• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

hoe trespa onzichtbaar bevestigen?

Lid geworden
4 jul 2006
Berichten
144
Waarderingsscore
0
Punten
0
ik ben van plan de badkamer en douche af te werken in trespa. De schroeven om zichtbaar te bevestigen vind ik overal, maar waar/in welke ijzerhandel/houthandel kan ik terecht om onzichtbaar te bevestigen?



Lijmen zou ik het liefst niet doen, en liever werken met wat Trespa TS2000 noemt of alternatief (een soort haakjes die je aan de achterkant bevestigt).



Waar koop je die? En iemand ervaring mee?
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
zal wel prijzig zijn (je hebt speciale profielen nodig). mischien eens navragen in bouwhandel waar ze trespa aanbieden? Lijmen lijkt me wel een goede oplossing, zeker voor badkamer.
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
stevence wrote:
ik ben van plan de badkamer en douche af te werken in trespa. De schroeven om zichtbaar te bevestigen vind ik overal, maar waar/in welke ijzerhandel/houthandel kan ik terecht om onzichtbaar te bevestigen?



Lijmen zou ik het liefst niet doen, en liever werken met wat Trespa TS2000 noemt of alternatief (een soort haakjes die je aan de achterkant bevestigt).



Waar koop je die? En iemand ervaring mee?



Holvoet in Izegem, een plaatser die voor ons dit systeem gebruikt



ga jij dit zelf doen? gaatjes boren voor deze beugels kan je niet "uit de hand" doen volgens mij, moeten perfect zijn van plaats en ook nog juiste diepte (paar mm)



succes
 
Lid geworden
30 nov 2009
Berichten
120
Waarderingsscore
0
Punten
0
Vasa-clips kan je hiervoor gebruiken, maar dit moet zeer precies geplaatst worden en heeft het minste plaatsverlies.

Je kan dit ook doen door 1 lat achteraan de trespa te bevestigen, een andere op de muur ( beide met een slag uit)en er dan over te pikken.
 

tomant

Nieuw Lid
Lid geworden
5 okt 2010
Berichten
37
Waarderingsscore
0
Punten
6
Hoe heb dit uiteindelijk opgelost? Wij zijn (waren) ook van plan om de douche te bekleden met Trespa platen. Maar elke verkoper lijkt ons dit af te raden. Voornaamste argumenten zijn dat je relatief grote uitzetvoegen moet voorzien die je niet mag opspuiten en het onzichtbaar bevestigen van de platen. De verkoper raadde lijmen af, omdat je steeds de kans hebt dat het met verloop van tijd begint te verzakken.

Wat is jullie idee hierover?
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
tomant wrote:
Hoe heb dit uiteindelijk opgelost? Wij zijn (waren) ook van plan om de douche te bekleden met Trespa platen. Maar elke verkoper lijkt ons dit af te raden. Voornaamste argumenten zijn dat je relatief grote uitzetvoegen moet voorzien die je niet mag opspuiten en het onzichtbaar bevestigen van de platen. De verkoper raadde lijmen af, omdat je steeds de kans hebt dat het met verloop van tijd begint te verzakken.

Wat is jullie idee hierover?



voegen : inderdaad een nadeel bij Trespa



al eens gekeken naar glaspanelen (gekleurd)



vb op : http://www.renobad.be/nl/links-31.htm de link onderaan
 
Lid geworden
28 apr 2006
Berichten
44
Waarderingsscore
0
Punten
0
Volgens mij mag je trespa zeker niet verlijmen rechtstreeks op de muur.

Er moet steeds verluchting zijn aan de achterzijde anders gaat hij kromtrekken

en loskomen .
 

stefan

Zeer gewaardeerd lid
Lid geworden
10 mrt 2006
Berichten
29.898
Waarderingsscore
2.465
Punten
113
gyprocplaatser wrote:
Volgens mij mag je trespa zeker niet verlijmen rechtstreeks op de muur.

Er moet steeds verluchting zijn aan de achterzijde anders gaat hij kromtrekken

en loskomen .



dat klopt zeker, eerst lattenwerk plaatsen



ook zo bij buitengevel met Trespa, Eternit, ...
 
Lid geworden
6 dec 2009
Berichten
545
Waarderingsscore
0
Punten
0
Op een werf (Spoedafdeling ziekenhuis) worden alle panelen met dubbelzijdige tape bevestigd. Zijn palenel van 4m hoog op 2m breed eerst wordt alles wel grondig ontvet en nog iets op de ondergrond gesmeerd.
 
Lid geworden
10 okt 2008
Berichten
8.080
Waarderingsscore
11
Punten
0
die dubbelzijdige tape is om initieel de lijm extra ondersteuning te geven. No way dat dat alleen gebruikt is.
 
Lid geworden
6 dec 2009
Berichten
545
Waarderingsscore
0
Punten
0
Echt wel, heb het vandaag beter bekeken, en dat voorsmeren was zwarte verf voor de naden niet te zien.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan