• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hoevee waterdichte coating aanbrengen inloopdouche

St. Aäron

Nieuw Lid
Lid geworden
16 jan 2023
Waarderingsscore
2
Punten
8
Gegroet, zoals de titel al aangeeft zou ik willen weten hoeveel van de inloopdouche precies gecoat moet worden.
Het is een douche van 170x80 met een ingang aan de zijkant en de douche op de kopse kant (zie plannetje voor duidelijkheid, groen is gyproc, zwart is muur (en raam, dagkanten afgewerkt in gyproc)).
Alle wanden zijn in waterwerende gipsplaat behalve de kopse kant tegenover de douche.
Heb het eens bekeken in onze huidige douche en daar wordt eigenlijk maar een meter of zo vanaf de douchekop echt nat.
Maar ben dus niet zeker of het verstandig is hier van uit te gaan of of het beter is de ganse douche (en opstaande hoeken, ook die tegenover de douchekop) in de waterdichte coating te doen?

Bijkomende vraag, is het nodig om de schroefgaten en naden tussen de platen vooraf dicht te smeren met jointfiller oid? Op tutorial video's lijkt dit niet te gebeuren, maar iemand anders (geen professionele tegelaar, maar wel iemand die regelmatig badkamers in gyproc klaarzet voor zijn werk) raadde aan dit wel te doen.1000019541.jpg

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
7.083
Punten
113
ik zou alle groene doen. Die aan de overkant is dan nog een kleine moeite om mee te pakken.
Ken de ruimte niet, maar links zou ik een glazen wand zetten

St. Aäron

Nieuw Lid
Lid geworden
16 jan 2023
Waarderingsscore
2
Punten
8
Merci. Was aan het twijfelen omdat de standaard potten coating te klein gaan zijn om de volledige ruimte te doen, maar zal mijn gierigheid effe aan de kant zetten voor de veiligheid :)

Een glazen wand zou idd nicer geweest zijn, maar de ruimte is nogal klein en die wand zal aan de andere kant dienst moeten doen om lavabo meubel te plaatsen 🤷‍♂️

Enige suggestie ivm het al dan niet dichtsmeren van de schroefgaten / kopse kanten van de gyproc?

Geen antwoord op je vraag? Misschien vind je iets in onderstaande topics.

Onderwerp
Aangemaakt door
Laatste reactie
Reacties
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan