• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Huis zonder buitenschil tijdelijk inpakken?

poing

Lid
Lid geworden
5 feb 2010
Berichten
621
Waarderingsscore
7
Punten
18
Het betreft een bewoonde bungalow van 1975 met dak oversteek van 50cm. Ik ga mijn gevelsteen zelf afbreken, alles mooi opkuisen en laten isoleren met sierpleister als eindafwerking. Voor de gevel isolatie er komt, moet een schrijnwerker mijn dak oversteek aanpakken (isolatie met dak isolatie aansluiten, nieuwe afwerking, ...).

De muur isolatie kan er komen in november-december, zelf breek ik liefst de gevel af eind augustus/begin september (planning werk & weersomstandigheden).

Nu denk ik dat slecht weer niet goed is voor de draagmuren die bestaan uit 14cm snelbouw?
Is het daarom realistisch te denken dat ik mijn gevel zelf kan inpakken met een stevige plastic, pan latten & slagpluggen om zo tot december te overleven (worst case)?
 

Keon

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
14 nov 2015
Berichten
5.610
Waarderingsscore
668
Punten
113
Euh, the worst case scenario was toch de reden waarom Poing de gevel gaat inpakken? Zie openingsbericht van Poing (laatste twee woorden).

Verder zijn er nog scenario's te bedenken - buiten storm en regen - waarbij een ingepakte gevel nuttig kan zijn... Wat als de gevel-man failliet gaat net voor de werken bij u beginnen of hij bij een vorige job van de stelling is gevallen?
 
Laatst bewerkt:
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan