Houten werkblad Kvik

Lid geworden
23 feb 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heeft er iemand ervaring met de houten werkbladen (eik) van Kvik?
We vinden een houten werkblad heel mooi, maar zouden graag eens horen of ze makkelijk zijn in onderhoud?
Regelmatig oliën is geen probleem voor ons en bijvoorbeeld om de 2 jaar afschuren en helemaal heroliën is ook geen probleem.

Blijft zo'n werkblad mooi na x aantal jaren?
Graag reactie.
Bedankt.

PersonX

Lid
Lid geworden
19 mrt 2015
Waarderingsscore
2
Punten
18
Mijn ouders hebben eveneens een deense keuken (merk HTH wat een van de budgetmerken is in DK) dat nu 20 jaar oud is. Houten werkblad ziet er nog uitstekend uit.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
2.766
Punten
113
veel hangt ervan af hoe u het hout soigneert. in snijden, hete potten opzetten, sappen die indringen......

massief uit 1 stuk of samengesteld ?

D'Haese

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 nov 2013
Waarderingsscore
4
Punten
38
Ik denk dat het keukenblad van Kvik (bv. Mano keuken op hun website) samengesteld is. Stukken aan elkaar gelijmd dus. Kan ook bijna niet anders.

EDIT: @Mario: of bedoel je samengesteld zoals met samengesteld massief parket? Een toplaagje?

Lid geworden
13 jan 2016
Waarderingsscore
0
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door PersonX

Mijn ouders hebben eveneens een deense keuken (merk HTH wat een van de budgetmerken is in DK) dat nu 20 jaar oud is. Houten werkblad ziet er nog uitstekend uit.

Is er een wasbak verwerkt in het houten werkblad ?  Water en hout is toch niet de beste combinatie en ter hoogte van de wasbak kan je niet vermijden dat er af en toe wat water gemorst wordt.

PersonX

Lid
Lid geworden
19 mrt 2015
Waarderingsscore
2
Punten
18
Ja er is een opbouwwasbak.

Inderdaad de houten plintjes die er tegaan zitten zouden wel eens een schuurbeurtje kunnen gebruiken. Maar mijn ouders zijn wel vrij goed in het regelmatig olien enz.

Lid geworden
24 jun 2006
Waarderingsscore
2
Punten
0
Als je een houten werkblad in het begin frequent insmeert met olie, tot het verzadigd is, is het een vrij gemakkelijk werkblad in onderhoud.  Daarna ongeveer half jaarlijks insmeren. Of de werkbladen van Kvik goed zijn, weet ik eerlijk gezegd niet. Ik weet wel dat een goed houten werkblad van bv Spekva niet echt goedkoop is.

Lid geworden
23 feb 2012
Waarderingsscore
0
Punten
0
Het is samengesteld uit Europese eik dus qua houtsoort is het wel goed! Prijs is ook niet weinig hoor.

Het is gewoon fantastisch mooi en warm. Wij zijn mensen die er niet mee inzitten om regelmatig te oliën dus ik denk dat we zo'n blad zullen nemen.

ReB

Lid geworden
29 sep 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Tevreden gebruiker hier, wel spoelbak in onderbouw gekozen. Eerste half jaar om de 2 maand inwrijven zeg maar en nadien merk je de verzadiging wel. Eén maal koffievlek gehad, effe schuren en weer inwrijven.. :)

ps: minder tevreden van niet volledige afwerking aan barkrukkengedeelte (3cm dikte uitgedikt tot 6cm en niet 6cm blad)

D'Haese

Zeer Actief lid
Lid geworden
4 nov 2013
Waarderingsscore
4
Punten
38
lijkt mij vrij evident dat het volledige blad geen 6cm dik is...

Lid geworden
9 nov 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Wij hebben een badkamer meubel van Kvik, de witgelakte Mano kastjes met wit geolied eiken blad. Daar zat na enkele maande een scheur in van zo'n 15cm, op de hoek tussen bovenkant en voorkant. Ook bladert de folie van de kastjes af. Voor een buitenstaander is dat niet echt zichtbaar maar het is er wel.

Maar in de kleine lettertjes van het contract staat dat hun meubels niet geschikt zijn voor in vochtige ruimtes. Nochthans staan ze wel als badkamerkasten opgesteld in hun showroom...

Dus een beetje een gemengd gevoel hier. Ik vind dat we een heel knap meubel hebben aan een redelijke prijs - we hadden ook een offerte bij een scrhijnwerker gevraagd en dat was 50% duurder - maar de kwaliteit is niet top. Wat op zich niet echt verwonderend is en wat we eigenlijk ook wel wisten.

Als je de keuze hebt zou ik dus elders dat blad kopen.

Bovenaan