• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hoe zonnepanelen aansluiten en op eendraadschema zetten

Lid geworden
14 sep 2023
Waarderingsscore
0
Punten
1
Hallo,

Ik heb een vraag over het eendraadschema alsook de correcte aansluitingen van mijn omvormer.

Ik ben 12 panelen 405Wp aan het plaatsen met een 3 fasen hybride opvormer van SMA 5000W.
Ik krijg 3x 400V +N Binnen, digitale meter met zekering 40A van Fluvius.

Mijn bestaande installatie bestaat uit kringen met dif 300mA, 40A alsook kringen met diff 30mA, 40A. Alle verbindingen werden met latten of 10mm2 uitgevoerd.

Hoe plaats ik correct de omvormer met zijn bijhorende differentieel ertussen?
Er werd me verteld dat deze 63A, 30mA moet zijn. Heeft iemand een eendraadschema of kan iemand me op weg zetten aub?

Ik voorzag een zekering van 20A, kabel naar omvormer 5G6

Alvast bedankt om jullie licht hierop te laten schijnen!

disco stu

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
13 dec 2012
Waarderingsscore
2.192
Punten
113
Ik vraag me af op welke manier de omvormer zich dan anders gaat gedragen opdat een 30mA niet meer gaat trippen.

En ook wat het nadeel is van deze parameter in te stellen. Ik ga er vanuit dat er ook een nadeel is, anders zou SMA deze parameter er wel als vaste waarde in steken en dus niet door de gebruiker te kiezen.

Mario_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
19 dec 2014
Waarderingsscore
6.546
Punten
113
Kan je misschien eens aan SMA vragen ?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan