• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hoe zit dat nu met het forum?

V

Verwijderd lid 178789

Guest
Het spijt me maar na bijna drie maanden is mijn optimisme en mijn geduld een beetje te veel op de proef gesteld.

Ik moet zelfs een nieuw topic opstarten (eerste keer trouwens) om dat wat te kunnen ventileren, het topic 'nieuwe site' is ,zoals wel meerder topics, niet meer te openen.

Als je terugleest wat er de laatste dagen, weken en maanden al is aangekondigd geweest en je merkt wat er tot nu toe van in huis is gekomen dan begin ik te denken dat iets of iemand alles bewust aan het saboteren is, het lijkt of die iemand of iets het forum weg wil.

Het is alsof Tom een gevecht aan het leveren is dat hij voorlopig niet aan het winnen is, want het forum is vooral de laatste week van kwaad naar erger gegaan. Terwijl juist nu de indruk er was dat het eindelijk in orde ging komen.

Ik hoop dat ik ongelijk heb, maar dat moet dan toch wel 'onverwijld' gaan blijken.

Ongeduldige Charel.
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Oorspronkelijk bericht geplaatst door Tom-Admin

Enne, de release naar productie is ne one shot. Dus nie elke 2 weken opnieuw releasen. Het totaalplaatje moet werken.  en als er daarna aanpassingen moeten gebeuren, kan dat altijd, maar ik wil wel het totaalbeeld zien, alvorens live te zetten.  Dat wil wel zeggen dat ik zelf ook veel tijd ga steken in het testen van gans de boel...

 


Ok, maar ik weet niet of dat is wat men typisch doet bij het werken met "sprints" in agile project management... voor zover ik dat begrepen had, was dat per sprint een release to production, maar dan altijd met kleine features (op week of 2-wekelijkse basis) toevoegend. Zo heb je snel iets dat werkt, waar je dan progressief op verder bouwt (snel een v1.0 -> dan focus op v1.1, v1.2, v1.3, ... in de weken die erop volgen).

Wat jij suggereert, met eerst een uitgebreide testfase vooraleer er een move to production is, zit (voor zover ik dat begrepen heb) meer in een soort "waterfall" manier van project management.

Natuurlijk, het is hip & trendy om dat soort zaken op een hoop te smijten, hybride methodologieen te gebruiken... kan me wel voorstellen dat je dan "sprints" in een waterfall-fase krijgt, etc...  maar bon, ik ben gene projectleider, zo veel ken ik er nu ook niet van :).... alleszins, als het voor jou duidelijk is en voor de projectleider, des te beter.
 
De keuze van 100% zelf te schrijven is ook niet mijn keuze geweest, had ik misschien wel al eens gezegd, maar daar ben ik idd met mijn ogen wagewijd open in gelopen... Dom dommer domst.  Dus die fout maken we nu niet meer...

 


Dat is uitstekend nieuws. Laat u dan best ook niet vangen door uitspraken als "we gebruiken Drupal als startplatform en ontwikkelen daar verder op", want dat is nog altijd eigen ontwikkeling natuurlijk :)

Cru gesteld: er bestaat forumsoftware (op elk platform) dat 90% van de gebruikers op de planeet tevreden stelt (die standaardplatformen die de rest van de wereld gebruikt zullen altijd de referentiebasis zijn), het wiel opnieuw uitvinden is zinloos. Hetzelfde voor content management systemen, gebruikersbeheer, ... Hoe meer "COTS" (common off the shelf) componenten je kan gebruiken, hoe beter vind ik persoonlijk... de uitdaging is dan vooral de goede (visuele) INTEGRATIE van die (goed gekozen) componenten. Met alles wat je zegt, vermoed ik dat dan de afspraak met de firma's waarmee je spreekt is om 80% integratie en 20% development te doen, en niet omgekeerd... dat lijkt me persoonlijk dan wel een gezonde verhouding & insteek.... en vooral... houdbaar op langere termijn.

Ik geloof er uiteraard in, en ben benieuwd de eerste test versies te mogen aanschouwen. Als je een kritisch tester zoekt, dan hoor ik het wel :). Ik nodig u overigens uit om geinteresseerde testers, of zelfs gewoon iedereen, toegang te geven tot de "releases" na die sprints, eens dat traject gestart is. Een publieke "beta.bouwinfo.be" ofzo met dummy data...  Publieke beta's zijn ook hip & trendy ;).

Succes sowieso Tom, probeer ook te genieten van de feestdagen en niet je 200% in dit dossier onder te dompelen (hard werken zal in de weken erna nog genoeg nodig zijn :)).
 

Bouwinfo-Admin

Administrator
Forumleiding
Lid geworden
14 jul 2014
Berichten
490
Waarderingsscore
0
Punten
16
Oorspronkelijk bericht geplaatst door tjaySucces sowieso Tom, probeer ook te genieten van de feestdagen en niet je 200% in dit dossier onder te dompelen (hard werken zal in de weken erna nog genoeg nodig zijn :)).

waarom denk je dat we pas na januari verder gaan. mijn vorige feestdagen zijn in rook opgegaan, en in 2015 is er te weinig genoten... dat zullen we nu dan nog maar even doen zeker hé :).
 

Joske_

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
16 jan 2012
Berichten
1.492
Waarderingsscore
439
Punten
83
Bon, dan ga ik bouwinfo nog een wat extra tijd gunnen. Na gisteren de zoveelste '502' was ik het kotsbeu om hier nog een poging te doen om info te zoeken/geven/mijn bouwproject up te daten. -> Vooral dat laatste gaat echt nog heel weinig gebeuren, tot mijn spijt. Ik krijg de kriebels van de manier waarop ik bv hier een foto moet posten. *nea*

 
 

teaser

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
8 apr 2009
Berichten
3.239
Waarderingsscore
417
Punten
83
Oorspronkelijk bericht geplaatst door tjay

Ok, maar ik weet niet of dat is wat men typisch doet bij het werken met "sprints" in agile project management... voor zover ik dat begrepen had, was dat per sprint een release to production, maar dan altijd met kleine features (op week of 2-wekelijkse basis) toevoegend. Zo heb je snel iets dat werkt, waar je dan progressief op verder bouwt (snel een v1.0 -> dan focus op v1.1, v1.2, v1.3, ... in de weken die erop volgen).

Wat jij suggereert, met eerst een uitgebreide testfase vooraleer er een move to production is, zit (voor zover ik dat begrepen heb) meer in een soort "waterfall" manier van project management.

Je kunt hier moeilijk live gaan met een forum met minimale functionaliteit. Dat is gewoon niet bruikbaar. Die 2-wekelijkse release to production is niet nodig om agile te werken, dat kan evengoed een release naar de testomgeving zijn. Een parallelle omgeving dus waar de testers hun ding doen. Het 'oude' forum blijft dan gewoon functioneel (allez ja...).
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Zeker volledig akkoord hoor, maar SCRUM draagt (voor zover ik het begrepen heb) als methodologie de intentie om elke 2 weken een production release te doen. Anders is het gewoon klassieke development he, met wat unstable builds elke 2 weken... Maar zoals ik al zei, ben geen projectleider dus ken de methodologie ook niet in detail.

Mijn vragen eromtrent getuigen van het feit dat ik ook denk dat dat niet heel realistisch is voor een dergelijk groot project als dit forum (hoewel, groot... als je standaard building blocks neemt en daar de lijm tussen maakt, kan het nog meevallen en zit de effort vooral in migreren naar en maintenance op dat platform).
 

Generaldude

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
20 dec 2014
Berichten
1.995
Waarderingsscore
466
Punten
83
Al ooit iemand eens aan gedacht om bovenstaand  eens uit te leggen in normaal standaard Nederlands.

Dit forum gaat er prat op dat het is voor een groot deel van de bouwers maar het is wel een miniem deel van die bouwers/bezoekers die de broebel taal van hierboven begrijpen en eerlijk gezegd hebben ze er ook geen boodschap aan. Er is een gezegde dat stelt. Als je het niet eenvoudig kan uitleggen dan begrijp je er zelf niet alles echt goed van.

In ieder geval zal de oude glorie nooit meer terug krijgen hoezeer men deze trein ook goed terug op de sporen krijgt. Dat heeft te zien met een evolutie op allerlei vlakken waar het ene al wat moeilijker ligt dan het andere.

En voor iedereen die kan meehelpen ivm de struktuur en gebruiksgemak van deze site: veel inzet gewenst maar vooral keep it simple. Geen enkele gebruiker heeft boodschap al allerlei zaken die niet echt hoeven. Mijn inziens een verwijt dat ik vele IT-ers maak. In mijn sector kunnen we "grandioze gebouwen" ontwerpen met vanalles en nog wat. Maar de mooiste stijlvoorbeelden en de meest functionele zijn die gebouwen die door en in hun eenvoud de perfectie benaderen.
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Englishdude, als jij een uitleg over ramen geeft met details, zijn er ook veel mensen die er geen knijt van snappen. Als je in de details van een vakgebied duikt, kom je altijd op specifiek taalgebruik uit. Of is een raam gewoon vier latten tegen de muur slaan en er glas in siliconeren? Ben zeker van niet :).

De detaillistische boodschap is dan ook niet bedoeld voor het algemeen publiek maar gerichte communicatie, hier gezet zodat degenen die iets weten van software development (waar het in deze thread over gaat) hun mening kunnen geven. Dat dat er enkelingen zijn, dat geldt voor elk vakgebied.

Die flauwe van "het niet snappen als je het niet in het begrijpbaar Nederlands kan uitleggen" slaat daarom ook nergens op. In een detaildiscussie kom je op vaktaal uit, en die brieven tekst van hierboven is al lang genoeg zonder elk woord op 10 bladzijden verklarend uit te schrijven. 

Ik ben het volledig met uw uitspraak "keep it simple" eens. Maar zelfs het meest eenvoudig ogende gebouw kan zeer complex zijn om te bouwen. Het is net de kunst van de vakman om iets complex eenvoudig te doen uitschijnen - het is niet omdat het simpel oogt, of het objectief simpel is, dat het daarom ook simpel is om te doen, of simpel en zonder details/vaktaal uit te leggen is.
 
Lid geworden
30 nov 2008
Berichten
1.129
Waarderingsscore
1
Punten
0
Zorg er maar "gewoon" voor dat er een forum / site komt als Tweakers. Veel nieuws, veel info, veel forum; alles lekker snel en overzichtelijk. 

Dit is forum is namelijk zo traag als dikke %#@%@

http://tweakers.net/
 

Tommie1

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
15 apr 2011
Berichten
5.182
Waarderingsscore
1.026
Punten
113
Er blijken geen verbeteringen meer door te komen. 

Ik kijk af en toe naar het forum op mijn ipad en een PC, maar moet bijna iedere keer opnieuw inloggen. Dat maak ik op geen enkel ander forum mee. 

En dit blijft het traagste onoverzichtelijkste forum waar ik (minder en minder) kom. 

Vergelijk eens met tweakers, Autoforum, Belgiumdigital, en je zal tot dezelfde conclusies komen. 

 

 
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
 

Het antwoord op de vraag hoe het met dit forum gaat is dan ook volgens mij zeer kort  :  "SLECHT" ...

Ikzelf ben hier al wel enige tijd ... en rond deze periode was het vroeger gewoon één grote waterval van  "batibouwkaart" berichtjes ... 

En als er amper nog bouwheren op BI zijn ... krijg je het verhaal van "het café zonder bier" ...

 

k.b.
 

julien

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
6.372
Waarderingsscore
529
Punten
113
Heb nu eens allemaal een beetje geduld...

Er wordt nog maar een goed jaar gezocht naar een oplossing, je kan ook geen wonderen verwachten é.
 
Lid geworden
22 jan 2014
Berichten
247
Waarderingsscore
0
Punten
0
Een beetje geduld <> een goed jaar ... 

Een goed forum opzetten kost 5 minuten. Letterlijk. Integratie kan later. Maar er wordt gewoon niet geluisterd naar de goedbedoelde commentaren die vanaf dag 1 al gegeven worden (door mensen met ervaring), en dat resultaat zie je ondertussen duidelijk.

 
 
Lid geworden
12 mrt 2006
Berichten
8.685
Waarderingsscore
6
Punten
0
Oorspronkelijk bericht geplaatst door julien

Heb nu eens allemaal een beetje geduld...

Er wordt nog maar een goed jaar gezocht naar een oplossing, je kan ook geen wonderen verwachten é.

Grapjas
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
 

Al dat gezever over geduld  ... we hebben allemaal geduld ... bij de ene is het misschien op ... bij de andere rest er nog voldoende over ...

Maar als ik hier het aantal berichtjes ga afwegen tegenover bvb twee jaar geleden dan stel ik toch vast dat een zeer groot aantal posters niet meer actief zijn ... en dat is nu net het probleem ...

Waar er eerst alleen  een technisch probleem is  ... zal dit bij aanhoudende desinteresse ook aan rentabiliteitsprobleem gaan genereren ...

 

k.b.
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Oorspronkelijk bericht geplaatst door K.B.

Al dat gezever over geduld  ... we hebben allemaal geduld ... bij de ene is het misschien op ... bij de andere rest er nog voldoende over ...

 

Agreed. Het geduld is niet oneindig.
Maar als ik hier het aantal berichtjes ga afwegen tegenover bvb twee jaar geleden dan stel ik toch vast dat een zeer groot aantal posters niet meer actief zijn ... en dat is nu net het probleem ...

 

Valt zeer hard op... daar waar je vroeger (2-3j geleden) 's morgens meerdere pagina's aan nieuwe posts kon doorscrollen van de avond & nacht ervoor... is dat nu soms nog een thread of 5 ... 10 ... waar eens iets nieuw gezegd wordt. Heel jammer, want de meerwaarde vind ik persoonlijk hier door 1000 dingen waar ik niet eens mee bezig ben te kunnen lezen, en ideeen over te halen... 
 
Waar er eerst alleen  een technisch probleem is  ... zal dit bij aanhoudende desinteresse ook aan rentabiliteitsprobleem gaan genereren ...


Persoonlijk weet ik niet of het forum de plaats is waar rentabiliteit gehaald wordt. Tegenwoordig maandelijks een proper mailtje van BouwInfo.be in de postbus, met allerlei artikels & howto's (geheel in Habitos/Livios/... stijl). Heel boeiend als je in een verkennende fase zit voor uw keuken/living/tuin/dak/..., en perfect spek naar de bek van de marketing afdelingen van de bouwfirma's ten lande.

Helaas: een marketing afdeling alleen heeft echter nog nooit een huis gezet natuurlijk... dus ik hoop dat we niet alleen op de schijn & perceptie van marketeers & sales gaan spelen, maar ook op de inhoud en de mensen die het moeten doen. Want als puntje bij paaltje komt, draait het wél daar om ... niet wat je zegt dat je doet, maar wat je doet (en hoe, en de details, en de pijn & problemen die ELK product heeft en waar je de knowhow van moet hebben). Maar bon, de klassieke (totally bullshit) dooddoeners als "perception is reality" en "het doel heiligt de middelen" (het credo van veel dicators & verkrachters) is nooit ver weg bij mensen die wél geloven in marketing & sales... Dus als ik dan hier meer en meer marketing afdelingen (in plaats van de technische diensten) van grote bouwbedrijven hun verhaaltje zie verkopen, dan weet ik niet heel goed wat er van te denken en wat nu eigenlijk de bedoeling is - dat de zon voor niets opgaat weten we allemaal, maar als geld het hoofddoel wordt, dan zal het hier rap een exclusieve goed nieuws show van bouwbedrijven zijn. Dat zou pijn doen, want er lopen er hier genoeg rond die ook DUIZENDEN UREN in posts gestoken hebben... 
 

levud

Lid
Lid geworden
13 aug 2015
Berichten
600
Waarderingsscore
9
Punten
18
Aangezien ik hier nog niet lang op het forum actief ben, heb ik de "gouden jaren" nooit meegemaakt. Dat de structuur niet goed zit is duidelijk: heb gelukkig niet zoveel last van de "bad gateways", gericht zoeken doe ik via google en met het moeizaam/traag werken heb ik leren leven aangezien dit voor mij van in het begin zo was en er hier een schat aan informatie te vinden is waardoor ik blijf terugkomen...
Maar waar ik in oudere topics vaak zeer veel info kan vinden van verschillende auteurs merk ik wel dat in de recentere topics steeds dezelfde namen zie terugkomen waardoor het effect van een druk bezocht forum wat verloren gaat (als iedereen elkaar naar de mond praat of bepaalde personen niet met elkaar overweg kunnen en elkaars mening altijd afbreken, dan wordt een topic snel useless). 

Maar ik apprecieer ten zeerste dat deze mensen nog steeds de moeite doen om hun kennis door te geven (ik probeer waar ik kan ook nuttige bijdragen te leveren). Alleen gaat de grote meerderheid van de actieve gebruikers het misschien opgegeven hebben tegen de tijd dat het "perfecte" forum er komt, wat zeer jammer zou zijn. Aan verkoopspraatjes die ik op alle mogelijke plaatsen kan vinden, heb ik namelijk niets. 
 
 
V

Verwijderd lid 178789

Guest
Als ik me niet vergis en volgens de laatste communicatie hier, zou er binnen drie maanden opnieuw beterschap te verwachten zijn.

Ik hoop echt dat het waar mag zijn, maar eerlijk gezegd, moest dat weer niet zo zijn, dan kan het me eigenlijk niet zo veel meer schelen. Al degenen die hier niet meer komen zullen stilaan ergens anders wel weer te voorschijn komen. Die overloop is nu al een tijdje bezig . Vele leden vind je nu al terug op de ledenlijst van een ander bouwforum dat langzaam maar zeker vooruitgaat in plaats van achteruit.

We zien wel.
 

K.B.

Zeer Actief lid
Lid geworden
19 feb 2009
Berichten
8.683
Waarderingsscore
30
Punten
48
 

Ja   ze zijn hier goed gesjareld ...

 

k.b.
 

tjay

Zeer Actief lid
Lid geworden
21 jun 2011
Berichten
8.688
Waarderingsscore
27
Punten
38
Nieuwe inzichten opgedaan?
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan