• Momenteel zijn we bezig met een onderzoek naar het gebruik en de ervaringen met grindmatten. Wil jij ons helpen? Meld je aan of registreer dan vlug en reageer op dit topic

Houten poort en afsluiting. Realistische prijs?

Lid geworden
20 jun 2016
Waarderingsscore
15
Punten
18
Beste,

Ik heb net prijs binnen gekregen van een schrijnwerker voor een balustrade voor een dakterras en poorten voor afsluiting van de tuin
Ik weet dat hout momenteel duur is maar ik heb toch mijn vragen als deze offerte niet te overpriced is.

* Balustrade afzelia 12 lopende meters x 1m hoog. € 3.600 excl. BTW
* Eiken poortje (open qua structuur) 1m50 lang x 1m40: €2.000 excl BTW
* Eiken Poort (open qua structuur) dubbel open draaiend 4m lang x 1m40 hoog: €3.500 excl.

Vooral met name het kleine poortje lijkt me enorm duur, de grote poort lijkt me ook aan de dure kant te zijn.
Grofweg mag er rekening gehouden worden met volgend ontwerp in bijlage. Zijn deze prijzen conform?

Bijlagen

• Eiken poort.jpg
    Eiken poort.jpg
    744,3 KB · Weergaven: 29
Hout is duur geworden. Meerdere offertes opvragen en dan kan je vergelijken

Excl plaatsing ?

Waarom een afsluiting in afzelia en de poorten in eik?
Dit is toch voor buiten he ?
Waarom neem je dan geen houtsoort die veel minder gevoelig is aan weersomstandigheden?
Eik is hardhout maar wel inlands hardhout, dat wel zeggen dat de celopbouw van zo'n eiken plank of balk ontzettend verschillend is in de plank zelf. je hebt korte cellen en lange cellen en dit komt door de winter en de zomer ( groei)
Gevolg daarvan is dat er sowieso rekening moet gehouden worden met torsie en spanningen in eik als je dit buiten gebruikt.
Eigenlijk is dit voor alle inheemse hardhout soorten van belang. Maar je kunt er wel meewerken als je daar rekening mee houdt.

Waarom laat je niet alles in robinia , kastanje of red cedar uitvoeren ?
Gaat al een pak goedkoper zijn dan afzelia ( tropisch hardhout) en eik.

O en 1 houtsoort voor alles zal sowieso goedkoper zijn dan 3 verschillende houtsoorten mixen

Prijzen zijn incl. Plaatsing. Omheining dakterras afzelia omdat de schrijnwerker dit aanbevolen had. Niet goedkoop maar wel heel duurzaam. Voor de poortjes wouden we eerder gaan voor kastanje omdat we dit mooi vinden. Schrijnwerker raadt echter houten palen en kaderwerk aan omwille van duurzaamheid en bekleding in kastanje voor de look die we willen. Eik als dakterras raadde hij minder aan omwille van het meer leven en afzelia nog iets meer duurzaam is.

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Subject
Aangemaakt door
Laatste reactie
Comments
Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan