• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Houtlook tegel

Borgersbaas

Actief Lid
Lid geworden
19 apr 2021
Waarderingsscore
33
Punten
28
Op zoek naar een mooie houtlook tegel. Helaas is (fineer)parket geen optie, ik krijg mijn wederhelft niet overtuigd. Laminaat en vinyl zal het ook niet worden.
Omdat we gaan werken met vloerkoeling (en verwarming) verkiest hij dus een houtlooktegel. Of leggen we best gewoon overal dezelfde tegel en laten we houtlook voor wat het is.

Ik heb eentje gezien van het merk caesar cocoon. Maar wat zijn degelijke merken voor keramisch parket. Warme tint hout...

dat is allemaal persoonlijk. Hangt voor mij ook beetje van het interieur af. Als je houten meubelen hebt, keuken in hout(look) dan zou ik nooit een houtlook nemen voor de vloer.

dat is allemaal persoonlijk. Hangt voor mij ook beetje van het interieur af. Als je houten meubelen hebt, keuken in hout(look) dan zou ik nooit een houtlook nemen voor de vloer.
Het is voor in de slaapkamers. Dus daar zullen niet zoveel houten meubels aanwezig zijn. Eerder gewone effen kasten en bed.

denk ook aan u ontkoppellingsmat.

Ze gebruiken speciale ontkoppelingslijm. Zou voldoende zijn?

In slaapkamers zou ik al zeker echte parket leggen en geen steen. Parket is altijd warm (of beter gezegd : niet koud) aan de voeten, steen zal vaak koud voelen, want vvw in slaapkamers zal meestal af staan wegens anders te warm.

Ga je de tegels zelf leggen of laten leggen?

Die parketlook tegels voelen vreemd genoeg toch warmer aan dan een standaard tegel. Geen idee of dit door het oppervlak komt, dat vaak ook iets van structuur heeft en dus minder glad/koud voelt.
Maar Caesar is zeker een degelijk merk. Voor een slaapkamer moet de tegel ook niet bestand zijn tegen druk beloop e.d., ik denk dat je bij de meeste merken wel goed zit. Zelf zou ik wel wegblijven van tegels uit de DHZ-zaken en de promo's die te goed lijken om waar te zijn.

Op zoek naar een mooie houtlook tegel.
...Maar wat zijn degelijke merken voor keramisch parket. Warme tint hout...
Rak Ceramics, die hebben naar mijn mening een mooie collectie met keramisch parket. Verkrijgbaar bij de betere tegelhandel.

In slaapkamers zou ik al zeker echte parket leggen en geen steen. Parket is altijd warm (of beter gezegd : niet koud) aan de voeten, steen zal vaak koud voelen, want vvw in slaapkamers zal meestal af staan wegens anders te warm.

Ga je de tegels zelf leggen of laten leggen?
ik volg dit wel... Wij hebben in de badkamer "keramisch parket", nachthal & slaapkamers echte parket... Deze ochtend op mijn blote voeten van slaapkamer naar badkamer & terug... Was ik blij dat ik op de parket mocht lopen... Vloerverwarming staat aan (op een laag pitje, enkel om de kilte te breken), dus die keramische tegel wordt niet echt warm... aanvoertemperatuur deze ochtend was 27° dacht ik... Maar die vloer was dus niet aangenaam warm...

Overtuig je wederhelft om echt parket te leggen, (in mijn ogen) veel mooier, authentieker EN warmer in de winter. In de zomer heb ik nog nooit last gehad dat mijn parket te heet was zenne :), wij gebruiken geen vloerkoeling, dus daar kan ik niet van meespreken.

In de slaapkamers zou ik zeker echt parket leggen en geen steen. Het parket is altijd warm (of beter gezegd: niet koud) aan de voeten, het steen zal vaak koud zijn, omdat de vvw in de kamers meestal uit zal staan omdat het anders te warm is.

Ga je de tegels zelf leggen of laat je ze leggen?
Daar ben ik goed in... Wij hebben "keramisch parket" in de badkamer, nachthal en slaapkamers, een echte parketvloer.... Vanmorgen liep ik op blote voeten van de slaapkamer naar de badkamer en weer terug.... Ik was blij om op de parketvloer te lopen.... De vloerverwarming staat aan (op een laag pitje, om de kou te breken), dus de keramische tegels worden niet echt warm... de aanvoertemperatuur was vanmorgen 27° denk ik.... Maar die vloer was niet aangenaam warm...

Overtuig je wederhelft om echt parket te leggen, (naar mijn mening) veel mooier, authentieker EN warmer in de winter. In de zomer heb ik nog nooit een probleem gehad dat mijn vloer te warm was :), wij gebruiken geen koelvloeren dus daar kan ik niets over zeggen.
Helaas krijg ik hem niet overtuigd ;)
En ik snap het wel omdat vloerkoeling wel veel invloed kan hebben op parket.... Hier lopen we altijd op blote voeten thuis, dus ook op gewone tegels. Zijn nous dus al gewoon.

De tekst hierboven is automatisch vertaald.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan