• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hoge en lage temperatuur radiatoren samen gebruiken

Lid geworden
26 aug 2023
Waarderingsscore
1
Punten
3
Ik begin kortelings aan de renovatie van een slaapkamer onder een plat dak (ongeveer 25m²). Momenteel staan er, zoals in het hele huis, gewone, oude radiotoren. Volgens de bulex gasbrander is die temperatuur van de verwarming 50°C, lijkt me niet heel hoog, maar dat is zo ingesteld door de vorige eigenaar.

Aangezien de radiatoren in de slaapkamer roestschade vertonen en lelijk zijn zou ik die willen vervangen. Op lange termijn is het de bedoeling om gas buiten te gooien en te verwarmen met een warmtepomp, maar dat is nog niet voor de eerste jaren.

Kan het kwaad als ik die radiatoren nu al vervang door lage temperatuur radiatoren, zoals die van Jaga? Die lijken me minder plaats in te pakken. Ik vermoed niet dat die minder goed gaan werken bij 50°C, maar misschien zie ik dat verkeerd?

Bedankt voor enig advies

Ik begin kortelings aan de renovatie van een slaapkamer onder een plat dak (ongeveer 25m²). Momenteel staan er, zoals in het hele huis, gewone, oude radiotoren. Volgens de bulex gasbrander is die temperatuur van de verwarming 50°C, lijkt me niet heel hoog, maar dat is zo ingesteld door de vorige eigenaar.

Aangezien de radiatoren in de slaapkamer roestschade vertonen en lelijk zijn zou ik die willen vervangen. Op lange termijn is het de bedoeling om gas buiten te gooien en te verwarmen met een warmtepomp, maar dat is nog niet voor de eerste jaren.

Kan het kwaad als ik die radiatoren nu al vervang door lage temperatuur radiatoren, zoals die van Jaga? Die lijken me minder plaats in te pakken. Ik vermoed niet dat die minder goed gaan werken bij 50°C, maar misschien zie ik dat verkeerd?

Bedankt voor enig advies
Lage temperatuur en minder plaats = VEEEEL minder vermogen
En ook deze radiatoren niet ideaal met WP

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan