Houthakselaar voor 1/2 dag gezocht (Olen)

Jockari

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 feb 2009
Waarderingsscore
1
Punten
38
Ik zou voor een halve dag een houthakselaar willen huren (tot +/- 14 cm), maar in de omgeving van Olen blijkt dit allemaal minstens voor een hele dag te zijn.

Moet niet veel vermalen (40 meter ligusterhaag), maar met het Aldi-machientje (max. 4cm) van mijn broer duurt dit nog dagen aan verknippen op maat.

Lid geworden
3 feb 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jockari;1938191 wrote:
Ik zou voor een halve dag een houthakselaar willen huren (tot +/- 14 cm), maar in de omgeving van Olen blijkt dit allemaal minstens voor een hele dag te zijn.

Moet niet veel vermalen (40 meter ligusterhaag), maar met het Aldi-machientje (max. 4cm) van mijn broer duurt dit nog dagen aan verknippen op maat.

hier in de buurt is dat ook altijd per dag. Is anders de moeite niet om te verhuren he.

Jockari

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 feb 2009
Waarderingsscore
1
Punten
38
Met ne goeie hakselaar is dat op anderhalf uur weg. Waarom moet ik dan 150 of meer voor een dag betalen ?

Mocht ik nog stoken was het ook al weg.

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
10
Punten
0
Een hakselaar voor 14cm is geen klein machine. Transport, hakselen en poetsen zal toch al meer dan een halve dag worden, vermoed ik. Voor een kleine hoeveelheid zijn we zelf ook al een halve dag bezig. Een hakselaar voor dunne takken tot 4cm hebben we ook - die vermaalt niet, maar snijdt en dat gaat toch goed vooruit. Je bedoelt wss een hakselaar tot 4cm met horizontaal draaiende schijf : die hebben we ook; dat duurt idd vreselijk lang.

We mogen ook niet meer verbranden.

Kan je de dikkere takken niet kwijt als brandhout ?

jp

Lid geworden
2 jan 2009
Waarderingsscore
1
Punten
0
Verhuur ga je meestal voor een hakselaar vinden voor een hele dag.

Mispak je ook niet. 40 lm ga je volgens mij heel nipt maar verwerkt krijgen op een halve dag.

Lid geworden
12 nov 2011
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is er in Olen geen hakselaar van de gemeente? In Westerlo kun je gratis twee keer per jaar een hakselaar laten komen voor een half uurtje. Je legt alles in je voortuin of ergens bereikbaar, moet zelfs niet thuisblijven. Zo hebben wij heel onze verwilderde tuin op 5 jaar tijd proper gekregen.

Jockari

Zeer Actief lid
Lid geworden
18 feb 2009
Waarderingsscore
1
Punten
38
ckon1977;1938294 wrote:
Is er in Olen geen hakselaar van de gemeente? In Westerlo kun je gratis twee keer per jaar een hakselaar laten komen voor een half uurtje. Je legt alles in je voortuin of ergens bereikbaar, moet zelfs niet thuisblijven. Zo hebben wij heel onze verwilderde tuin op 5 jaar tijd proper gekregen.

Dit vond ik nu een goed idee dus direct nagevraagd maar... sinds 1 januari 2014 geldt voor Olen:

Voor het aan huis hakselen van snoeihout kan je niet langer een beroep doen op de gemeente. Verschillen*de bedrijven bieden alternatieven voor het verwerken van je snoeihout.

Lid geworden
11 apr 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Jockari;1938191 wrote:

Ik ben een hardcore DHZ-er, maar hiervoor heb ik ne zelfstandige kameraad laten komen, hij telde dacht ik 35 euro per uur, en ons babbelke achteraf heeft langer geduurd dan het hakselen zelf.

Ik kon ook kiezen voor laten liggen/meenemen, dat was dezelfde prijs.

Bovenaan