• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Houtskeletbouw ... maar welk bouwbedrijf?

Lid geworden
5 feb 2015
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo allemaal,

We staan op het punt een stuk bouwgrond aan te kopen en zijn nu eigenlijk nog op zoek naar een geschikt bouwbedrijf.
Graag hadden we een huis met houtskelet geplaatst.

Zijn er mensen die ervaringen hebben met houtskeletbouwers?
Welke bedrijven zijn aan te raden en bij welke blijven we beter weg?
Alvast bedankt voor de hulp.
Groetjes,

Roeliee

nickvr

Lid
Lid geworden
23 sep 2014
Waarderingsscore
7
Punten
18
Wij zitten nog tweetal maanden verwijderd van de oplevering.
We zijn dus nog aan het samenwerken met Arkana (www.arkana.be).
En ik moet zeggen dat we geen klagen hebben over de samenwerking. Altijd goed verder geholpen.
Weinig problemen gekend en als er problemen waren, zijn ze goed/eerlijk behandeld.
Dus enkel maar goede commentaar.. Ik 'denk' dat het niet de goedkoopste is, maar wij hadden vanaf het begin een héél goed contact met hen, en het voelde gewoon goed aan.
Zij zetten zelf sowieso de woning winddicht en ik denk dat je al de rest zelf kan bepalen. 
Ofwel laat je hen allés doen of je kiest dat je zelf delen doet.
Wij hebben bv. elektriciteit en leidingspouw en vloer zelf gedaan.

wawadadakawa

Actief Lid
Lid geworden
15 jul 2011
Waarderingsscore
86
Punten
28
Idem,

ook gebouwd met Arkana en uitermate tevreden. Zij kunnen voor de volledige afwerking zorgen (inclusief tuin, ...) maar evengoed gewoon winddicht waardoor je de rest zelf kan doen. Ze zijn van in het begin zeer transparant naar hun prijzen en schatten budgetten zeer goed in naar je wensen (geen toestanden zoals vloer rekenen aan 20€ m² of zo en zo goed als alle tegels die duurder zijn.

Vlotte bouwerken en zoals hierboven gemeld als er problemen zijn steeds vlot en met goede communicatie opgelost. Achteraf (na definitieve oplevering) hadden we een klein probleem met wat vocht door een slecht zittende waterkering, maar ook dit is zonder problemen opgelost.

Ze zijn van de kempen maar bouwen zeker in vlaams brabant, limburg, ... eens vragen

Woubeir

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Waarderingsscore
273
Punten
83
Als ik mij niet vergis, is het regio Zottegem-Wetteren.

kukema

Nieuw Lid
Lid geworden
23 feb 2014
Waarderingsscore
0
Punten
6
Wij gaan ook bouwen met Arkana. Zijn nog niet begonnen maar de contacten tot hiertoe verlopen perfect.

Ik kan wel bevestigen dat ze niet van de goedkoopste zijn.

Firma dat wij ook overwogen hebben is Immover. Lijkt mij ook betrouwbare firma.

Firma's die ik helemaal niet vertrouw (en ook niet al te veel goeds over gehoord en gezien heb): 3bouw; Livingwood.  Mij lijkt, maar dit is persoonlijke mening, dat de firma's die publiciteit maken met goedkope prijzen, eerder laten inboeten op kwaliteit en eerlijkheid! Bij voorbeeld budget vloeren van 35 euro, ontoereikende budgetten keuken, onvoldoende elektriciteit,...

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
484
Punten
83
Een nichtje van mijn vrouw is in zee gegaan met ecohuis uit Herentals.

Ben daar zelf geweest ivm onze verbouwing ( = andere afdeling-Renopact ) , maar dat was ietsje te duur...

dat zeggen ze zelf ook al van zichzelf  maar ze werken wel "correct" naar 't schijnt.

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
484
Punten
83
Bij het nichtje van m'n vrouw zijn ze al aan het dak.....amper een paar weken ver en alles ziet er prima uit !

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Waarderingsscore
439
Punten
83
Die van mij is gezet door Broux uit Overpelt. Heel tevreden over.

Vandereyt is niet de goedkoopste.

Aquaman

Gewaardeerd lid
Lid geworden
15 aug 2010
Waarderingsscore
108
Punten
63
Misschien is Cambara houtconstructies uit Kessel-Lo iets voor jullie. www.cambara.be
Zelf geen ervaring mee, maar ken wel iemand die er werkt. *dirol*

Mvg
Aquaman

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan