Huis van 9.5m breed

Lid geworden
17 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Een vraagje voor de bouwers hier, en tis niet voor mij.

Onze oudste zoon heeft een huis op het oog... tis een splinternieuw huis, wel al bewoond, maar vb nog niet geverfd, nog geen lichtarmaturen, nog geen tuin, geen oprit wel een draad.

Keuken staat, badkamer ook.

Het is een moderne bouw, type zwart blokje. Het is een OB, maar ze is maar 9.5 meter breed. Dat lijkt weinig op papier. In het echt vind ik niet dat je direct denkt " wat een smal huis" eigenlijk, maar het IS natuurlijk niet groot. De info zegt dat het 120M² is, wat ook heel klein lijkt...3 slaapkamers.

VOor hen lijkt het "wow", omdat ze nu op een klein appartement in de stad wonen, zonder zelfs een terras. Ons eerste idee is " klein huizeke, zeker voor met kinderen", maar wij wonen zelf op 23 are en ons huis is 400m² groot ongeveer, dat is gewoon geen vergelijk he. voor hen is het een eerste huis, het is een aantrekkelijk huis, mooie stenen, enz, het ligt voor hen ideaal, dat is ook belangrijk .

Wat vinden de bouwers hier? Is dat te doen?

Het stuk grond 6are, dat vinden ze ook al prima, en tis een mooi recht stuk, je kan er zeker iets mee doen.

vergelijkbare oppervlaktes hier? En gevoel daarbij?

jvanhambelgium

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Waarderingsscore
19
Punten
38
Huh ? 9.5m huisbreedte en 120m² ?? Is het niet 120m² BEBOUWDE oppervlakte ??

Anders zou dat willen zeggen dat alles op het gelijkvloers is en de woning een diepte heeft van pakweg 13m zonder verdiep of zolder ??

Lijkt me raar...nog ni veel gezien als nieuw gebouwde woning.

Lid geworden
26 mei 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ik wist niet dat de praktische bruikbaarheid van een woning kon worden bepaald aan de hand van de gevelbreedte :roll:

Lid geworden
17 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
volgens de info is het 69m² bebouwde oppervlakte.

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
9.5 niet breed :shock:

120 bebouwde opp is zelfs netjes :shock:

Spiegel je je niet teveel aan de huizen van 10 bij 15 die vandaag de dag gezet worden??

Mijn huis is 8 bij 12 buitenmaten, volwaardig verdiep en is meer als groot genoeg. 2 grote slaapkamer van 4x5 plus ne zolder waar nog 2 grote slaapkamers kunnen.

een kleine kamer van 3x3. Een badkamer van 4..5x3,5

Gelijkvloers een keuken van 4x4 en een leefkamer/zitkamer van 11x4.

Als die dingen niet groot genoeg zijn... WOOT

Lid geworden
17 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Bjorn, nee, natuurlijk niet, maar het is wel het eerste dat direct een vriendin van me zei. Haar huis is 20m breed en geen reuze villa. Ons eigen huis is 27m gevelbreedte. De totale opp is ook niet groot, he 120m²?

We willen niet dat ze een koekendoos kopen voor veel geld, maar we willen ook niet hun eerste wow idee compleet afbreken, omdat we zelf niet kunnen inschatten hoe groot het precies is en, voelt.

Lid geworden
17 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Ice het is 69 bebouwd he, 120m² totaal!!!

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Waarderingsscore
1
Punten
38
Babelutte wrote:
Bjorn, nee, natuurlijk niet, maar het is wel het eerste dat direct een vriendin van me zei. Haar huis is 20m breed en geen reuze villa. Ons eigen huis is 27m gevelbreedte. De totale opp is ook niet groot, he 120m²?

We willen niet dat ze een koekendoos kopen voor veel geld, maar we willen ook niet hun eerste wow idee compleet afbreken, omdat we zelf niet kunnen inschatten hoe groot het precies is en, voelt.

27m gevelbreedte???!!!??? Graag een foto aub!!!

Ok 69m2 is dan niet zoveel nee

Lid geworden
26 mei 2008
Waarderingsscore
1
Punten
0
Aan huizen met een gevelbreedte van 20 of 27 meter moet je een eerste woning niet gaan spiegelen he :D

Maar 69 m2 bebouwd is idd krap... huis is dan slechts 7.25 mtr diep, buitenmaat. Blijft 6,5 mtr binnen over. Zijn er geen plannen beschikbaar?

chime

Zeer Actief lid
Lid geworden
10 apr 2007
Waarderingsscore
2
Punten
38
Al eens mee gaan bezichtigen??

Pakt ze daarna mee voor een nabespreking in jou huis ... is wel ff een contrast maar kan ze wel wakkerschudden.

Maar veel hangt af van de vraagprijs en de locatie + latere uitbreidingsmogelijkheden.

Maar 120m² bewoonbare opp. is voor een huis eigenlijk wel vrij klein.

In vergelijking met een appartement is het natuurlijk redelijk wat ... maar dan nog, je kunt ook appartementen kopen van 120m² bewoonbare opp.

Lid geworden
17 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Nee, natuurlijk mogen we daar niet aan spiegelen, maar als je zelf ruim woont, is het wel heel simpel te zeggen" klein eh", terwijl het misschien prima meevalt.

Maar ik denk maar: allez, steekt daar 2 kinderen bij, geen speelkamer, geen bureau,...ik weet toch hoeveel bazaar je in huis hebt/haalt als je met 4 ergens woont... ze hebben nu 1 kindje.

Het is ook veel te duur, ze vragen 300 000 euro :shock:

edit: nee, nog niet bekeken, morgen.

Kris77

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 jun 2008
Waarderingsscore
5
Punten
38
van mijn ouders is 8mx8m met achterbouw, das groot genoeg voor met 3kinderen zenne...

in die tijd waren veel huizen die grootte. Die verklaarden mij eerst effe zot dat ik met 11x14m afkwam om te bouwen, met kelder en zolder bij zit ik nu aan 470m2 (250m2 nuttig in gebruik nu, de rest is nu nog "berging")

maar toch wat opletten, dat is hier nog halve "ruwbouw" he, als je een kleiner afgewerkt voledig huis moet betalen, kan je misschien evenveel moeten ophoesten dan onze grootte huis (veel zelf gedaan, en nog niet veel afgewerkt) Maar iedere week blijft dat hier nog veranderen...

het is maar wat je wil... het is ook hun eerste huis, misschien willen ze nog wel bouwen later...

Lid geworden
6 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
wij hebben een huis van 10 op 9 garage inclusief

verdiep 7 op 8

zolder , enkel rommelzolderµ

alles bijeen komen wij op 130m2 zonder de zolder, 150 met de zolder

wij zijn nu met 3 , binnenkort met 4. wij hebben geen speelkamer en bureau. ook een strak modern blok achtig huis.

awel, ik ebn supergelukkig, het is supergezellig, mijn kinderen heb ik liefst dicht bij mij, we hebben elk een eigen slaapkamer en een mooie badkamer met inloopodouche, bad, dubbele lavabo, we hebben 2 wcs. onze rommel leggen we op zolder, in de garage staat veel, dan nog een berging. en we hebben een open eiland keuken aan de living.

ik ben hier gelukkig mee en als uw kinderen dat groot genoeg vinden, zou ik niet twijfelen. in vergelijking met een appartement is dit echt fantastisch. ik kuis natuurlijk niet graag dus ja...ik vind dat geweldig

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Waarderingsscore
1.338
Punten
113
heeft er al eens iemand gerekend ? Als de gevel 9m is, en toch kom je op 69m² bebouwde oppervlakte? da wil zeggen dat het dan ongeveer 7,5 meter diep is... Zijn dat geen hééél rare maten ?

Lid geworden
17 okt 2010
Waarderingsscore
1
Punten
0
Dat huis heeft dus geen garage, geen berging, geen zolder!!

Hoe veel te meer ik erover denk, en hoe schoon het huis langs buiten ook is... het is veel te klein. De trap in de living, kleine living, kleine kamers...

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben een gevelbreedte van iets meer dan 6 meter. Gelijkvloers is ongeveer 75m², verdiep een goeie 40m². Hier woonden ooit 2 ouders met 5 kinderen, maar dat is wat veel van het goede voor deze tijd natuurlijk. Met één kind zou het wel te doen zijn, met twee met wat goeie wil ook (er zijn drie slaapkamers), maar dan zou het naar hedendaagse normen wel krap zijn.

120m² is de oppervlakte van een gemiddelde woning. Ik vraag me altijd af wat mensen eigenlijk willen zeggen met 'voor een appartement is dat ruim, maar voor een huis is dat klein'. Of 'voor een rijhuis gaat dat, maar voor een open bebouwing is dat klein'. Waarom zou een open bebouwing per sé groter of breder moeten zijn dan een rijhuis eigenlijk? Of waarom is een appartement van 120m² ruim en een huis van 120m² klein? Dat is als de vergelijking tussen een kilo pluimen en een kilo lood...

Dat gezegd zijnde: ik zou er gerust kunnen wonen, met één kind zeker ook, maar als ze graag nog een kindje bij willen kijken ze misschien toch best uit naar iets groters.

PLUS: 300.000 vind ik erg veel geld voor zo'n 'klein' huis op 6 are... Of het moet luxueus ingericht zijn en vrij recent gebouwd...

Lid geworden
28 mrt 2008
Waarderingsscore
0
Punten
0
Geen bergruimte zal inderdaad snel onhandig zijn, zeker met kleine kinderen!

120m² is doenbaar maar inderdaad niet echt veel. Misschien willen ze een aantal jaren in het huis blijven en dan terug verhuizen? 300 000 EUR lijkt me wel veel geld.

Ondanks het feit dat ik denk, op basis van je beschrijvingen, dat je bezorgdheid grotendeels terecht is, wil ik even nog iets kwijt. Wij hebben een rijwoning verbouwd van 6.5m breed. De totale bewoonbare opp van huis bedraagt wel zo'n 170m² dus klagen doen we niet. Maar toen wij het huis kochten waren zowel mijn ouders als die van mijn man er niet goed van. Zij wonen beide in een mooie open bebouwing en begrepen niet dat wij zoveel geld gingen uitgeven aan een rijwoning. Maar zij beseften in het begin niet dat de tijden echt wel serieus veranderd zijn en dat een ruime open bebouwing in de buurt waar wij willen wonen gewoon totaal onbetaalbaar is voor jonge koppels.

Ik weet dat onze ouders geen uitzonderingen zijn, want ik hoorde onlangs nog van vrienden dat hun ouders op dezelfde manier gereageerd hadden.

Om een lang verhaal kort te maken: Ik wil jou zeker niet met de vinger wijzen hoor. Zoals ik al eerder schreef, denk ik dat je bezorgdheid terecht is, maar wat je volgens mij zeker beter niet doet(en je vrienden ook niet :wink: ), is vergelijken met de woning waarin jullie wonen.

Lid geworden
27 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk dat er meer Belgen in een huis wonen dat smaller is dan 10 meter, dan in een huis dat breder is dan 10 meter. Over de gevelbreedte zou ik me echt geen zorgen maken. (En zeker niet vergelijken met je eigen huis dat bij de 1% breedste huizen van België hoort waarschijnlijk.)

Over de oppervlakte misschien wel, maar veel hangt af van de indeling natuurlijk. Goede architecten kunnen kleine (of gemiddelde in dit geval) woningen best praktisch indelen. Maar als je zegt dat er geen bergruimte of zolder is, dan is het misschien toch niet zo'n goede koop met een kind in huis...

Lid geworden
6 sep 2010
Waarderingsscore
0
Punten
0
dat lijkt me toch wel zeer raar, dat er 1) geen berging is + de trap in de living, en dat voor een huis van 9x7,5 , je gaat me nu toch niet zeggen dat die living en keuken de volledige 9x7,5 in beslag nemen. misschien moeten jullie zelf ook eens gaan kijken?

bij ons zijn dit wel binnenmaten 9/8,5x10 maar wij hebben living, keuken, garage en berging en een inkomhal + wc op deze oppervlakte.

janus wago

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
5 dec 2009
Waarderingsscore
1.089
Punten
113
Ik heb 6 jaar in een huisje van 3.5*11 meter gewoond, 2 verdiepingen zonder tuin of wat. dus de door jullie opgegeven maten lijken mij immens groot :lol:

Bovenaan