• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!
  • Vraag hier je gratis tickets voor bis beurs 2024 in gent aan!

Hoeveel cement in stabilise voor oprit / terras ?

wdm

Lid geworden
7 apr 2006
Waarderingsscore
1
Punten
0
Hoeveel cement nemen jullie in de stabilise voor de oprit in het terras?

Ik denk dat er meestal 150kg gebruikt wordt, maar ik ben van plan van met 200 kg te werken... Is dit ok? Hebben ze mij ooit eens aangeraden...

Bedankt,

Wouter.

Ik heb vorige week onze oprit gelegd met hulp van een leraar bouwkunde, en die zei dat 150 kg prima is, en al meer is dan gewoonlijk wordt gebruikt. De laagdikte is gemiddeld 15 cm.

Fulaks

15 cm voor een oprit lijkt mij aan de lichte kant hoor. Ik hoop dat ge die toch minimaal van 1 wapening hebt voorzien dan. Als je da neit gedaan hebt hoop ik dat ge meer als 1 jaar putloos kunt zijn. Bij mijn ouders ligt 20 cm zonder wapening en ge zou moeten zien hoeveel putten er al in zijn. Wij gaan hier voor 25 cm en dubbele wapening. Moeten der ook met zwaardere auto's op. De ene weeg 2,7 ton en de andere 2,3 ton; als kik mijn geladen remorque meeheb (wat bijna 3/5 van de tijd is) kom kik zelfs op 4,5 ton. :wink:

Die wapening schijnt daar enkel te roesten... Beton is waterdicht als het een voldoende dikke laag is, maar stablise niet. Ik leg dus geen wapening.

Ik leg 15 cm gebroken beton, en 20 cm stabilise.

Veel hangt natuurlijk van de ondergrond af. In de vele gevallen schijnt 15cm stablise voldoende te zijn...

Bene,

onze situatie was een beetje anders : betreft een renovatie, oude oprit uitgebroken (na 50 jaar), ondergrond was stabiel. Sorry, was dit inderdaad even uit het oog verloren.

Fulaks

Aahh, veranderd de situatie natuurlijk. :wink:

Enne, WDM, wa da roesten betreft: galva netten of inox netten gebruiken hé, da roest haast nie.

Béné wrote:
Aahh, veranderd de situatie natuurlijk. :wink:

Enne, WDM, wa da roesten betreft: galva netten of inox netten gebruiken hé, da roest haast nie.

Ok, maar die gegalvaniseerde netjes zijn meestal wel heel dun, meer geschikt voor een afsluiting voor de kippen :p .

En kosten die niet heel veel?

Ge hebt speciale bouwnetten ook hoor. :wink: Kheb het nie over kiekengaas en zo.

Béné wrote:
Ge hebt speciale bouwnetten ook hoor. :wink: Kheb het nie over kiekengaas en zo.

Jaja, ok.

Is het een chapenet dat je gebruikt?

Hoe dik is het juist?

Ik weet niet of een chapenet van 3mm dik ofzo wel iets opbrengt...?

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan