• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Houten terras op chape, legrichting planken en balken

SimonDM

Nieuw Lid
Lid geworden
1 okt 2020
Waarderingsscore
5
Punten
8
Hallo iedereen,

nog maar eens een vraag over een houten terras. Ik worstel een beetje met de legrichting van planken en balken.

Het terras komt op een bestaande chappe te liggen (niet waterdoorlatend dus). De chape is in een helling geplaatst van oost naar west en er liggen afvoerbuizen (acodrain) aan de westzijde. Ik vermoed dat ik het best mijn balken ook oost-west leg en mijn planken zuid-noord?
Stel dat ik de planken graag oost-west had gehad, kan dit of is het sop de kolen hier niet waard. Ik leg ze liever goed dan mooi.

Bijvraagje, terras zou zelfdragend zijn als ik hier wat posts na lees. Dus ik ben van plan om de balken niet aan de chape te bevestigen. Kan iemand even bevestigen dat dit ok is?

Alvast bedankt allemaal

Tom DV

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
29 aug 2009
Waarderingsscore
496
Punten
83
Hoeveel hoogte heb je beschikbaar?
Ik zou persoonlijk kunstof terrasdragers plaatsen en daar de balken op leggen. (volgens mij verkrijgbaar vanaf 2 cm hoogte)
Dan kan je de richting kiezen die je wilt.
Je moet toch altijd je balken uitpassen.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan