Goeie middag verbouwers,
We zijn bezig aan de constructie van een losstaand houten bijgebouw (garage).
Houten skelet + dakconstructie staat er.
Opbouw buitenzijde is al volgt van binnen naar buiten
skelet
dampopen folie
regelwerk
planchetten
Nu loopt de betonplaat tot 1,5-1,9cm buiten het skelet. De planchetten gaan erover hangen maar de folie komt dus op de betonvloer terecht.
Onderaan had ik graag de folie laten 'doorlopen' van het houten skelet 1,5-1,9cm over het beton en dan naar beneden.
Wat neem ik hier best voor?
Ik dacht eerst aan een stuk dampopen folie te bevestigen met rubber seal aan het beton en nietjes/ventilatielat laat aan de verticale kant.
Ik vraag me of ik niet beter een strook epdm in 90 graden in die hoek duw. Maar dan zit ik met het probleem dat als er bv condens tussen het hout en epdm komt, het vocht niet weg kan.
Alvast bedankt voor jullie welgekomen advies
We zijn bezig aan de constructie van een losstaand houten bijgebouw (garage).
Houten skelet + dakconstructie staat er.
Opbouw buitenzijde is al volgt van binnen naar buiten
skelet
dampopen folie
regelwerk
planchetten
Nu loopt de betonplaat tot 1,5-1,9cm buiten het skelet. De planchetten gaan erover hangen maar de folie komt dus op de betonvloer terecht.
Onderaan had ik graag de folie laten 'doorlopen' van het houten skelet 1,5-1,9cm over het beton en dan naar beneden.
Wat neem ik hier best voor?
Ik dacht eerst aan een stuk dampopen folie te bevestigen met rubber seal aan het beton en nietjes/ventilatielat laat aan de verticale kant.
Ik vraag me of ik niet beter een strook epdm in 90 graden in die hoek duw. Maar dan zit ik met het probleem dat als er bv condens tussen het hout en epdm komt, het vocht niet weg kan.
Alvast bedankt voor jullie welgekomen advies