• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hoeveel vraagt jullie schilder per uur?

Lid geworden
19 sep 2007
Berichten
111
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



Ik weet niet of ik hier mijn vraag juist post maar we zouden

graag een schilder laten komen om te behangen, schilderen, ...



Zijn vraagprijs is 32 euro per uur, is dit zowat de prijs die men nu vraagt?

Er is dan nog niks van materiaal inbegriepen...



pff, 'k vind het nogal veel, daarom eens mijn vraagske :oops:
 
Lid geworden
15 nov 2007
Berichten
578
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik denk eerlijk gezegd omdat hier zo veel doe-het-zelvers zijn dat bijna iedereen zelf gaat schilderen, ik alvast toch
 
Lid geworden
12 mrt 2008
Berichten
11
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als hij goed werk levert niet te duur hoor.

Elke zelfstandige vraagt dit uurloon.(of meer)
 

sulie

Lid
Lid geworden
5 mei 2007
Berichten
382
Waarderingsscore
0
Punten
16
Op hoeveel komt dat dan zo ongeveer uit per m2 de prijs voor een binnenhuisschilder? Maw hoeveel m2 schildert die zo per uur?
 
Lid geworden
3 feb 2009
Berichten
5
Waarderingsscore
0
Punten
0
sulie wrote:
Op hoeveel komt dat dan zo ongeveer uit per m2 de prijs voor een binnenhuisschilder? Maw hoeveel m2 schildert die zo per uur?



Dat hangt natuurlijk van schilder tot schilder af maar ik zou gewoon een prijs per m² vragen, op deze manier hebt je een duidelijk zicht op de kosten en kom je niet voor verrassingen te staan.
 
Lid geworden
14 okt 2008
Berichten
29
Waarderingsscore
0
Punten
0
Ik denk dat die prijs wel min of meer correct is. Maar afhenkelijk van hoe groot of complex de werken zijn, zou ik een offerte voor het hele project vragen en niet per uur. Stel dat de schilder tijdens zijn werk allerlei moeilijkheden tegenkomt, dan zou een uurprijs op het eind wel eens lelijk kunnen tegenvallen.
 
Lid geworden
16 jul 2008
Berichten
357
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als regie prijs is dit een correcte prijs hoor. Tot 35 € per uur is geen uitzondering.



Zelf handteer ik de regie-prijzen echter alleen bij industriële werven of in onderaanneming. Naar de particuliere markt zal ik altijd een offerte geven die een totaalprijs bevat met een uitgebreide beschrijving van de werken. Zo weet de klant wat het gaat kosten en wat hij of zij ervoor krijgt. Geen verrassingen en open communicatie zijn het eerlijkst.



------------------

Work like a Pro
 
Lid geworden
25 aug 2008
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Punten
0
Is zeker niet duur, maar ook ik zou nooit een schilder vragen, dat is één van de zaken die je 'best' zelf kan doen (en veel kan besparen!)
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
ik vind dat je een prijs per m² moet vragen. Dan ben je zeker van je eindfactuur met een uurprijs kan er al eens discussie komen.



Ik ben van het weekend begonnen met schilderen en kmoet zeggen, dat is gerust zelf te doen, als je het juiste materiaal en verf koopt.
 
Lid geworden
11 sep 2008
Berichten
131
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb via het internet een proffesionele schilder gevonden bij wie ik mijn verf koop .Het intersante hieraan is dat deze man mij ook alle nodige inlichtingen verstrekt op welke wijze ik de schilderwerken moet aanvatten.

zo bvb het behandelen van nieuwe muren en plafonds ( primer ) en de soort verf die je best neemt ( vb: badkamer).

Ben dit weekend begonnen met het schilderwerk en moet zeggen dat het best meevalt. Maar nogmaals neem genoeg inlichtingen alvorens je eraan begint.En zoals reeds eerder vermeld je spaart een hoop geld uit door het zelf te doen.
 
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
613
Waarderingsscore
0
Punten
0
milojevic wrote:
...maar ook ik zou nooit een schilder vragen, dat is één van de zaken die je 'best' zelf kan doen (en veel kan besparen!)



Icecoldkillahh wrote:
...Ik ben van het weekend begonnen met schilderen en kmoet zeggen, dat is gerust zelf te doen, als je het juiste materiaal en verf koopt.



Brian Mallorca wrote:
...En zoals reeds eerder vermeld je spaart een hoop geld uit door het zelf te doen.



Binnenkort kan ik gaan doppen als iedereen zo gaat denken. :wink:



on-topic: prijs valt zeer goed mee, maar informeer toch best ook naar een totaalprijs, zo kom je niet voor verrassingen te staan.
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Tuurlijk kan iedereen schilderen.

Maar alles hangt af van de afwerkingsgraad die je wil.

De tijd die je zelf kan insteken om het te doen of laten doen.

De soort verf en materiaal die je gebruikt.



Schilderen is niet alleen de verf nemen en de borstel en rol en hupsakee we schilderen.



afdekken van vloer-vensterbanken -plinten (rechte lijn op de bovenkant)...maar wel zodanig dat als je je afdekking wegdoet alles er terug bijligt zoals je gestart bent (stof en vlekloos)

Opstoppen en schuren en afkitten.

Primer nodig?

2 eindlagen om degelijk en lang houdbaar werk te hebben.

Kan je schilderen op deuren en ramen met watergedreagen verf?...Vanaf 2010 zal het verplicht zijn.



Maar tuurlijk kan je veel zelf doen...hangt af van hoe handig je bent.



Kawadude...ons beroep is ten dode opgeschreven... :lol:
 
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
261
Waarderingsscore
0
Punten
0
ja lap seg

daarmee dak binnenkort weeral kan gaan doppen economsich
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
deco1966 wrote:
Tuurlijk kan iedereen schilderen.

Maar alles hangt af van de afwerkingsgraad die je wil.

De tijd die je zelf kan insteken om het te doen of laten doen.

De soort verf en materiaal die je gebruikt.



Schilderen is niet alleen de verf nemen en de borstel en rol en hupsakee we schilderen.



afdekken van vloer-vensterbanken -plinten (rechte lijn op de bovenkant)...maar wel zodanig dat als je je afdekking wegdoet alles er terug bijligt zoals je gestart bent (stof en vlekloos)

Opstoppen en schuren en afkitten.

Primer nodig?

2 eindlagen om degelijk en lang houdbaar werk te hebben.

Kan je schilderen op deuren en ramen met watergedreagen verf?...Vanaf 2010 zal het verplicht zijn.



Maar tuurlijk kan je veel zelf doen...hangt af van hoe handig je bent.



Kawadude...ons beroep is ten dode opgeschreven... :lol:

niet iedereen kan GOED schilderen dat is zeker. Maar ik had onlangs bij iemand een muur gezien waar pal het licht op inviel. En ik was in de goede zin verwonderd over hoe goed dat wel zelf gedaan was...



neem goed materiaal, ben je handig, neem je tijd en je kan zeker goed verven, alleen duurt het wat langer als bij een pro... maar zelfs een pro is geen garantie op mooi werk he... en dan is het wel erg als je er 30€ aan moet geven...
 
Lid geworden
2 jan 2009
Berichten
261
Waarderingsscore
0
Punten
0
vraagje voor deco en kawadude

zijn jullie zelfstandige of arbeiders

voor partuclier of industrie ?

ik arbeider en voor alle twee

( baas neemt aan wat deie aan kan nemen ) :s

ZElfs in de winter buitenwerk :sssss
 

bonte

Lid
Lid geworden
1 dec 2007
Berichten
776
Waarderingsscore
0
Punten
16
ze zijn hier overlaatst , komen behangen met dat glad vliesbehang. Dat kostte 38,95EUR per uur. Jikes! Maar al bij al kwam het toch een stuk lager uit dan de totaalprijs die hij eerst had gegeven. (ik vond al dat er te veel marge in die prijs zat). Schilderen zou evenduur zijn. Dus ook maar zelf gedaan, geen probleem, gewoon goede verf kopen, daar valt of staat heel veel mee!
 
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
613
Waarderingsscore
0
Punten
0
kevin1977 wrote:
vraagje voor deco en kawadude

zijn jullie zelfstandige of arbeiders

voor partuclier of industrie ?

ik arbeider en voor alle twee

( baas neemt aan wat deie aan kan nemen ) :s

ZElfs in de winter buitenwerk :sssss





Arbeider, en 95% particulier.

Op dit moment een nieuwe audi garage aant doen. (1300m² Variovlies :? )
 

c00kie

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
12.110
Waarderingsscore
2.340
Punten
113
Ik heb het hier misschien nog al gezegd maar als er 1 ding is dat iedereen zelf doet, maar waar c00kie niet aan begint is het wel schilderen. Dat is het hatelijkste jobke dat er is, en da krijgt ge zelf nooit goe (allée, ik toch nie.) Daar moet je te veel mee prutsen, en waarschijnlijk heb ik dan ook nog eens niet de juiste techniek...



Soit, iedereen doet maar, maar bij ons zal er geschilderd worden door iemand die het gewoon is, en die we daar dan ook genoeg voor zullen moeten betalen. Kinderkamers doen we zelf, omdat moeder de vrouw het in haar hoofd heeft gekregen om figuurtjes op de muur te schilderen aka het nijlpaard dat hier op bouwinfo circuleert... Leuk, dan moet ik dat ook weer niet doen :D.
 

andy666

Zeer Actief lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
2.730
Waarderingsscore
4
Punten
38
mijne schilder vraagt 7€ per uur en dit via dienstencheque.



natuurlijk moet je daar wat geluk mee hebben en zullen er daar ook wel prutsers tussen zitten. Ikzelf ben echter redelijk gerust. mijn schoonvader werkt via dienstencheques en hij wordt in de streek veel gevraagd om te schilderen en te behangen... :lol:
 

deco1966

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 sep 2008
Berichten
3.037
Waarderingsscore
767
Punten
113
Ik ben zelfstandige.

Wat je schilder vraagt is binnen de perken....als hij personeel heeft ie ie zelfs goedkoop.



Ik blameer niemand hoor als je het zelf doet maar veel problemen onder de noemer "schilderen" zouden nooit gebeuren als er degelijk en kwaliteitsvolle verf zou gebruikt worden en dito materiaal.



Als het teveel vindt wat een professioneel vraagt...vraag dan een offerte en onderteken die en hij ook....heb je geen problemen dan.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan