Houten vloer - Openingen opvullen

Brebelco

Lid
Lid geworden
2 dec 2014
Waarderingsscore
61
Punten
18
Dag Forumleden,

Bij het renoveren van de kamers hebben we heel wat dubbele, soms drie dubbele gyprocplaten weggehaald en gewoon gepleisterd op de stenen muren.
Hierdoor is de vloer soms niet ver genoeg meer doorgetrokken. Scheelt soms tot 8-9 cm.
Gezien we hier nog een laminaat vloer gaan leggen vroeg ik me af of dit een probleem gaat geven?

Om niet overal nieuwe spaanplaten te moeten leggen, zou het voldoende zijn om dit op te spuiten met schuim en nadien gelijk af te snijden? Of hebben jullie andere oplossingen?

Alvast bedankt!
Grtn, Brecht

283782BA-8AD7-4D60-ABAE-CE5F99A6C55C.jpeg5B2C8C75-1DBA-4FE2-A98E-8E03F019577A.jpeg

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
5.039
Punten
113
Idd, opvullen zodat de laminaat daar steun heeft.

getmixedup

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
938
Punten
113
Plaats om de halve meter een ondervulling met vulstukjes of een stukje hout. Wij hebben zelf eens een stukje vloer met schuim ondervult en hebben daar problemen gehad met de stevigheid van de stukje vloer. Zo vlak aan de muur zal er weinig beloop zijn, maar als er een kast of bed op gaat steunen moet dit stevig genoeg zijn.

Brebelco

Lid
Lid geworden
2 dec 2014
Waarderingsscore
61
Punten
18
Bedankt voor de info! Zijn er nog andere alternatieven dan bv schuim? Of zou dat schuim in samenwerking met opvul blokjes voldoende zijn?

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
686
Punten
113
als alternatief kan je natuurlijk ook gewoon een stuk hout op maat zagen en erin leggen
Is dit niet veel makkelijker dan te zitten prutsen met schuim dat dan nog eens veel minder stevig is?

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.391
Punten
113
als alternatief kan je natuurlijk ook gewoon een stuk hout op maat zagen en erin leggen
Is dit niet veel makkelijker dan te zitten prutsen met schuim dat dan nog eens veel minder stevig is?
Ah ja, want dat schuim blijft dat tegen de net bezette muur kleven en je denkt ik kuis dat later wel op en je vergeet dat en dan plakt
iemand de plinten ertegen zonder dat schuim weg te doen.
En dat schuim valt dan toch van de bus en je had die maar even weggezet op de pas gelegde laminaat en je hebt geen geschikt purschuimverwijderaar staan en die vlek krijg je nooit meer weg.
En het hangt al aan je broek en vingers terwijl je nog moet beginnen.
En dan vergeet ik die keer nog dat een aannemer die bus van het tweede verdiep liet vallen, adem inhouden, valt op de grond, ok, niet kapot. PSSSHHHHHHT ok toch wel kapot, heel die gelijkvloers onder de PUR:LOL:

Om maar te zeggen, ja een stukje hout op maat zagen is makkelijk en steviger :)

Kaffe

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 jun 2013
Waarderingsscore
686
Punten
113
Ah ja, want dat schuim blijft dat tegen de net bezette muur kleven en je denkt ik kuis dat later wel op en je vergeet dat en dan plakt
iemand de plinten ertegen zonder dat schuim weg te doen.
En dat schuim valt dan toch van de bus en je had die maar even weggezet op de pas gelegde laminaat en je hebt geen geschikt purschuimverwijderaar staan en die vlek krijg je nooit meer weg.
En het hangt al aan je broek en vingers terwijl je nog moet beginnen.
En dan vergeet ik die keer nog dat een aannemer die bus van het tweede verdiep liet vallen, adem inhouden, valt op de grond, ok, niet kapot. PSSSHHHHHHT ok toch wel kapot, heel die gelijkvloers onder de PUR:LOL:

Om maar te zeggen, ja een stukje hout op maat zagen is makkelijk en steviger :)
:D doet er mij aan herinneren dat ik boven om één of andere reden ook nog eens wat vlekken moet herschilderen.

ALFIrE

Lid
Lid geworden
8 jun 2006
Waarderingsscore
15
Punten
18
ik zou latten in de opening steken, vastvijzen aan de bestaande vloerplaten, daarop dan een strook hout vastvijzen.

idee dus van de opvulblokjes, maar een lat waarboven je een extra stuk hout kan bevestigen pas met de huidige vloer.

getmixedup

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
21 jan 2019
Waarderingsscore
938
Punten
113
dat is inderdaad veel steviger en als je precies kan werken en goed zaagmateriaal hebt, is dat eigenlijk ook eenvoudiger

Brebelco

Lid
Lid geworden
2 dec 2014
Waarderingsscore
61
Punten
18
Ondertussen ben ik genoodzaakt om dit ook aan te pakken..

Nog een laatste alternatief: kan ik dit opvullen met Stabilisé?
Waarom de vraag, ik heb hier nog 2-3 zakken liggen en hout moet ik gaan kopen. Niet dat het mij om de kostprijs van het hout te doen is maar wel omdat de sleuven alles behalve gelijk zijn en dus elk opvulblokje andere afmetingen heeft wat veel maat/prutswerk gaat zijn vrees ik.

Dan lijkt het mij het gemakkelijkste om dat gewoon op te vullen met stabilise en gelijk te af te strijken met het hout. Dat de stabilisé niet zal hechten aan het hout lijkt me geen probleem gezien er nog laminaat overkomt.

Of zie ik iets over het hoofd met Hout/stabilisé/plakkerij?

Schiet me niet af aub!

Brebelco

Lid
Lid geworden
2 dec 2014
Waarderingsscore
61
Punten
18
Zoals bv hier wordt het moeilijk om er nog een latje bij te leggen. Maar gezien dit parallel komt met de laminaat zou ik dit wel opgevuld willen zien. (dit gaat over 3-4cm) maar als ik net met een klein latje uitkomt gaat dat instabiel zijn.

Vandaar de vraag betreffende stabilisé.

BC9B560F-12C7-4A84-80EE-34BA3892EF7F.jpeg

grandscenicman

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
4 dec 2011
Waarderingsscore
482
Punten
83
Op de foto lijkt me dat echt geen 3-4 cm , tenzij die electriciteitskabel 60 carré is of meer......
Plak gewoon een dun latje af met plastictape , spuit op met pu en na drogen kan je eerst tegen je latje afsnijden/afzagen en vervolgens het latje er uit trekken......Je vloer zal de rest van gewicht dan wel opvangen , tenzij er een kast op komt van 500 kg.

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Waarderingsscore
1.391
Punten
113
Als je daar niet eindigt met een streepje laminaat van 3cm geeft dit totaal geen probleem om open te laten hoor. Daar gaat niets wegzinken of inzakken (of je moet net een kast hebben met een zeer kleine voet die dan nog net daar komt te staan. Met stabilise of cement ga je waarschijnlijk meer oneffenheden maken op je houten ondervloer ? vergeet ook je dikte van de plint niet, daar komt ook al niets te staan.

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan