• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hoelang pikt dit tamme belgische volk dit nog??

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
http://www.hbvl.be/limburg/bilzen/minde ... laten.aspx



Wordt het niet stilaan tijd voor een revolutie of volksopstand tegen het "geKROM" en tegen die criminelen die kunnen doen en laten wat ze willen??

Ik vraag me af wanneer de mensen eens wakker worden??

Waarschijnlijk wanneer het niet meer een nieuwsbericht is en hen raakt? Ja zo is onze maatschappij nu eenmaal. Ikke en zolang er niemand aan ikke raakt roer ik me niet...

:| :|



Triestige land... echt
 
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
1.873
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb het artikel ook in de krant gelezen deze morgen, ik weet nog dat ik dacht: straks worden ze in Bilzen nog gestraft omdat ze die “sukkeltjes” tegengehouden hebben….



dit is lang niet het enige dat krom loopt in België, al die topgangsters die wegens procedurefouten vrijgelaten worden etc….
 

macfall

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
5.094
Waarderingsscore
0
Punten
36
Kijk misschien eerst naar jezelf. Wat doe jij er zelf aan, alvorens anderen (de maatschappij) te bekritiseren?



Ik bedoel dat wel op een iets vriendelijkere toon dan bovenstaande zinnen doen uitschijnen.
 

macfall

Zeer Actief lid
Lid geworden
13 dec 2008
Berichten
5.094
Waarderingsscore
0
Punten
36
Tabasco wrote:
Heb het artikel ook in de krant gelezen deze morgen, ik weet nog dat ik dacht: straks worden ze in Bilzen nog gestraft omdat ze die “sukkeltjes” tegengehouden hebben….



dit is lang niet het enige dat krom loopt in België, al die topgangsters die wegens procedurefouten vrijgelaten worden etc….



Dat ligt ook eerder aan de incompetentie van 'iemand' dan aan het 'instituut'. Die procedures zijn er altijd met een bepaalde reden, ofwel incompetentie ofwel gebrek aan opleiding.
 

jandc

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
7.114
Waarderingsscore
2
Punten
38
Icecoldkillahh wrote:
http://www.hbvl.be/limburg/bilzen/minderjarige-overvallers-delhaize-munsterbilzen-vrijgelaten.aspx



Wordt het niet stilaan tijd voor een revolutie of volksopstand tegen het "geKROM" en tegen die criminelen die kunnen doen en laten wat ze willen??

Ik vraag me af wanneer de mensen eens wakker worden??

Waarschijnlijk wanneer het niet meer een nieuwsbericht is en hen raakt? Ja zo is onze maatschappij nu eenmaal. Ikke en zolang er niemand aan ikke raakt roer ik me niet...

:| :|



Triestige land... echt



De wetgeving veranderen zodat kinderen ook naar een gewone gevangenis kunnen? allez, waarschijnlijk dan in een overbevolkte gevangenis.



Of heb je nog een andere oplossing in gedachte?
 
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
1.873
Waarderingsscore
0
Punten
0
BTW: er bestaat geen oplossing en het is beter we hier niet te veel over denken of schrijven…

Mijn kleine teen voelt aan dat er een zware discussie zal volgen… wie weet de voorbode om het topic te sluiten? :roll:



Kunnen we het niet hebben over de milieuramp in de golf van Mexico?

:twisted:
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
macfall wrote:
Kijk misschien eerst naar jezelf. Wat doe jij er zelf aan, alvorens anderen (de maatschappij) te bekritiseren?



Ik bedoel dat wel op een iets vriendelijkere toon dan bovenstaande zinnen doen uitschijnen.

Klopt, begin bij jezelf is de boodschap. Maar als je zelf al zover bent, maar de rest niet, wil je gewoon dat iedereen zijn ogen opent...



Het is niet de bedoeling dat hier een zware discussie komt, maar dat we godverdomme allen ook de straat op gaan en eens gaan betogen... en daar van ons neus gaan maken!!!
 

masjienist

Zeer Actief lid
Lid geworden
22 mrt 2006
Berichten
1.911
Waarderingsscore
0
Punten
36
...haalt er een taske koffie bij, een koekske, ne goeie zetel en een mooi muziekske...

...wachten op wat komen gaat... :mrgreen:



P.S.: Ice, je hebt grotendeels gelijk hoor.
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
hoow wrote:
ja, maar wat eis je dan?

wat ik echt wil (in mijn hoofd)... revolutie, maar das te ver gegrepen



wat ik wil bereiken... Tja, de mensen wakker maken, de tamme geesten wakker schudden, de ogen openen. En vervolgens een betoging, een mars en weet ik veel wat om dit soort zaken aan te kaarten bij onze dure postjespakkers in brussel en ervoor te zorgen dat er DRINGEND een wet veranderd wordt. HEEL DRINGEND!!! Dit is een schoon signaal. Als ik minderjarig was zou ik zorgen dat ik een bank overviel en zou ik zorgen dat ik binnen was, dat ik de rest van mijn leven niet meer hoefde te werken. Als minderjarige krijg je nu een mooie vrijgeleide. Doe maar de instellingen zitten toch vol... :roll: en dan durven de mensen zich nog de vraag stellen hoe het komt dat er meer en meer overvallen, en andere misdrijven zijn...

De politie geef je het signaal niets meer doen, want je leven riskeren voor een boefje te pakken dat morgen terug vrij is... zou ik ook niet doen als ik agent was...
 

jandc

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
7.114
Waarderingsscore
2
Punten
38
Icecoldkillahh wrote:
hoow wrote:
ja, maar wat eis je dan?

...blablabla...



en dan nu concreet: wat wil je dat er veranderd?



Beetje gaan betogen is zowat 't zelfde als gaan klagen dat 't anders moet maar totaal geen idee hebt wat en hoe er iets moet veranderen.



btw, heeft diene mens zijn leven geriskeerd? Oeda? ze hadden een plastieken pistool bij, daar kunnen ze dus echt niet meer schieten. Beetje kloppen geven maar dan moeten ze al vluchtend al serieus hun best doen om iemand dood te slaan. Leve de media...
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
jandc wrote:
Icecoldkillahh wrote:
hoow wrote:
ja, maar wat eis je dan?

...blablabla...



en dan nu concreet: wat wil je dat er veranderd?



Beetje gaan betogen is zowat 't zelfde als gaan klagen dat 't anders moet maar totaal geen idee hebt wat en hoe er iets moet veranderen.



btw, heeft diene mens zijn leven geriskeerd? Oeda? ze hadden een plastieken pistool bij, daar kunnen ze dus echt niet meer schieten. Beetje kloppen geven maar dan moeten ze al vluchtend al serieus hun best doen om iemand dood te slaan. Leve de media...



euh die mens niet nee, maar je vergeet het feit dat een van die 2 onschuldige schaapjes enkele maanden geleden met een AK47 een andere winkel heeft overvallen... maja dat was ook maar een plastieken pistool zeker??? het gaat mij niet om de roddels in het artikel en om de sensatie, wel om het feit dat iemand die een winkel overvalt, EN een carjacking doet, de dag erna zonder boe of ba terug rondloopt. Wetende dan nog dat ze enkele maanden geleden een gewapende hebben gepleegd.

Die kereltjes hebben hoogstwaarschijnlijk vandaag weeral een andere overval gepleegd...



maja, zo zie je maar. Dit zijn de reacties van de mensen.... who cares, tis zo erg niet.... tot dat hun auto gejat wordt...



wat ik wil veranderen... oh, dat mag ik hier niet neerschrijven jammergenoeg... maar dat die ministers van kromstitie maar eens nadenken en dergelijke zaken in de toekomst proberen te vermijden. Als ik ochot 10 per uur te hard rijd word ik harder gestraft dan die twee kereltjes. Ik moet 50 euro BOETE betalen en zij niet...
 
Lid geworden
30 mei 2008
Berichten
1.873
Waarderingsscore
0
Punten
0
Terug de legerdienst invoeren…

Niet alleen voor jongens met de Belgische nationaliteit, maar voor alle jongens hier GEBOREN zijn …



Respect voor elkaar leren krijgen…



BTW: die 2 gastjes zullen hun straf(je) nog wel krijgen hoor



Ooit naar leuven Centraal gekeken? Daar zaten er ook in voor verschillende jaren vast die in hun jeugd “kleine” dingskes gedaan hadden… op den duur cumuleert dat sowieso en dan zitten ze “plots” voor jaren vast…
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
@ jandc: ik zou niks doen, en wachten tot iedereen ultra-rechts stemt, als dat een antwoord is dat ge liever hoort.



Ge kunt natuurlijk ook gesloten instellingen bij zetten en zwaardere straffen uitdelen en ze effectief ook uitvoeren.



- Gaat dat niet meer kosten?

* Ja dat gaat meer kosten.

- Kunnen we dat betalen?

* Nee, we kunnen dat niet betalen.

- Waarom zegt ge het dan?



Omdat ik in tegenstelling tot de meeste politici niet gefocust ben op een korte-termijn-visie. Vandaar hier beneden het langere-termijn vervolg van 't verhaaltje.



* Omdat het een 'investering' is die zichzelf terug betaalt op langere termijn.

- Hoeda?

* Awel, als ge ervoor zorgt dat ge WEL voldoende uitvoerende middelen hebt, en U aan uw strafbeleid houdt en deze straffen ook voldoende zwaar maakt, dat er dan vroeg of laat een lampeke gaat branden bij die gastjes van: 'Tiens, ik pleeg nen overval en ik vlieg effectief in den bak, da's nieuw'. Misschien in den toekomst toch maar niet meer doen. Dit in tegenstelling tot het logische gevolg van bovenstaande korte termijn visie: 'Tiens, ik doe nen overval en ik sta weer op straat, ze kunnen me niks maken, lets do it again'.



Dus, in het tweede geval daalt uw criminaliteit op langere termijn, waardoor uw gevangenissen trug minder vol gaan zitten en ge minder cipiers en middelen ndig hebt om ze te onderhouden en bewaken.



In het eerste geval stijgt uw criminaliteit nog meer, uw maatschappij raakt nog meer ontwricht en geloof me of niet, maar ELK MENS heeft een breekpunt. Bij den ene gaat dat zijn als ze in zijn huis inbreken voor de 6e keer, bij den andere gaat dat zijn als ze zijn dochter voor de 2e keer verkrachten en er mee weg geraken, maar ER KOMT EEN PUNT waarop ge zegt: ik slaag 'm eerst verrot, en daarna zal ik wel zien of ik de flikken nog moet bellen.



En dat wilt ge toch ook niet echt.



Dus hoe ge het ook draait of keert, er is geen ander alternatief dan meer gevangenissen, strengere straffen etc... en ik denk dat iedereen ondertussen ook wel door heeft (mei 68 is al 42 jaar geleden), dat het enige andere alternatief (al die zwans van ze te bemoederen en te bevestigen en te ondersteunen en te helpen, en 20u papierkes gaan prikken in 't park als alternatieve straf) gene zak af doet, want die gasten lachen u daar es vierkant mee uit terwijl ze naar hun maten bellen waar ze hunne volgende overval kunnen gaan plegen.
 

Icecoldkillahh

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jul 2006
Berichten
8.192
Waarderingsscore
1
Punten
38
Tabasco wrote:
Respect voor elkaar leren krijgen…



BTW: die 2 gastjes zullen hun straf(je) nog wel krijgen hoor



Ooit naar leuven Centraal gekeken? Daar zaten er ook in voor verschillende jaren vast die in hun jeugd “kleine” dingskes gedaan hadden… op den duur cumuleert dat sowieso en dan zitten ze “plots” voor jaren vast…

Thanks you get the point



tuurlijk lopen die binnen enkele jaren nog eens tegen de lamp, maar NU kunnen ze ongestoord verder doen en mensen bestelen, beroven, eventueel perongeluk doden... en andere leuke zaken.
 

jandc

Zeer Actief lid
Lid geworden
11 mrt 2006
Berichten
7.114
Waarderingsscore
2
Punten
38
Marburg wrote:
@ jandc: ik zou niks doen, en wachten tot iedereen ultra-rechts stemt, als dat een antwoord is dat ge liever hoort.



Ge kunt natuurlijk ook gesloten instellingen bij zetten en zwaardere straffen uitdelen en ze effectief ook uitvoeren.



- Gaat dat niet meer kosten?

* Ja dat gaat meer kosten.

- Kunnen we dat betalen?

* Nee, we kunnen dat niet betalen.

- Waarom zegt ge het dan?



Omdat ik in tegenstelling tot de meeste politici niet gefocust ben op een korte-termijn-visie. Vandaar hier beneden het langere-termijn vervolg van 't verhaaltje.



* Omdat het een 'investering' is die zichzelf terug betaalt op langere termijn.

- Hoeda?

* Awel, als ge ervoor zorgt dat ge WEL voldoende uitvoerende middelen hebt, en U aan uw strafbeleid houdt en deze straffen ook voldoende zwaar maakt, dat er dan vroeg of laat een lampeke gaat branden bij die gastjes van: 'Tiens, ik pleeg nen overval en ik vlieg effectief in den bak, da's nieuw'. Misschien in den toekomst toch maar niet meer doen. Dit in tegenstelling tot het logische gevolg van bovenstaande korte termijn visie: 'Tiens, ik doe nen overval en ik sta weer op straat, ze kunnen me niks maken, lets do it again'.



Dus, in het tweede geval daalt uw criminaliteit op langere termijn, waardoor uw gevangenissen trug minder vol gaan zitten en ge minder cipiers en middelen ndig hebt om ze te onderhouden en bewaken.



In het eerste geval stijgt uw criminaliteit nog meer, uw maatschappij raakt nog meer ontwricht en geloof me of niet, maar ELK MENS heeft een breekpunt. Bij den ene gaat dat zijn als ze in zijn huis inbreken voor de 6e keer, bij den andere gaat dat zijn als ze zijn dochter voor de 2e keer verkrachten en er mee weg geraken, maar ER KOMT EEN PUNT waarop ge zegt: ik slaag 'm eerst verrot, en daarna zal ik wel zien of ik de flikken nog moet bellen.



En dat wilt ge toch ook niet echt.



Dus hoe ge het ook draait of keert, er is geen ander alternatief dan meer gevangenissen, strengere straffen etc... en ik denk dat iedereen ondertussen ook wel door heeft (mei 68 is al 42 jaar geleden), dat het enige andere alternatief (al die zwans van ze te bemoederen en te bevestigen en te ondersteunen en te helpen, en 20u papierkes gaan prikken in 't park als alternatieve straf) gene zak af doet, want die gasten lachen u daar es vierkant mee uit terwijl ze naar hun maten bellen waar ze hunne volgende overval kunnen gaan plegen.



Zoals altijd is het antwoord dat ik wil horen een concreet plan en geen opeenstapeling van wat simpele stellingen en (waan)ideeen.



Er is een probleem. Goed, geef dan eerst es een uitgebreide EN diepgaande analyse van het probleem. Da's al een stap die niemand maakt (wegens te moeilijk en te lastig en omdat er over zagen leuker is). Pas dan kan je beginnen afkomen met mogelijke oplossingen.



DAT is de normale probleemoplossende werkwijze ipv de hele tijd het probleem te poneren in allerlei mogelijke vormen.



En om je es wat te laten nadenken over de eerste stap ipv kortzichtig direct stap nr 2 te willen zetten: waarom is meer gevangenissen nu es GEEN juiste oplossing?
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
jandc wrote:
waarom is meer gevangenissen nu es GEEN juiste oplossing?



Geen idee, you tell me.
 

Marburg

Zeer gewaardeerd lid
Forumleiding
Lid geworden
13 mrt 2006
Berichten
5.778
Waarderingsscore
541
Punten
113
Let wel, uwen teller loopt wel he, de mensen stemmen ondertussen steeds rechtser.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan