• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2023 in gent aan! Niet geldig op zondag

Houten tuinhuis / vochtafvoer

Lid geworden
14 mrt 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Goeie middag verbouwers,

We zijn bezig aan de constructie van een losstaand houten bijgebouw (garage).

Houten skelet + dakconstructie staat er.

Opbouw buitenzijde is al volgt van binnen naar buiten
skelet
dampopen folie
regelwerk
planchetten

Nu loopt de betonplaat tot 1,5-1,9cm buiten het skelet. De planchetten gaan erover hangen maar de folie komt dus op de betonvloer terecht.
Onderaan had ik graag de folie laten 'doorlopen' van het houten skelet 1,5-1,9cm over het beton en dan naar beneden.

Wat neem ik hier best voor?
Ik dacht eerst aan een stuk dampopen folie te bevestigen met rubber seal aan het beton en nietjes/ventilatielat laat aan de verticale kant.
Ik vraag me of ik niet beter een strook epdm in 90 graden in die hoek duw. Maar dan zit ik met het probleem dat als er bv condens tussen het hout en epdm komt, het vocht niet weg kan.

Alvast bedankt voor jullie welgekomen advies

stimpie79

Actief Lid
Lid geworden
30 jun 2006
Waarderingsscore
89
Punten
28
Epdm een stuk achter de folie laten doorlopen, opgaand tegen je skelet?
Vocht van achter de planchetten kan zo nog weg, terwijl er geen vocht aan je skelet kan...
(ik ben geen expert, maar zo zou ik dit oplossen :) )
of 2cm van je betonplaat halen zodat je planchetten tot ruim over de rand kan hangen, maar dat is ietsjes meer werk waarschijnlijk...

1678807913902.png

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan