• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hoogte Airco

Joeri19851

Actief Lid
Lid geworden
28 jul 2020
Waarderingsscore
33
Punten
28
Goedenavond allen,

Meerdere topics bekeken, helaas niet echt een antwoord gevonden.
Renovatie boven begonnen op zolder (2x slpkmr) en niet verwacht dat de rest ook tot ruwbouw ging gaan.
Bottom line, ik heb hier in elke kamer een 800x500 T33 gehangen wat op dit moment serieuze overkill is door huidige isolatie schil. Heimeier Ventielen staan op 1, thermo knop op 0,5 en nog geeft deze teveel warmte af voor de ruimtes.
Nu was ik aan het denken om te vervangen met airco’s echter zit ik met het schuine dak. Plaatsen zou aan tussen muur kunnen maar is het met kabelgoten werken en in het zicht. Ofwel in bijlage aantal foto’s van de situatie met concreet de vraag;
Net onder de velux is het 1m02 a 03, kan ik hier een wandmodel hangen en gaat dit dan goed functioneren? Is bovenkant airco op 95cm dan.
Alternatief zijn vloermodellen maar voor prijs van 1 heb je 3 hang helaas.
Met airco’s is er het voordeel van koelen in zomer en beetje warmen in winter.
Beide slpkmrs hebben 8mtr inbouwkasten, waar de radiator hangt is het hol achter en kan ik met leidingen weg, uit het zicht dan wat vrouw prefereert.

Bijlagen

• IMG_1415.jpeg
    IMG_1415.jpeg
    161 KB · Weergaven: 18
  • IMG_8581.jpeg
    IMG_8581.jpeg
    87,7 KB · Weergaven: 18
Ventiloconvector van Daikin of … laten plaatsen

Voor een slaapkamer een gewoon electrisch vuurtje zetten

Voor een slaapkamer een gewoon electrisch vuurtje zetten
Voor de warmte zou dit idd een oplossing zijn en meer dan genoeg maar voor de zomer willen we in de slpkmrs nu airco gaan voorzien. En met een warm koud zou dan voor beide seizoenen een oplossing zijn.
Zou een wandmodel problemen geven of inefficiënt zijn als die op bovenkant toestel 1mtr hangt?
Kamers zelf zijn 2,5mtr hoog met schuin dak.

Een wandmodel gaat de lucht toch nooit over de gehele kamer kunnen laten circuleren als deze dicht tegen de grond hangt? Dit is cruciaal voor de goede werking. Lucht an sich verplaatst zich niet dus je hebt een soort van circulatie nodig van warme en koude lucht.

Een wandmodel gaat de lucht toch nooit over de gehele kamer kunnen laten circuleren als deze dicht tegen de grond hangt? Dit is cruciaal voor de goede werking. Lucht an sich verplaatst zich niet dus je hebt een soort van circulatie nodig van warme en koude lucht.
Ja dat is de bedenking die ik ook stel, wat doet een vloermodel dan anders? Lucht langs boven blazen/circuleren?
Aan de muur tussen de 2 kamers zou het op 2m30 hoogte kunnen maar zit je met kabelgoten en extra meters voor de condensslang. Zou geen pompje nemen want lees redelijk veel dat dit grotendeels niet werkt.

Het klopt van de circulatie maar zou dit zo een rol spelen aangezien het geen grote ruimtes zijn. In bijlage foto van in het begin nog maar heb je een idee hoe groot de kamer is, hoe schuin het dak en pijl waar de airco zou komen.

De muur waar je op kijkt is muur met de buren (halfopen bebouwing)

Bijlagen

• IMG_1426.jpeg
    IMG_1426.jpeg
    146,9 KB · Weergaven: 7
Ja dat is de bedenking die ik ook stel, wat doet een vloermodel dan anders? Lucht langs boven blazen/circuleren?
Aan de muur tussen de 2 kamers zou het op 2m30 hoogte kunnen maar zit je met kabelgoten en extra meters voor de condensslang. Zou geen pompje nemen want lees redelijk veel dat dit grotendeels niet werkt.

Het klopt van de circulatie maar zou dit zo een rol spelen aangezien het geen grote ruimtes zijn. In bijlage foto van in het begin nog maar heb je een idee hoe groot de kamer is, hoe schuin het dak en pijl waar de airco zou komen.

idd, een vloermodel blaast naar boven.
en je kan toch een wandmodel aan de muur links plaatsen ?

De lengte van de condensslang maakt niet uit, zolang deze maar afhelt. Je kan de buizen eventueel wegwerken achter je gyproc? Bij ons hangt de unit boven de deur op de zolderkamer, voor die schuine wand zal je later eventueel een bureau zetten en dan werkt het helemaal niet meer.

idd, een vloermodel blaast naar boven.
en je kan toch een wandmodel aan de muur links plaatsen ?
De muur links is de gyproc tussenmuur, foto is van de rechtse kamer.
Gaan we plan hier nog eens herbekijken, ofwel aan de tussenmuur met goten ofwel vloermodel en grotere kost.
Zou het vloermodel wel kunnen op deze plaats onder de velux?Is halverwege de kamers.

De lengte van de condensslang maakt niet uit, zolang deze maar afhelt. Je kan de buizen eventueel wegwerken achter je gyproc? Bij ons hangt de unit boven de deur op de zolderkamer, voor die schuine wand zal je later eventueel een bureau zetten en dan werkt het helemaal niet meer.
Dank je, ja ik had maar bang dat je condensslang hangt/legt en er op het einde geen drup meer uitkomt en al verdampt is bij te lange lengte.
Qua bureau is er aan de andere kant van de foto reeds een muur/halletje voorzien en al gemaakt met nodige stopc. Om huiswerk te maken. Kamers zijn niet zo breed 3 a 3.5m maar wel diep.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan