Houten werkbladen - waar te vinden?

• Tags binnenschrijnwerk meubels schrijnwerk werkblad
  • Lid geworden
    17 jul 2020
    Waarderingsscore
    1
    Punten
    3
    Dag allen,

Ik zou graag twee bureau's willen maken met massieve houten panelen / tafelbladen (e.g. eik of beuk; geen fineer of melamine). Het valt mij echter op dat het aanbod zeer beperkt is.

In de doe-het-zelf zaken zijn zulke tafelbladen vrij zelden in stock, en dan enkel die van Cando zo lijkt, dewelke meestal krom staan of beschadigd zijn.
    Ook bij houthandelaar is er vrijwel nooit iets op vooraad om te kunnen bekijken / uitkiezen - zo is alleszins mijn ervaring - dus ik heb het gevoel aangewezen te zijn op online bestelling...

Hebben jullie misschien een betere ervaring / tips? Bijvoorbeeld houthandelaren waar vaak toch wel een bepaald assortiment aanwezig is? De range waar ik naar op zoek ben zijn 200-250 x 60-80 x 3-4 cm.

Vriendelijk bedankt!
    Laurens

Houtshop van der gucht in temse. Zie je ook online wat ze staan hebben. Er zijn zo toch best wel wat houthandels in vlaanderen waar ze dat allemaal staan hebben hoor. Welke regio zit je?

Woodtex heeft er ook enkele staan dacht ik.

En als een houthandel het niet in stock heeft, wat houd je tegen om gewoon eentje te bestellen en dan beetje later op te halen ? Stalen van hout hebben ze wss wel allemaal

Of je zou die tafelbladen op maat kunnen laten maken bij een schrijnwerker/meubelmaker.
    Hier in het Antwerpse heb je bvb Henry's House, werkt enkel met massief hout.
    Dan is het helemaal zoals je wil.
    En dan kan je daar zelf mee verder om thuis je bureau's te maken.
    Akkoord dat prijs dan wel een dingetje kan zijn..

Heb ook ooit zelf een bureel in elkaar gestoken omdat ik nergens vond wat ik echt nodig had (tenzij aan verschrikkelijk hoge prijs).
    Heb toen een multiplex plaat gekocht van 22mm, op maat gezaagd en rondom een houten lat van de zelfde houtsoort. Alles samen gebeitst. Klaar.
    Nu veel jaren later ben ik verhuisd en een ander bureel, maar dat werkblad is nog altijd in gebruik in het atelier op een werktafel. Onverslijtbaar.

Laatst bewerkt:
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Terug
Bovenaan