• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hoelang wachten om te vloeren?

Lid geworden
13 mrt 2006
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hoelang moet je best wachten om te kunnen vloeren op de chappe? Is dit 1,2, 3 of meer weken? Hoe zit het met lanimaat op de chappe?

coob wrote:
Hoelang moet je best wachten om te kunnen vloeren op de chappe? Is dit 1,2, 3 of meer weken? Hoe zit het met lanimaat op de chappe?

3 weken voor vloer. Voor laminaat of parket, pak maar 3 maand.

Vloeren kun je in principe al na een 3tal dagen. Langer wachten is beter, zodat de chape beter kan drogen maar het kan al vlug. Bij ons zijn de tegels gelijmd, 5 dagen na de chape.

Laminaat zeker voldoende tijd nemen om de chape goed te laten drogen. Hoelang voor laminaat weet ik niet. Voor parket geeft men als droogtijd van chape een richtlijn van 2 weken per cm chape.

dhvz

Voor vloerverwarming moet je wel eerst de chappe volledig op temperatuur brengen (24°), om te zien of je geen scheuren krijgt (nieuwe scheurvoegen). Als ik me niet vergis moet je de temperatuur geleidelijk 1°C per dag omhoog brengen tot 24°C, maar dat kan je beter eens aan één van die luie vloerders/zelfstandigen hier vragen die alleen maar op het internet zitten te surfen ofwel aan de kont zitten te prutsen van Evi Hanssen.

Blijf op de hoogte. Schrijf je in voor onze nieuwsbrief.
Bovenaan