Horemans of Sibomat?

Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoi allemaal,

Wat is dit lang geleden :)
Heb bij onze bouw heel veel aan jullie gehad maar stel vandaag een vraag voor mn schoonbroer.

Zij willen een houtskelet maar twijfelen tussen Sibomat en Horemans?
Wij hebben destijds met Horemans gebouwd en zijn er erg tevreden van.
Maar over Sibomat weet ik niets.

Wat zijn jullie ervaringen?
Sibomat had een offerte gemaakt zonder Ytong.

Wat is jullie mening daarover?
Alvast bedankt,

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
2.510
Punten
113
Wat is de reden om dan nog te twijfelen? Groot prijsverschil?

Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ja, ze denken van wel, de offerte moet nog binnen komen maar ze hadden gezegd dat ze een stuk lager zouden zitten dan Horemans.

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Waarderingsscore
263
Punten
83
We hebben ooit eens een vertegenwoordiger van Sibomat over de vloer gehad. Ik had er geen goed gevoel bij. Het standaard antwoord op al mijn vragen was iets in de vorm van "maar dat komt allemaal wel goed hoor". Prijs was dezelfde als een klassiek gebouwde woning, maar was mij net iets te "modulair". Standaard woning was een kubus en daar kon je dan kubussen aan toevoegen om een groter woning te hebben. De wijk die ze uiteindelijk gezet hebben ziet er ongezellig uit door dezelfde woningen. 

Ze zullen natuurlijk ook wel op maat bouwen. Nog nooit klachten gehoord van de geleverde kwaliteit.

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Waarderingsscore
286
Punten
83
Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. Uiteindelijk voor Broux gekozen.
Was de enige die mij echt het gevoel gaf om mee te gaan in mijn plannen. Andere waren al onmiddellijk, ja hier, dat een beetje anders, en hier nog een muurke... En da wou ik nie, als ik een extra muurke wou had de architect da wel getekend.

koen24

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
140
Punten
43
Nu7s zei:
We hebben ooit eens een vertegenwoordiger van Sibomat over de vloer gehad. Ik had er geen goed gevoel bij. Het standaard antwoord op al mijn vragen was iets in de vorm van "maar dat komt allemaal wel goed hoor". Prijs was dezelfde als een klassiek gebouwde woning, maar was mij net iets te "modulair". Standaard woning was een kubus en daar kon je dan kubussen aan toevoegen om een groter woning te hebben. De wijk die ze uiteindelijk gezet hebben ziet er ongezellig uit door dezelfde woningen. 

Ze zullen natuurlijk ook wel op maat bouwen. Nog nooit klachten gehoord van de geleverde kwaliteit.

Ik heb er destijds ook een vertegenwoordiger over te vloer gekregen.   Ik moet zeggen dat die man mij wel een hele goede indruk had nagelaten, kon op alles zeer gericht en duidelijk antwoorden, leek mij geen gewoon verkopertje maar iemand die bouwkundig de stiel zeer goed kende.

We hadden interesse in grond + nieuwbouw maar de formule SOD was eigenlijk niks voor mij, ik doe graag eens zelf iets.  Ook hadden we onze AR al min of meer en dat ging ook niet, ze werken met eigen architecten (was wel in 2008 )

Lid geworden
21 apr 2016
Waarderingsscore
0
Punten
0
Beste,

Misschien is CLT wel iets voor jullie? CLT staat voor cross laminated timber of kruislaaghout in het Nederlands en is eigenlijk houtmassiefbouw.  In een zeer korte bouwtijd en binnen zeer interessante budgetten wordt uw woning gebouwd met zware massieve houten muren. Bovendien zijn deze huizen doorgaans gezonder omdat er alleen maar duurzame en biologische materialen gebruikt worden.

Lid geworden
12 aug 2009
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ze hebben intussen de verkoper van sibomat over de vloer gehad en hadden er geen goede klik mee, gaan dus toch voor Horemans! :)

Bovenaan