• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Status
Niet open voor verdere reacties.

Huis gekocht zonder rioolaansluiting

Akts

Nieuw Lid
Lid geworden
9 jan 2021
Waarderingsscore
5
Punten
8
Beste mensen,

Wij hebben een huis gekocht, na een tijd was onze buis verstopt waardoor het water binnensijpelde in onze woning. We hebben hiervoor camera inspectie laten uitvoeren.

Ze hebben vastgesteld dat de buis aan de straatkant een breuk heeft, allang niet meer wordt gebruikt en droog staat. Het is een oude buis van steen ofzo, maar dit werd vroeger dan gebruikt en was dus toch aangesloten aan de riolering, deze afvoer is aan de straatkant. Dus het afvoer van onze woning moet uiteindelijk naar hier komen richting riolering . De afvoer van onze wc loopt naar de septische put, daar is geen overloop aanwezig die is dus ook niet aangesloten aan de riolering en het regenwater is ook niet gescheiden met afvalwater. De buizen van onze wc boven zijn nieuw met die van onze dakgoot en regenwater, deze werd geplaats door de vorige eigenaar maar alles loopt samen, wanneer onze buizen verstoppen komt dit op de dakgoot nadien op onze gevelsteen waardoor we met erge schimmel zitten, ook zorgt regenwater ervoor dat de buizen verstoppen, hij had deze huis gekocht van een oude man die gestorven was voor 67 duizend euro. Hele buurt zegt dat hij in 2-3 maand grondig had gerenoveerd en deze woning zo had verkocht, zijn job is dus ook huizen opknappen en verkopen. De rioleringbuis die naar onze septische put loopt is ook door hem geplaatst. Deze huis werd grondig gerenoveerd maar volgens mij met grote fouten. Ook is het bij ons verplicht om deze aan te sluiten aan de riolering dit had hij toch ook moeten weten als professionele handelaar? Wij hebben foto's van de de woning hoe het was toen. Afvoer van wc was gekoppeld met regenwater maar als jonge koppel hadden wij hier geen kennis van we zijn geen expert ofzo.

Nu hebben we het grond moeten breken, 1 deel heb ik gelaten als bewijs zodat ze zelf kunnen zien dat er maar 1 afvoer loopt naar de septische put. Onze huis is niet meer leefbaar want de verzekering, mensen die onderzoek hebben gedaan dit niet snel hebben gevonden. Na het openbreken van het grond en bewijs dat alles door 1 buis loopt hebben ze gezegd dat ik een advocaa moest raadplegen. Wat denken jullie hierover, maken wij een kans om de vorige eigenaar aansprakelijk te maken? Mag je zomaar aan de riolering werken, regenwater en wc afvoer niet afscheiden enz want nu moeten wij in onze keuken ook openbreken voor de breuk van dat buis die richting straatkant loopt en die heeft dus ook een breuk, riolering aansluiten, regenwater scheiden, camera inspectie, gevolgschade. Mooie huis maar uiteindelijk is de keuken beschadigd door deze verborgen gebrek tegels weg, schimmel aan muur door het breuk in de rioleringbuis . Ik kon zoiets nooit weten omdat ik de grond niet kan openbreken maar hij heeft dit duidelijk wel gedaan alles was nieuw dus aansluitingen van de buizen ook.. Had ik dit geweten ging ik voor 199 duizend euro nooit betaald.

Alvast bedankt voor de reactie's

Bijlagen

• IMG-20201207-WA0002.jpg
    IMG-20201207-WA0002.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 153
Laatst bewerkt:
Ik kan echt niet meer volgen, zeg je nu klaar en duidelijk dat je om de 2 maand die regenpijp hebt ontstopt (of laten ontstoppen ) ??? En dat voor 3-4 keer achtereen?
En dan je reactie op die buis in de kelder die kapot is.
sorry dat ik nu ff roep : ALS DIE IN DE KELDER ZIT DAN KUN JE ER TOCH AAN !!!!
Wat was dan het beletsel om dat zo te laten ?
Meer en meer begin ik overtuigd te geraken dat enerzijds de expertise en anderzijds de advocaat jouw niet correct behandelen om het plat te zeggen , ze hebben een melkkoe
Nadat de problemen zijn ontstaan. Na de 1 ste keer ,dus de 1 ste keer was na 7 maand, is dit om de 2 of 3 maand voorgekomen.

Ik kan echt niet meer volgen, zeg je nu klaar en duidelijk dat je om de 2 maand die regenpijp hebt ontstopt (of laten ontstoppen ) ??? En dat voor 3-4 keer achtereen?
Meer en meer begin ik overtuigd te geraken dat enerzijds de expertise en anderzijds de advocaat jouw niet correct behandelen om het plat te zeggen , ze hebben een melkkoe gevonden.
En hoe de fuck had ik moeten weten dat een buis zit in onze kelder in een muur, blijkbaar is deze de hoofdafvoer die alles naar de riolering afvoert maar hoe kan ik dat weten? Ik heb hier niet zitten bouwen, alles leek normaal. Waarom noemen ze verborgen gebreken?omdat je iets verbergt van de koper en na zoveel tijd komen die mensen dat achter zoals in mijn geval dus wat is het probleem? Hij is iemand die veel weet als aannemer dus zoiets kan hij 10 keer beter weten dan als ons particulieren. Kan jij evenveel weten over vrachtwagens als ons chauffeurs? Nee dus kom niet af met woorden van hoe zag jij dat niet enz... want dat slaagt nergens op!

Meer en meer begin ik overtuigd te geraken dat enerzijds de expertise en anderzijds de advocaat jouw niet correct behandelen om het plat te zeggen , ze hebben een melkkoe gevonden.
Ik heb nooit een afvoer aangeraakt waardoor ik me zal moeten verantwoorden bij de rechter omdat de gebroken afvoer niet is aangesloten met de rest. Hij wel want hij heeft alles gemaakt en toevallig die met breuken niet. Ik heb foto's van dag 1 wannneer we zijn gaan wonen tot nu alles is hoe hij heeft gerenoveerd.

Los van de verstopping zie ik dat er blijkbaar standaard grijze pvc buizen zijn gebruikt buiten.
Indien dat geen UV-bestendig type is gaan die verduren (verharden en broos worden) door het uv-licht en dus uit mekaar vallen.
De termijn daarvan hangt van hoeveel zon er op die buizen valt ..

Ja, om de 2 maand begon het weer te verstoppen.
Als dat zo is. Dan hang je er zeker een nieuwe buis en laat de achter in de tuin op het gras of in een put lopen tot het opgelost is, ipv het zo te laten.

Beste
voor de leesbaarheid is het niet noodzakelijk om elke keer opnieuw het desbetreffende bericht te quoten.

Misschien had je best wel eens die afvoeren aangeraakt en ZELF op onderzoek gegaan. Als goede huisvader moet je maatregelen treffen om erger te voorkomen.

De afloop zit- als ik na die talrijke berichten - even een korte analyse mag maken . Vrij bereikbaar in de kelder . Zie je eigen foto's en je verklaringen. Er is een opstopping door breuk in deze buis, terug opnieuw zie je eigen foto's .
Echter er is NIET doorgegeven op welke afstand deze verstopping zich bevind gemeten vanaf toezichtgat in de buis ( zie foto opnieuw) tot de verstopping . Er is ook niet meegegeven of deze opstopping zich nog in de kelder bevind of in de gevelfundering of in de voortuin. NU pas komen we te weten dat er geen voortuin is.

Dus de voorgevel geeft dadelijk uit op het voetpad /straat . ALS de opstopping zich DAAR bevind zal je de technische dienst van je gemeente moeten op de hoogte brengen dat er schade is en of zij dit komen herstellen of dat jij dit moet doen.
Dus best mogelijk dat door werken in of op of aan de straat deze buis is beschadigd door de werken die uitgevoerd zijn aan de straat/voetpad.

Je definitie van verborgen gebrek is bijna correct. Er ontbreekt wel het woordje ' bewust ' De vorige eigenaar moest dit bewust verbergen en als die verstopping zich in het voetpad bevind of hij enkel tot de septische put heeft gewerkt , zal je het voor de rechtbank het zeer lastig hebben om dit te bewijzen.

Als ik na 2 maand krak hetzelfde probleem krijg met de accu van de wagen nadat deze vervangen is , dan kijk ik toch even verder of mijne delco nog werkt , of de aansluiting correct is of dat er iets anders mis loopt. En daarvoor moet ik niets kennen van camions, taxis, of vliegmachines. Elimeneren van mogelijke oorzaken .

Beste
voor de leesbaarheid is het niet noodzakelijk om elke keer opnieuw het desbetreffende bericht te quoten.

Misschien had je best wel eens die afvoeren aangeraakt en ZELF op onderzoek gegaan. Als goede huisvader moet je maatregelen treffen om erger te voorkomen.

De afloop zit- als ik na die talrijke berichten - even een korte analyse mag maken . Vrij bereikbaar in de kelder . Zie je eigen foto's en je verklaringen. Er is een opstopping door breuk in deze buis, terug opnieuw zie je eigen foto's .
Echter er is NIET doorgegeven op welke afstand deze verstopping zich bevind gemeten vanaf toezichtgat in de buis ( zie foto opnieuw) tot de verstopping . Er is ook niet meegegeven of deze opstopping zich nog in de kelder bevind of in de gevelfundering of in de voortuin. NU pas komen we te weten dat er geen voortuin is.

Dus de voorgevel geeft dadelijk uit op het voetpad /straat . ALS de opstopping zich DAAR bevind zal je de technische dienst van je gemeente moeten op de hoogte brengen dat er schade is en of zij dit komen herstellen of dat jij dit moet doen.
Dus best mogelijk dat door werken in of op of aan de straat deze buis is beschadigd door de werken die uitgevoerd zijn aan de straat/voetpad.

Je definitie van verborgen gebrek is bijna correct. Er ontbreekt wel het woordje ' bewust ' De vorige eigenaar moest dit bewust verbergen en als die verstopping zich in het voetpad bevind of hij enkel tot de septische put heeft gewerkt , zal je het voor de rechtbank het zeer lastig hebben om dit te bewijzen.

Als ik na 2 maand krak hetzelfde probleem krijg met de accu van de wagen nadat deze vervangen is , dan kijk ik toch even verder of mijne delco nog werkt , of de aansluiting correct is of dat er iets anders mis loopt. En daarvoor moet ik niets kennen van camions, taxis, of vliegmachines. Elimeneren van mogelijke oorzaken .
Ik heb 3 keer lekdetectie gedaan menheer Lukanar als die pippo's niets vinden en zeggen verstopt dan weet ik het ook niet, ik heb geen kennis van deze zaken daarom raak ik liever niks aan. 3 keer onstopping en 3 lkeer lekdetectie is wat een mens kan doen en heb dit dus wel serieus genomen.

Als er echt niets in je put terecht komt en alls in je dakgoot dan zou die buis (gele pijl) moeten verstropt zijn?

Bekijk bijlage 77848
Beste,

Ja die met gele pijl idd .

Maar die buis controleren en eventueel ontstoppen is toch zo gebeurd?

Nu begint alles wat helderder te worden. Dus om de twee maanden is die buis (gele pijl) verstropt en je reactie is dan laat ik het maar zo en laat ik de stront langs de dakgoot lopen en laat ik mijn heel huis naar de vaantjes gaan? Hopelijk is dat niet je strategie in de rechtbank.

Wat je had moeten doen was onmiddelijk actie nemen, dan had je voor een fractie van de kosten die je nu gaat hebben alles opgelost.

Beste

Als er ooit weer zoiets gebeurd zal ik alles eruithalen en een nieuwe plaatsen.

Als er echt niets in je put terecht komt en alls in je dakgoot dan zou die buis (gele pijl) moeten verstropt zijn?

Bekijk bijlage 77848
Beste,

Nu begint alles wat helderder te worden. Dus om de twee maanden is die buis (gele pijl) verstropt en je reactie is dan laat ik het maar zo en laat ik de stront langs de dakgoot lopen en laat ik mijn heel huis naar de vaantjes gaan? Hopelijk is dat niet je strategie in de rechtbank.

Wat je had moeten doen was onmiddelijk actie nemen, dan had je voor een fractie van de kosten die je nu gaat hebben alles opgelost.
In totaal zijn ze 4 keer gekomen 3 op factuur 1 zonder dus hoe kan het dat ik iets zo heb gelaten? Ze vonden de oorzaak niet, en zeggen ja omdat u wc met regenwater is verbonden zorgt dat voor verstoppingen.

Je toon naar mij toe is misplaatst.
Mijn adviezen en opmerkingen zijn 100% gericht om je verder te helpen in deze situatie want van je expert, advocaat en ontstoppingsfirma komt er precies geen concrete voorstellen.
Maar je moet niet op mij schieten maar op hen.

Voor mij is je manier van doen een brug te ver.
Ik wens je alsnog veel succes.

Los van de verstopping zie ik dat er blijkbaar standaard grijze pvc buizen zijn gebruikt buiten.
Indien dat geen UV-bestendig type is gaan die verduren (verharden en broos worden) door het uv-licht en dus uit mekaar vallen.
De termijn daarvan hangt van hoeveel zon er op die buizen valt ..
Dank u, zal deze ook regelen.

Je toon naar mij toe is misplaatst.
Mijn adviezen en opmerkingen zijn 100% gericht om je verder te helpen in deze situatie want van je expert, advocaat en ontstoppingsfirma komt er precies geen concrete voorstellen.
Maar je moet niet op mij schieten maar op hen.

Voor mij is je manier van doen een brug te ver.
Ik wens je alsnog veel succes.
Beste,

Begrijp me niet verkeerd, ik weet dat u probeert te helpen ik zelf weet niet zo veel anders was ik niet op deze forum. Ik zal zien wat ik kan doen en deze zeker in orde brengen. U heeft gelijk ik moet dit kunnen bewijzen hopelijk kunnen we meer bewijzen vinden de expert zal zijn rapport nog opmaken. Mvg en ook veel succes!

7 maand na aankoop is die buis beginnen verstoppen.
je hebt ondertussen maanden met die verstopte buis gebleven want ze is nog meerdere malen verstopt geweest
je weet toch ook dat als je wc/douche op het gelijkvloer niet overloopt maar je dakgoot erboven wel------>dat er dus een verstopping moet zijn hoger dan je wc/douche. Daarvoor moet je geen aannemer zijn en weet je ook als camionchauffeur.
Als je er dan niks aan doet en verder blijft werken als chauffeur maar wel tijd steekt in advocaten/expertises en ontstoppingen is dit je eigen keus en niet deze van je vorige eigenaar.
De schade aan je huis door vocht kon dus na die 2e verstopping vermeden zijn door een kleine aanpassing te doen van die buis?

Ik heb dit topic volledig gelezen en in 1 keer.
Wat me vooral opvalt is dat je weigert iets te doen aan de problemen en zelfs niet overweegt of je het zou kunnen. Die vorige eigenaar zal boeten en die advocaat van je zal ervoor wel zorgen. Maar dat je huis ondertussen bijna onbewoonbaar is geworden door vocht en schimmel is onbelangrijker dan de schuldige voor de rechtbank trekken.
Je geeft als excuses, coronna, verzekering en advocaat. Maar dat vocht en schimmel zit echt niet te wachten op hun en zal erger en erger worden.

Ik zelf ben een schilder en kende ook geen f**k van buizen, afvoerbuizen enz.... Ik heb zelf een dubbele lavabo-meubel geplaatst en aangesloten.
Door op youtube te kijken en naar een groothandel of Brico te gaan en de nodige stukken te kopen. Is het professioneel gedaan? Nope en heeft heel waarschijnlijk 3 maal zolang geduurd als een vakman het gedaan had. Ik heb veel stukken over maar heb het wel gedaan en dit in 1 dag.

Doe er zelf iets aan en bespaar je veel ergernis, kosten en frustratie als je thuis komt na een rit met je vrachtwagen.

Bekijk bijlage 77848
Beste,

In totaal zijn ze 4 keer gekomen 3 op factuur 1 zonder dus hoe kan het dat ik iets zo heb gelaten? Ze vonden de oorzaak niet, en zeggen ja omdat u wc met regenwater is verbonden zorgt dat voor verstoppingen.

Ik weet niet hoe jij erover denkt maar eigenlijk heeft er dus iemand al 4 keer tegen je gezegd waar het probleem ligt (alles komt in je put terecht). Dan had je ofwel de oorspronkelijke aannemer moeten verwittigen, een andere vakman kunnen laten komen ofwel zelf actie kunnen nemen (desnoods tijdelijk) waardoor je probleem geminimaliseerd was gebleven.

Je hebt uiteraard gelijk dat het niet gemaakt is zoals het hoort, maar dat ontslaat je niet van je verantwoordelijkheid om naar oplossingen te zoeken. Er zijn er hier al meerdere aangehaald.

Je zou bv tijdelijk tot er een oplossing is je regenwater kunnen scheiden van je vuilwater en je regenwater in je tuin achtertuin laten lopen waardoor je put niet zo snel vol komt.

je hebt ondertussen maanden met die verstopte buis gebleven want ze is nog meerdere malen verstopt geweest
je weet toch ook dat als je wc/douche op het gelijkvloer niet overloopt maar je dakgoot erboven wel------>dat er dus een verstopping moet zijn hoger dan je wc/douche. Daarvoor moet je geen aannemer zijn en weet je ook als camionchauffeur.
Als je er dan niks aan doet en verder blijft werken als chauffeur maar wel tijd steekt in advocaten/expertises en ontstoppingen is dit je eigen keus en niet deze van je vorige eigenaar.
De schade aan je huis door vocht kon dus na die 2e verstopping vermeden zijn door een kleine aanpassing te doen van die buis?

Wat me vooral opvalt is dat je weigert iets te doen aan de problemen en zelfs niet overweegt of je het zou kunnen. Die vorige eigenaar zal boeten en die advocaat van je zal ervoor wel zorgen. Maar dat je huis ondertussen bijna onbewoonbaar is geworden door vocht en schimmel is onbelangrijker dan de schuldige voor de rechtbank trekken.
Je geeft als excuses, coronna, verzekering en advocaat. Maar dat vocht en schimmel zit echt niet te wachten op hun en zal erger en erger worden.

Ik zelf ben een schilder en kende ook geen f**k van buizen, afvoerbuizen enz.... Ik heb zelf een dubbele lavabo-meubel geplaatst en aangesloten.
Door op youtube te kijken en naar een groothandel of Brico te gaan en de nodige stukken te kopen. Is het professioneel gedaan? Nope en heeft heel waarschijnlijk 3 maal zolang geduurd als een vakman het gedaan had. Ik heb veel stukken over maar heb het wel gedaan en dit in 1 dag.

Doe er zelf iets aan en bespaar je veel ergernis, kosten en frustratie als je thuis komt na een rit met je vrachtwagen.
Je hebt gelijk, ik weet fucking niks over buizen de mannen die zijn komen kijken ook niet dat zijn allemaal klootzakken die nooit deze raad en oplossing hebben gevonden

Doe er zelf iets aan en bespaar je veel ergernis, kosten en frustratie als je thuis komt na een rit met je vrachtwagen
Maar goed alles komt in orde. Mvg

Ik kom nog eventjes terug op je fixatie met die rioolbuis in de kelder. Je schrijft in je eerste bericht: “Ze hebben vastgesteld dat de buis aan de straatkant een breuk heeft, allang niet meer wordt gebruikt en droog staat. Het is een oude buis van steen of zo, maar dit werd vroeger dan gebruikt en was dus toch aangesloten aan de riolering, deze afvoer is aan de straatkant.”

Er is dus nooit iets aangesloten geweest op deze kelderbuis? Dus ook voor de ‘renovatie’ was dit al de toestand? De huidige verkoper, de aannemer, ging er dus van uit dat alles, zoals vroeger, via de septische put zou afgevoerd worden omdat dat blijkbaar ook de originele toestand was toen hij het pand kocht. En nu blijkt dat die put geen overloop heeft naar de riolering en dat die ongelukkig geplaatste afvoerbuizen regelmatig verstoppen (mee veroorzaakt omdat je septische put geen afloop heeft en steeds vol loopt).

Heel veel van de mensen op dit forum zijn leken, net zoals ikzelf, maar nooit zou ik zo een toestand tolereren en uit de hand laten lopen zoals jij dit doet. Die advocaat gaat je niet uit de stront halen, dat moet je letterlijk zelf doen. Had je al veel eerder moeten doen. Met die ‘snowflake’ mentaliteit maak je enkel je advocaat rijk.

Idd, beter het probleem verhelpen dan een schuldige te zoeken.
Volgens mij heeft die aannemer niks aan de riolering gedaan.

Idd, beter het probleem verhelpen dan een schuldige te zoeken.
Volgens mij heeft die aannemer niks aan de riolering gedaan.
Dat zullen we nog zien. heb al gelezen dat jullie een andere gast ooit geen schijn van kans gaven maar hij was uiteindelijk gewonnen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan