hoe zware poutrel rechtzetten en verankeren

• Tags beton fundering ruwbouw stabiliteit zelfbouw
  • zelfbouwerke

Actief Lid
    Lid geworden
    13 aug 2007
    Waarderingsscore
    46
    Punten
    28
    Dag allemaal,
    Zomer in het land, dus tijd voor klussen buiten ;)
    Nu heb ik een poutrel liggen die zal gebruikt worden als 'bok' voor een kantelbare telescoopmast van 12 meter hoogte. Ik ben zendamateur en heb nu eenmaal antennes nodig die bovenop de mast zullen geplaatst worden.

Bij de vorige eigenaar waarvan ik het gekocht heb stond het al volgt:

1 (4).jpg
    (foto 1: vorige montage gezien vanaf de achterkant van een muur)

1 (1).jpg
    (foto 2: vorige montage van de bok)

1 (7).jpg
    (foto 3: de mast is gekanteld en ligt dan boven het dak van de garage bij de vorige eigenaar)

Ik heb alles 2ehands gekocht en moet het dus hier zien te monteren. De poutrel (die als bok zal dienen) ligt links op de foto:

klein.jpg
    (foto 4: het materiaal zoals het nu bij mij ligt)

De lengte van de bok is 316,5 cm gemeten van de onderplaat (vooraan op foto 4) aan de bovenzijde.

De bedoeling is dat die recht tegen de muur geplaatst wordt tussen de deur en het raam:

IMG_0637.JPG
    (foto 5: de achterkant van mijn garage waartegen de bok zou moeten komen)

(Ondertussen zijn de klinkers al vervangen door dezelfde Kandla-platines die je op de foto al aan de zijkant kan zien).

De muur van de garage en is 310 cm hoog en de Kandla-platines hebben een dikte van 8 cm.

Mijn vraag om raad is hoe ik dat best aanpak. Dat er een aantal stenen moeten verwijderd worden, is duidelijk. Dan een put graven die ik met (snel)beton kan vullen.