• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Status
Niet open voor verdere reacties.

Huis gekocht zonder rioolaansluiting

Akts

Nieuw Lid
Lid geworden
9 jan 2021
Waarderingsscore
5
Punten
8
Beste mensen,

Wij hebben een huis gekocht, na een tijd was onze buis verstopt waardoor het water binnensijpelde in onze woning. We hebben hiervoor camera inspectie laten uitvoeren.

Ze hebben vastgesteld dat de buis aan de straatkant een breuk heeft, allang niet meer wordt gebruikt en droog staat. Het is een oude buis van steen ofzo, maar dit werd vroeger dan gebruikt en was dus toch aangesloten aan de riolering, deze afvoer is aan de straatkant. Dus het afvoer van onze woning moet uiteindelijk naar hier komen richting riolering . De afvoer van onze wc loopt naar de septische put, daar is geen overloop aanwezig die is dus ook niet aangesloten aan de riolering en het regenwater is ook niet gescheiden met afvalwater. De buizen van onze wc boven zijn nieuw met die van onze dakgoot en regenwater, deze werd geplaats door de vorige eigenaar maar alles loopt samen, wanneer onze buizen verstoppen komt dit op de dakgoot nadien op onze gevelsteen waardoor we met erge schimmel zitten, ook zorgt regenwater ervoor dat de buizen verstoppen, hij had deze huis gekocht van een oude man die gestorven was voor 67 duizend euro. Hele buurt zegt dat hij in 2-3 maand grondig had gerenoveerd en deze woning zo had verkocht, zijn job is dus ook huizen opknappen en verkopen. De rioleringbuis die naar onze septische put loopt is ook door hem geplaatst. Deze huis werd grondig gerenoveerd maar volgens mij met grote fouten. Ook is het bij ons verplicht om deze aan te sluiten aan de riolering dit had hij toch ook moeten weten als professionele handelaar? Wij hebben foto's van de de woning hoe het was toen. Afvoer van wc was gekoppeld met regenwater maar als jonge koppel hadden wij hier geen kennis van we zijn geen expert ofzo.

Nu hebben we het grond moeten breken, 1 deel heb ik gelaten als bewijs zodat ze zelf kunnen zien dat er maar 1 afvoer loopt naar de septische put. Onze huis is niet meer leefbaar want de verzekering, mensen die onderzoek hebben gedaan dit niet snel hebben gevonden. Na het openbreken van het grond en bewijs dat alles door 1 buis loopt hebben ze gezegd dat ik een advocaa moest raadplegen. Wat denken jullie hierover, maken wij een kans om de vorige eigenaar aansprakelijk te maken? Mag je zomaar aan de riolering werken, regenwater en wc afvoer niet afscheiden enz want nu moeten wij in onze keuken ook openbreken voor de breuk van dat buis die richting straatkant loopt en die heeft dus ook een breuk, riolering aansluiten, regenwater scheiden, camera inspectie, gevolgschade. Mooie huis maar uiteindelijk is de keuken beschadigd door deze verborgen gebrek tegels weg, schimmel aan muur door het breuk in de rioleringbuis . Ik kon zoiets nooit weten omdat ik de grond niet kan openbreken maar hij heeft dit duidelijk wel gedaan alles was nieuw dus aansluitingen van de buizen ook.. Had ik dit geweten ging ik voor 199 duizend euro nooit betaald.

Alvast bedankt voor de reactie's

Bijlagen

• IMG-20201207-WA0002.jpg
    IMG-20201207-WA0002.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 153
Laatst bewerkt:
Dan gun ik u van harte dat dit voor u ook het geval gaat zijn.

Ik kom nog eventjes terug op je fixatie met die rioolbuis in de kelder. Je schrijft in je eerste bericht: “Ze hebben vastgesteld dat de buis aan de straatkant een breuk heeft, allang niet meer wordt gebruikt en droog staat. Het is een oude buis van steen of zo, maar dit werd vroeger dan gebruikt en was dus toch aangesloten aan de riolering, deze afvoer is aan de straatkant.”

Er is dus nooit iets aangesloten geweest op deze kelderbuis? Dus ook voor de ‘renovatie’ was dit al de toestand? De huidige verkoper, de aannemer, ging er dus van uit dat alles, zoals vroeger, via de septische put zou afgevoerd worden omdat dat blijkbaar ook de originele toestand was toen hij het pand kocht. En nu blijkt dat die put geen overloop heeft naar de riolering en dat die ongelukkig geplaatste afvoerbuizen regelmatig verstoppen (mee veroorzaakt omdat je septische put geen afloop heeft en steeds vol loopt).

Heel veel van de mensen op dit forum zijn leken, net zoals ikzelf, maar nooit zou ik zo een toestand tolereren en uit de hand laten lopen zoals jij dit doet. Die advocaat gaat je niet uit de stront halen, dat moet je letterlijk zelf doen. Had je al veel eerder moeten doen. Met die ‘snowflake’ mentaliteit maak je enkel je advocaat rijk.
De aannemer moet bewijzen dat dit niet zo was, dat hij zoiets niet wist zoals ik moet bewijzen dat hij opzettelijk iets heeft verstopt. Die buis was kapot dus het was zeker bij hem gebeurd en hij had dit fucking moeten melden. Hij kan er niet zomaar van uitgaan en iets aan mij overlaten. Ik heb gezeged tot op heden geen overloop aanwezig gezien we hebben dit zo goed mogelijk proberen te controleren. Bij hem zeggen jullie dat hij ervan gewoon uitging en bij mij zitten jullie de maffia uit te hangen? Kom op jonge ik had het beter moeten weten maar hij ging er gewoon van uit dat het zo moest? Kon hij niet verder denken zoals jullie het tegen mij zeggen?

Akts
Die buis was verstopt en pas met het openen en met de camera er in te gaan heeft je expert het pas gezien na 4 ontruimingen en 3 ontstoppingen en x aantal lekdedecties .

Vandaar dat iedereen hier zit te zeggen dat er 2 verstoppingen zijn . 1 buiten tegen de gevel tussen T-Stuk dakgoten en wc aansluiting naar je septische put en de andere in je kelder naar de straat .

Kom nu eens af met antwoorden op de gestelde vragen en werkt daar eens op in plaats van iedereen die je hier zit en wil verder te helpen te schofferen met je aanvallen.

Dan gun ik u van harte dat dit voor u ook het geval gaat zijn.
Dank u maar al die reactie's zijn niet leuk hier. Alsof ik alles heb veroorzaakt, alsof ik geen moeite heb gedaan. De aannemer kan niet onder de grond kijken maar ik moet wel alles weten terwijl ik helemaal geen achtergrond van deze woning ken. Hij renoveerd een hele krot van 67 duizend euro weet dat de kelder problemen heeft dit ook vermeld in de akte, maar dat buis nooit iets van zegt terwijl alles naar daar moet waarom gaat dit niet? Bij hem maken jullie het verhaal dat hij ervan uitging dat het afvoer richting septische put moest en bij mij hoe kan je dit niet zien hoe kan je dat niet zien echt erg mabon, dit zijn mn laatste woorden. Hopelijk win ik deze zaak en al die mensen die me hebben gezegd dat ik alles moet weten zullen beter zelf leren

Ik denk dat ondertussen alles hierover al tot vervelens toe gezegd is, zowel van jouw kant als vanuit het forum.
Zouden we hier niet beter mee ophouden en de verdere afloop afwachten ?
Hopelijk kan je hier later op terug komen met goed nieuws.

Ik denk dat ondertussen alles hierover al tot vervelens toe gezegd is, zowel van jouw kant als vanuit het forum.
Zouden we hier niet beter mee ophouden en de verdere afloop afwachten ?
Hopelijk kan je hier later op terug komen met goed nieuws.
Het is beter zo.

Idd, beter het probleem verhelpen dan een schuldige te zoeken.
Volgens mij heeft die aannemer niks aan de riolering gedaan.
Dat zullen we nog zien. heb al gelezen dat jullie een andere gast ooit geen schijn van kans gaven maar hij was uiteindelijk gewonnen.
Je hebt gelijk, het is allemaal de aannemer zijn fout. Nu goed ?
Je zal er ver mee komen.
Stopt met geld aan een advocaat geven en steek dat geld in een deftige riolering.

Dat zullen we nog zien. heb al gelezen dat jullie een andere gast ooit geen schijn van kans gaven maar hij was uiteindelijk gewonnen.
Je zal er ver mee komen.
Stopt met geld aan een advocaat geven en steek dat geld in een deftige riolering.
Makker gij gaat hier niet de les spellen, blijf beleefd en verkoop geen praatjes dat hij niks aan die riolering heeft gedaan. We hebben de grond opengebroken alles is nieuw naar de septische put wat zeg jij hier lulkoek? Ik zal een deftige riolering doen maar hij gaat betalen want ik heb deze shit ni veroorzaakt. Hier is het ook verplicht om riolering aan te sluiten waarom moet ik fucking kosten op mij nemen? en ik dacht da ik hier iets nuttig kon vinden maar jullie weten het blijkbaar beter dan een expert en advocaat en maakt u geen zorgen rechtsbijstand is er dus kan beide doen maar vanaf nu zeg ik geen woord meer.;)

Zoekt u ook beter een andere bezigheid dan mense irriteren want ik woon hier en jij zegt dat de aannemer niks heeft aangeraakt aan de riolering? Wie ben je om zo zulke uitspraken te maken. Ik ben hier weg dit slaat nergens op!

Ik vrees dat je gewoonweg niet wil begrijpen wat de meesten hier bedoelen.
Ja hij heeft aan de riolering gewerkt. Ja hij heeft (duidelijk zichtbaar) er een boeltje van gemaakt.
Nee, jij wist niet van die kapotte buis.
Je hebt idd een horrorwoning gekocht.

Maar , die buis kan al 20j kapot zijn.
Aannemer heeft riolering aangesloten op septische put, in veronderstelling dat die over ging naar riolering..... Zou kunnen, jij moet namelijk gaan bewijzen dat aannemer dat allemaal wist....moeilijk.
Aannemer heeft zelfs in akte laten opnemen dat er in de kelder een probleem was. Geeft teken dat hij een gebrek wel degelijk wou tonen.
Die verregaande gevolgen, schimmel op muren, achterwand wc, diepgroene aanslag op de muren.... Van waar komt die schimmel... Die groene aanslag was er toch al bij aankoop, of heb je het echt zelf zover laten evolueren ?

Misschien kan je beter aansturen op ontbinding koop, als je advocaat zo zeker is dat er een bewust verborgen gebrek was met die gevolgen. Denk dat je voor 200k iets beter kan krijgen, misschien niet "gerenoveerd", maar renoveren om te verkopen op enkele maanden tijd.....

Ik vrees dat je gewoonweg niet wil begrijpen wat de meesten hier bedoelen.
Ja hij heeft aan de riolering gewerkt. Ja hij heeft (duidelijk zichtbaar) er een boeltje van gemaakt.
Nee, jij wist niet van die kapotte buis.
Je hebt idd een horrorwoning gekocht.

Maar , die buis kan al 20j kapot zijn.
Aannemer heeft riolering aangesloten op septische put, in veronderstelling dat die over ging naar riolering..... Zou kunnen, jij moet namelijk gaan bewijzen dat aannemer dat allemaal wist....moeilijk.
Aannemer heeft zelfs in akte laten opnemen dat er in de kelder een probleem was. Geeft teken dat hij een gebrek wel degelijk wou tonen.
Die verregaande gevolgen, schimmel op muren, achterwand wc, diepgroene aanslag op de muren.... Van waar komt die schimmel... Die groene aanslag was er toch al bij aankoop, of heb je het echt zelf zover laten evolueren ?

Misschien kan je beter aansturen op ontbinding koop, als je advocaat zo zeker is dat er een bewust verborgen gebrek was met die gevolgen. Denk dat je voor 200k iets beter kan krijgen, misschien niet "gerenoveerd", maar renoveren om te verkopen op enkele maanden tijd.....
Beste,

Ik krijg binnenkort een grote bedrag met mijn vrouw van een ongeval. Wij 2 zullen samen vergoed worden dus ik wil in een nieuwbouw gaan wonen. Die groene aanslag is gekomen door al deze problemen maar geloof me de verzekering heeft alles te traag genomen. Aannemer heeft in akte genomen dat de kelder water opneemt omdat hij zoiets moeilijk kan verbergen. Andere mensen vinden dit niet geloofwaardig maar ik wel, wanneer iemand zo een renovatie uitvoert maar 1 stuk laat vind ik dit toch niet kunnen en denk ik dat ze dat wel tegen hem kunnen gebruiken. Heel veel sites zeggen wanneer het een ernstig gebrek is dat de verkoper daarvoor aansprakelijk kan gesteld worden of hij daarvan op de hoogte is maakt niet uit en daarboven op is hij nog een handelaar in eigen onroerend goederen. Ik heb niks tegen mensen die hier zeggen dat bewijzen mss moeilijk kan zijn maar klootzakken die zeggen dat de aannemer niks aan de riolering heeft aangeraakt volgens hun die krijgen mijn middenvinger aub !

Je zal er ver mee komen.
en ik dacht da ik hier iets nuttig kon vinden maar jullie weten het blijkbaar beter dan een expert en advocaat en maakt u geen zorgen rechtsbijstand is er dus kan beide doen maar vanaf nu zeg ik geen woord meer.;)
Ik moei me niet met het topic omdat er anderen zijn die er meer van kennen. Maar je vraagt advies op een forum en mensen geven dit advies.
Dit zijn allemaal vakmensen die hier GRATIS en voor niets tijd in jouw probleem steken en proberen mee te denken naar oplossingen. En ik heb hier al veel mogelijke oplossingen gelezen.
Er zijn er al enkelen die al veel tijd aan jouw topic hebben gespendeerd, afgaand op hun antwoorden.
Dan is dit ongelofelijk onbeschoft en ondankbaar.
Als niemand het hier beter weet dan een advocaat en expert, moet je ook niets vragen.

Je zal er ver mee komen.
en ik dacht da ik hier iets nuttig kon vinden maar jullie weten het blijkbaar beter dan een expert en advocaat en maakt u geen zorgen rechtsbijstand is er dus kan beide doen maar vanaf nu zeg ik geen woord meer.;)
Ik moei me niet met het topic omdat er anderen zijn die er meer van kennen. Maar je vraagt advies op een forum en mensen geven dit advies.
Dit zijn allemaal vakmensen die hier GRATIS en voor niets tijd in jouw probleem steken en proberen mee te denken naar oplossingen. En ik heb hier al veel mogelijke oplossingen gelezen.
Er zijn er al enkelen die al veel tijd aan jouw topic hebben gespendeerd, afgaand op hun antwoorden.
Als niemand het hier beter weet dan een advocaat en expert, moet je ook niets vragen.
Luister wanneer iemand gaat zeggen dat er niet aan de riolering werd gewerkt volgens hem door de aannemer is dat een zeveraar want ik woon hier en ik heb bewijzen! Als ze met andere zaken komen daar kan ik niks op zeggen ze zullen zeker veel weten maar zeveren dat kan ik niet accepteren. Er was ook een andere gast die zei dat het onmogelijk was dat alles naar de dakgoot ging omdat het eerst beneden moest volzitten en die zegt dat ik moet stoppen met zeveren terwijl ik hier woon en foto's heb?

Je zal er ver mee komen.
Respect dat geef je en dat krijg je.

Ik stel voor dat we het hier bij laten. Alles is reeds gezegd en we kunnen geen extra advies meer geven. Best afwachten en hopelijk houdt Akts ons nog op de hoogte over de verdere afloop.

Dank aan iedereen voor de adviezen.

Misschien nog wel de kans geven om later even te laten weten hoe het uiteindelijk uitgedraait is.

Ik heb het topic ook niet gesloten he :)
Ik vraag het gewoon vriendelijk, dus hij kan zeker nog reageren en ik hoop ook dat we nog horen hoe het afgelopen is.

Dit topic heeft kop noch staart. De verwijten vliegen alle kanten op en de sfeer is zeker niet aangenaam.

In mijn ogen lijkt het beter om dit topic te sluiten. Raad en daad worden in de wind geslaan. Best dat iedereen hier stopt met energie aan te verspillen.

Je zal er ver mee komen.
TS heeft nochtans een punt. Deze houding van de schuld leggen bij de TS en altijd maar zeggen dat aannemers vrijuit gaan, is bon ton op dit forum.
het enige wat men hier aanbrengt is of men wel de rechten van de aannemer heeft gerespecteerd en voldoende controle gedaan bij aankoop huis. Men verwijt de TS (in het algemeen op dit forum) dat hij niet voldoende controle heeft uitgeoefend, zijn verplichtingen is niet nagekomen,... Zelfs het gebrek aan technische kennis verwijt men TS.
men gaat zelfs zo ver om de experten en andere bedrijven die TS helpen in het vinden van een oorzaak incompetentie verwijten.
TS is hier het slachtoffer en komt advies vragen.
waar is hier die hulp?
waar zijn we mee bezig?

@Akts
I feel your pain.
ik denk dat je goed bezig bent, samen met je advocaat en de technici.
laat je niets wijsmaken hier ivm met je rechten en je advocaat. Ik twijfel er niet aan dat dit een goede (juridische) afloop kent. Wij zijn zelf actief in deze materie en hebben verkopers al voor veel minder zien veroordeeld worden tot herstel.
Het maakt ook niet zoveel uit of het nu een aannemer is of een prutser die huizen oplapt en verkoopt: de wetgeving daaromtrent geldt voor iedereen, zeker naar particulieren toe.
Weet dat je ook in kortgeding dergelijke probleemgevallen kunt laten uitspreken voor dringend herstel. Dat hoeft niet altijd voor RveA.
je kan ook overwegen om de verkoop te laten terugdraaien, als daar voldoende juridische argumentatie voor bestaat en het voor jullie een oplossing is.

Laatst bewerkt door een moderator:
Je zal er ver mee komen.
TS heeft nochtans een punt. Deze houding van de schuld leggen bij de TS en altijd maar zeggen dat aannemers vrijuit gaan, is bon ton op dit forum.
het enige wat men hier aanbrengt is of men wel de rechten van de aannemer heeft gerespecteerd en voldoende controle gedaan bij aankoop huis. Men verwijt de TS (in het algemeen op dit forum) dat hij niet voldoende controle heeft uitgeoefend, zijn verplichtingen is niet nagekomen,... Zelfs het gebrek aan technische kennis verwijt men TS.
men gaat zelfs zo ver om de experten en andere bedrijven die TS helpen in het vinden van een oorzaak incompetentie verwijten.
TS is hier het slachtoffer en komt advies vragen.
waar is hier die hulp?
waar zijn we mee bezig?

@Akts
I feel your pain.
ik denk dat je goed bezig bent, samen met je advocaat en de technici.
laat je niets wijsmaken hier ivm met je rechten en je advocaat. Ik twijfel er niet aan dat dit een goede (juridische) afloop kent. Wij zijn zelf actief in deze materie en hebben verkopers al voor veel minder zien veroordeeld worden tot herstel.
Het maakt ook niet zoveel uit of het nu een aannemer is of een prutser die huizen oplapt en verkoopt: de wetgeving daaromtrent geldt voor iedereen, zeker naar particulieren toe.
Weet dat je ook in kortgeding dergelijke probleemgevallen kunt laten uitspreken voor dringend herstel. Dat hoeft niet altijd voor RveA.
je kan ook overwegen om de verkoop te laten terugdraaien, als daar voldoende juridische argumentatie voor bestaat en het voor jullie een oplossing is.
Beste,

Bedankt voor uw begrip, er is op zn minst 1 persoon die wel inziet dat ik moeite heb gedaan om het probleem te vinden door verschillende keren lekdetecties en ontstopping , ontruiming uit te voeren. Ik denk dat hier het probleem is dat veel van de forumleden zelf aannemers zijn anders zou iemand niet zeggen dat de aannemer niet aan de riolering heeft gewerkt terwijl ik dat duidelijk wel zeg, ook altijd naar mij toe verwijten zoals u het heeft gezegd. Bon fijne dag iedereen ik zal de eindresultaat zeker posten:)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan