• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Honden weren

wouterk

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
717
Waarderingsscore
195
Punten
43
We zitten met een vervelend probleem.
Sinds een paar dagen plast er een hond tegen onze voorgevel, juist aan de inkom. (rijhuis, voorgevel aan trottoir)

Ik heb dit eergisteren afgewassen met water en javel, maar vandaag opnieuw prijs.
Nu lees ik dat javel honden zou aantrekken. Ik heb het toch maar opnieuw afgewassen met water en javel want het stonk serieus.
Was geen klein plasje. Vermodelijk zou het de hond van huizen verder kunnen zijn, want die loopt soms even los op straat als bij hun de deur openstaat.

Ik heb hun er al over aangesproken om op te letten dat het hun hond niet zou zijn.
Ik heb ook peper gestrooid. Naar het schijnt zou dat ook helpen.
Nog andere dingen die ik kan doen? Ik lees op internet dat er bv ook van die ultrasoon apparaten zijn met sensor die een geluid afspelen als r beweging is.

Werkt zo iets goed? iemand andere ideeën? Ik kan ook op de uitkijk gaan staan, maar dat zit je daar dagen :cool:
Een beveiligingscamera hangen, maar dat zit je met het privacy probleem, vermoed ik.
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
terugplassen, als je dan toch op de uitkijk gaat staan :cool:

edit : ben je zeker dat het een hond is? geen kat?
 

Jensvdw

Gewaardeerd lid
Lid geworden
17 aug 2018
Berichten
626
Waarderingsscore
383
Punten
63
Kennis van mij heeft zo'n ultrasoon toestel in zijn tuin staan om katten weg te houden.
Om de paar seconden geeft dat een fluittoon, maar let op: jonge mensen kunnen dit horen en dat is echt irritant.

We waren er op bezoek en zij hoorden dat niet (60+), wij (27 en 29) hoorden dat heel duidelijk. Ze hebben het afgezet op onze vraag, want het was om zot van te worden.

Het werkte wel om de katten weg te houden... Ik weet niet of het ook voor honden werkt, ik vermoed van wel.
 

wouterk

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
717
Waarderingsscore
195
Punten
43
Dat had ik op internet ook gevonden, maar soortgelijke producten hadden niet zo positieve reacties.
Heb alles nog eens afgewassen met azijn. Indien volgende week niet beter zal het toch zo een ultrasoon toestel worden vrees ik.
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Wij hadden dat hier ook.
Het enige dat hielp was de vriendelijke dame vertellen dat ik wist waar ze woonde en dat ik bij een gelijkaardig incident persoonlijk tegen haar voordeur ging pissen.
Jammer maar helaas zijn sommige honden eigenaars zich niet bewust van het feit dat die pis stinkt en fret in de steen.
 

lukanar

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 mrt 2007
Berichten
21.938
Waarderingsscore
6.589
Punten
113
Op de loer liggen,
tuinslang klaar leggen,
hond nat spuiten .
Paar keer doen.
Of iets dat rammelt smijten. Maar herhalen
Hoe heet de reflex weer : Pavlov ?
Je moet zijn plassen tegen jouw deur koppelen met onaangename waterstraal of geluid.

Je kan natuurlijk ook effe een plaat opzetten van zangeres zonder naam maar dan heb je waarschijnlijk ambras met de buurt.
 

Caroto

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
27 okt 2019
Berichten
3.668
Waarderingsscore
1.827
Punten
113
Bij katten werkt azijn en soortgelijke producten vaak extra verslavend, alsof het ze stimuleert op opnieuw naar die plek te komen.
 

Stefaan Van Slycken

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 mei 2017
Berichten
3.650
Waarderingsscore
1.752
Punten
113
In de DHZ zijn producten verkrijgbaar met een afstotende geur. Bijvoorbeeld dit: https://www.mr-bricolage.be/anti-nu...iens-exit-spray-garden-bsi-5425001713486.html
Vraagt wel herhaalde toepassing. Ik heb het in mijn buitenverblijf (waar een kat komt kakken in de hof zonder in te graven) geprobeerd en de kat kakt er nog, maar ik ben er de laatste tijd niet genoeg geweest om op tijd te herhalen. Dus ik kan niet garanderen dat het werkt, maar het is wel dier"vriendelijk".
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Klink vreemd maar helpt het niet als je er zelf op plast? Zodat de hond weet dat het jouw territorium is?
 

wouterk

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 jun 2007
Berichten
717
Waarderingsscore
195
Punten
43
Klink vreemd maar helpt het niet als je er zelf op plast? Zodat de hond weet dat het jouw territorium is?
Blijkbaar niet, want een dominante hond zal er er zeker opnieuw over plassen
 

Nu7s

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 aug 2011
Berichten
8.396
Waarderingsscore
354
Punten
83
Misschien helpt het dan van eens op die hond zelf te plassen? Pak het baasje direct mee dan is het voor beide duidelijk...
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan