• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
Status
Niet open voor verdere reacties.

Huis gekocht zonder rioolaansluiting

Akts

Nieuw Lid
Lid geworden
9 jan 2021
Waarderingsscore
5
Punten
8
Beste mensen,

Wij hebben een huis gekocht, na een tijd was onze buis verstopt waardoor het water binnensijpelde in onze woning. We hebben hiervoor camera inspectie laten uitvoeren.

Ze hebben vastgesteld dat de buis aan de straatkant een breuk heeft, allang niet meer wordt gebruikt en droog staat. Het is een oude buis van steen ofzo, maar dit werd vroeger dan gebruikt en was dus toch aangesloten aan de riolering, deze afvoer is aan de straatkant. Dus het afvoer van onze woning moet uiteindelijk naar hier komen richting riolering . De afvoer van onze wc loopt naar de septische put, daar is geen overloop aanwezig die is dus ook niet aangesloten aan de riolering en het regenwater is ook niet gescheiden met afvalwater. De buizen van onze wc boven zijn nieuw met die van onze dakgoot en regenwater, deze werd geplaats door de vorige eigenaar maar alles loopt samen, wanneer onze buizen verstoppen komt dit op de dakgoot nadien op onze gevelsteen waardoor we met erge schimmel zitten, ook zorgt regenwater ervoor dat de buizen verstoppen, hij had deze huis gekocht van een oude man die gestorven was voor 67 duizend euro. Hele buurt zegt dat hij in 2-3 maand grondig had gerenoveerd en deze woning zo had verkocht, zijn job is dus ook huizen opknappen en verkopen. De rioleringbuis die naar onze septische put loopt is ook door hem geplaatst. Deze huis werd grondig gerenoveerd maar volgens mij met grote fouten. Ook is het bij ons verplicht om deze aan te sluiten aan de riolering dit had hij toch ook moeten weten als professionele handelaar? Wij hebben foto's van de de woning hoe het was toen. Afvoer van wc was gekoppeld met regenwater maar als jonge koppel hadden wij hier geen kennis van we zijn geen expert ofzo.

Nu hebben we het grond moeten breken, 1 deel heb ik gelaten als bewijs zodat ze zelf kunnen zien dat er maar 1 afvoer loopt naar de septische put. Onze huis is niet meer leefbaar want de verzekering, mensen die onderzoek hebben gedaan dit niet snel hebben gevonden. Na het openbreken van het grond en bewijs dat alles door 1 buis loopt hebben ze gezegd dat ik een advocaa moest raadplegen. Wat denken jullie hierover, maken wij een kans om de vorige eigenaar aansprakelijk te maken? Mag je zomaar aan de riolering werken, regenwater en wc afvoer niet afscheiden enz want nu moeten wij in onze keuken ook openbreken voor de breuk van dat buis die richting straatkant loopt en die heeft dus ook een breuk, riolering aansluiten, regenwater scheiden, camera inspectie, gevolgschade. Mooie huis maar uiteindelijk is de keuken beschadigd door deze verborgen gebrek tegels weg, schimmel aan muur door het breuk in de rioleringbuis . Ik kon zoiets nooit weten omdat ik de grond niet kan openbreken maar hij heeft dit duidelijk wel gedaan alles was nieuw dus aansluitingen van de buizen ook.. Had ik dit geweten ging ik voor 199 duizend euro nooit betaald.

Alvast bedankt voor de reactie's

Bijlagen

• IMG-20201207-WA0002.jpg
    IMG-20201207-WA0002.jpg
    92,9 KB · Weergaven: 153
Laatst bewerkt:
Stop met schelden.
Je slaat je eigen ruiten in.

Stop met schelden.
Je slaat je eigen ruiten in.
Niemand moet zeggen dat ik zever want ik win geen geld of zaak door zever te verkopen aan jullie. Ik scheld ook niemand uit, deze huis is er 1 om uit te schelden en daarom zeg ik fucking huis want zelf hij zegt dat kan niet awel bij ons gebeurd dat wel. Wat is zijn verklaring dan hiervoor, want dit kan niet dat kan niet en ik ben een zeveraar ? Ik kom hier iets vertellen in de hoop dat iemand er iets van zou snappen ik krijg verwijtingen zoals leugenaar,zeveraar, dit kan niet dat kan niet, als jullie niet gaan geloven wat ik vertel gaan jullie me ook niet kunnen helpen want dan is er gewoon geen oplossing. Ik ga gewoon verder met deze zaak maar niet op social media, dat was een fout die ik nooit meer zal herhalen. Iedereen die zijn best gedaan bedankt ervoor en als ik soms emotioneel heb gedaan mijn excuses daarvoor, ik heb het gevoel gekregen van jullie alsof ik alles heb veroorzaakt en dat ik poep praat enzovoort... Ik heb alles correct op tijd gemeld zoals het moet voor 1 jaar nadat ik ben ingetrokken, verzekering is 5 keer langsgekomen, lekdedectie bedrijven 4 keer heb op 1 dag duizend euro moeten betalen aan alles ontstoppen, ontruimen , camera er zijn foto's van voor de koop en na, er zijn 3 verslagen aanwezig mijn expert heb ik ook ingeschakeld tegen de verzekering, de expert heeft gezegd dat de aannemer fouten heeft gedaan bij constructie en zaken verstopt hij heeft ook een verslag en nu heb ik mijn advocaat die me zal beschermen want hij weet hoe dit gehandeld moet worden. Al die zaken waar menheer Lukanar een antwoord op wilt zal ik geven op een geschikte moment want anders wordt ik aangevallen als zeveraar heel leuk dus :)

Als ik deze zaak win zal ik het hier posten met een bewijs , als ik verlies zal ik dat ook zeggen. Ik heb rechtsbijstand dus geen probleem, sinds korte tijd ook zelfstandige dan zal ik alles stilletjes aan renoveren want de bank leent geen geld.

Alvast bedankt iedereen, zal gewoon nog op Lukanar een antwoord geven omdat het mss ons nog verder kan brengen dan dat wij denken of hopen. Met vriendelijke groeten.

Wat is het antwoord op deze simpele vraag :
De buis die naar het straat loopt zit verstopt in de kelder, in de voorgevel, in de voortuin ( prive) in het voetpad ( straat ) ?

Er is wel of geen bezinkput, er is wel of geen sterfput.

Septische put is gereinigd en er komen 1 of 2 of 3 of 4 buizen in toe , waarvan 1 of 2 of 3 lager zitten .

Volgende fouten zijn er gebeurd: aansluiting van regenwater en wc VOOR de septische put .
Gebroken buis naar straat riolering.
....
....
De grond die is uitgebroken zij keldertegels , betontegels in de keuken , tuingrond, voetpad. weet ik veel .

Nee er bestaat nog geen uitgetekend plan van alle leidingen, aflopen en aansluitingen of putten of weet ik veel.
Ja er bestaat wel een plan .

Ja de conclusie kan ik hier wel doorgeven maar nu niet
Nee ik geef die conclusies neit graag openbaar.

Ontruimen en ontstoppen en lekdetectie zijn uitgevoerd toen ik er wel /niet was . Nee ik heb er niet bij stilgestaan, ja ik vroeg het me af maar de ontruimer heeft niks beijzonder gemerkt. Ja hij heeft er iets van gezegd maar ik had niet door wat hij wou zeggen.

Wc en douche wordt veel /weinig / nooit gebruikt, ik zit op internationaal transport vandaar.

Discussie met verzekering of het wel of niet gevolgschade is .

En de historiek ,
januari 2020 aankoop woning door aannemer/eigenaar
werken van febr tot mei 2020
verkoop aan mij in juni 2020
ingetrokken eind juni 2020
ruimen en lekdedectie maanden augustus en septemeber 2020
eerste problemen met aflopen gemeld september 2020
expertise in november 2020
advocaat december 2020

Je moet nu alleen nog even de moeite doen om verder te verbeteren en waar nodig aan te vullen.
De hoofdrioleringbuis die richting straatkant gaat zit in de kelder. We hebben de septische put gecontroleerd tot op heden geen overloop aanwezig.

De grond die is uitgebroken is in de tuin die vertrekt vanuit deze 2 buizen tot de septische put deze moest door de expert en verzekering om de oorzaak te vinden. Nee er is geen plan aanwezig van al die zaken.
Ontruiming enz is gebeurd maar niemand heeft iets duidelijk gezegd dan dit kan niet en niet normaal. uiteindelijk moest ik de grond in de tuin afbreken en zien hoeveel buizen er naar de put lopen. Dit was 1 verbonden met regenwater en wc. Wc en douche wordt weinig gebruikt omdat ik er bijna nooit ben. Verzekering wilt er niet tussenkomen omdat ze zeggen dat dit een constructiefout is door de aannemer.

We hebben alles in de juiste tijd aangemeld aan onze verzekering, eerst hebben ze moeten onderzoeken wat de oorzaak kon zijn nadien hebben we een expert ingeschakeld erna pas advocaat na 1 jaar maar probleem en alle verslagen zijn binnen 1 jaar opgeslagen voor bewijs.

Bijlagen

• 20210107_124047.jpg
    20210107_124047.jpg
    456,2 KB · Weergaven: 18
Beste,

Bedankt we zijn ermee bezig.
Hij doet handel in eigen onroerend goed. Momenteel is er 1 expert en 1 advocaat bezig met de zaak en ik heb RB verzekering. Mvg
Beste, uw zaak is dus hangende. Volg dit goed op en wacht de oplossing af, ondertussen kan je voorlopige maatregelen nemen om het leefbaar te houden.
Je kan beter daar uw energie in steken ipv in dit forum waarvan ik vrees dat we je niet verder kunnen helpen, dat is nu na 5 pagina's wel gebleken.
Op den duur wordt dit forum voor u een bijkomende last ipv een hulp.
Succes met de afloop.
Beste,

U heeft gezegd dat ik oplossingen moet vinden om het leefbaar te houden.

Zoals u op de foto's kunt zien zijn de gevels beschadigd, die laat vocht binnen. Is isoleren langs de buitenkant met daarop crepi een goede oplossing? Mvg.

Ik had van jou begrepen dat het probleem in handen was van uw verzekering, dat je hier ook verzekerd was voor rechtsbijstand, dat dus de advocaat en de expert door en ten laste van uw verzekeringsmaatschappij waren aangesteld.
Daarom dat ik u de raad gaf om daar uw energie in te steken ipv in dit topic dat tot niets leidt.
Ook daarom gaf ik u de raad om in afwachting van een definitieve oplossing het nu zo goed mogelijk leefbaar te houden.
Wat er bij op neer zou komen dat uw stront niet meer in uw dakgoot terecht komt :rolleyes: !
Dus zorg eerst dat uw woning iets of wat leefbaar wordt en pas als dat in orde is kan je verder denken over andere minder dringende ingrepen.
Maar uw verdere reactie's doen me nu weer twijfelen over uw eerdere uitleg over verzekering, advocaat, expert enz...
Kortom, uw situatie wordt er bij mij niet duidelijker op.
Probeer nu zelf eerst eens duidelijkheid te krijgen over het verdere verloop van uw klachten en over wat men er wel of niet aan gaat doen en kom pas daarna hier terug voor verdere vragen.

• Leuk
Waarderingen: Akts
Zou je dan niet maken dat de wc en de regenpijp worden ontkoppeld?
Zodat fecaal water in de septische put komt en de regenpijpen op de overloopt van de septische put ? ( nieuw te steken)
Deze overloop moet je dan nog wel door je kelder, door de fundering en onder de grond van de voortuin aansluiten op de openbare riolering.
Ik vermoed echter dat jullie geen voortuin hebben, wacht nog altijd op de bevestiging, en dat jullie gevel pal op het voetpad komt. En dat die verstropping onder het voetpad zit. Dan is het een kwestie om de gemeentediensten op de hoogte te brengen dat hun aansluiting stuk is.
Zoals ik al aanbracht, je zult toch eens werk moeten maken van de door IEDEREEN gestelde vragen.
En zeker een duidelijk plan van de woning , van elk verdiep en daar de trajecten opgezet .

Als de st.nt over je dakgoot loopt, dan is het eerste waar je naar kijkt toch die verticale buis naar beneden gaat. Koppel die los en hang er desnoods een nieuwe buis aan die in de tuin, gat, put of weet ik niet waar uitkomt, ipv dat over je muren te laten lopen.

@Patrico slaat hier de nagel op de kop.
Je hebt een verstopping in de buis tussen wc en put.
En zulke verstopping is uw verantwoordelijkheid en moet je zelf oplossen of laten oplossen.

wel netjes gedaan, zo een PVC buis voor een raam en dan aansluiten op een PE buis. Allemaal in het zicht.

:unsure:

wel netjes gedaan, zo een PVC buis voor een raam en dan aansluiten op een PE buis. Allemaal in het zicht.

+1
Was al 1 van de eerste zaken die mij opvielen en dat zegt voor mij al zeer veel over het niveau van 'renovatie' door de uitvoerder

Je kan dat allemaal veel properder en discreter uitvoeren. Maar goed elk zijn mening, het is TS die met dergelijke esthetiek moet leven.

zal ook een verborgen gebrek zijn zeker?
Tuurlijk is dit niet zo,maar zegt wel genoeg hoe de aannemer gerenoveerd heeft. De buis in de kelder heb ik niet kapot gemaakt he, dat is allang zo anders had hij al dees naar de hoofdafvoer verbonden toen want hier is het wel DUIDELIJK waar en hoe hij ALLES gedaan heeft.

Ik kan echt niet meer volgen, zeg je nu klaar en duidelijk dat je om de 2 maand die regenpijp hebt ontstopt (of laten ontstoppen ) ??? En dat voor 3-4 keer achtereen?
En dan je reactie op die buis in de kelder die kapot is.
sorry dat ik nu ff roep : ALS DIE IN DE KELDER ZIT DAN KUN JE ER TOCH AAN !!!!
Wat was dan het beletsel om dat zo te laten ?
Meer en meer begin ik overtuigd te geraken dat enerzijds de expertise en anderzijds de advocaat jouw niet correct behandelen om het plat te zeggen , ze hebben een melkkoe gevonden.

Zou je dan niet maken dat de wc en de regenpijp worden ontkoppeld?
Zodat fecaal water in de septische put komt en de regenpijpen op de overloopt van de septische put ? ( nieuw te steken)
Deze overloop moet je dan nog wel door je kelder, door de fundering en onder de grond van de voortuin aansluiten op de openbare riolering.
Ik vermoed echter dat jullie geen voortuin hebben, wacht nog altijd op de bevestiging, en dat jullie gevel pal op het voetpad komt. En dat die verstropping onder het voetpad zit. Dan is het een kwestie om de gemeentediensten op de hoogte te brengen dat hun aansluiting stuk is.
Zoals ik al aanbracht, je zult toch eens werk moeten maken van de door IEDEREEN gestelde vragen.
En zeker een duidelijk plan van de woning , van elk verdiep en daar de trajecten opgezet .
Beste,

Zal het bekijken. We hebben wel een tuin maar geen voortuin.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan