
2 cm tegel/hout
Het weggooien van het beton, de grond en het nieuwe beton duurt ongeveer 5 weken.
Ik maak me zorgen over de dragende muur die op de betonnen vloer staat – die moet worden verwijderd. (Ik heb het knooppunt op de foto gemarkeerd) Zullen we problemen krijgen met de stabiliteit van het huis?
____________________________________________________________________________________________
Optie B:
We laten de huidige betonplaat staan,
We plaatsen PIR 5 cm waarin elektriciteit en water aanwezig is.
Anhydride chape 5 cm inclusief vloerverwarming
2 cm tegel/hout
Ik denk aan de stabiliteit en extra tijd die we hebben gevonden, maar zal 3 cm isolatie (in de leidinggebieden) voldoende zijn?
Ik ben van plan de gevel in de toekomst te isoleren en ben bereid diep genoeg de grond in te gaan om koudebruggen te vermijden.
Misschien zijn er nog meer oplossingen waar ik nog niet aan heb gedacht?
Alvast bedank voor jullie hulp.
Bijlagen
Laatst bewerkt: