• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

hoe sterk is een flex?

tellerke

Lid
Lid geworden
22 dec 2008
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Punten
16
Ik zou de bekabeling voor stopcontacten (3G2,5 voorbedraad in een flex van 16mm) moeten leggen in de garage.

De garage is nog niet gechaped, dus de flex gaat nog een hele tijd bloot liggen, maar ik rij wel al binnen met de auto. Dus is de vraag of die flex stevig genoeg is om voortdurend met de auto over te rijden?



Nu dat ik dit typ, bedenk ik me dat ik het gewoon eens kan proberen met een stuk flex :)



Maar als iemand al ervaring heeft, hoor ik het graag...
 

BartDG

Zeer Actief lid
Lid geworden
14 aug 2008
Berichten
1.529
Waarderingsscore
1
Punten
38
Ik heb het nooit geprobeerd, maar echt met de wagen over een blootliggende flex rijden en/of erop stilstaan is volgens mij om problemen vragen. Denk ik toch. :mrgreen:
 

Milo72

Zeer Actief lid
Lid geworden
17 jun 2009
Berichten
2.719
Waarderingsscore
0
Punten
36
kzou het niet doen ... zelfs als je (een keer ? twee keer ?) over een lege flex rijdt, en geen beschadiging ziet ...



Gewoon al het risico om (te laat) tot de vaststelling te moeten komen dat er toch een flex (die mss. ondertussen onder de chape ligt) naar de knoppen is ... en dan ?
 

willem_anneleen

Zeer Actief lid
Lid geworden
15 nov 2006
Berichten
1.729
Waarderingsscore
4
Punten
38
Volgens mij gaat die flex daar niets van voelen. Maar leg ze wel goed vast, dat je niets meetrekt, of dat ze niet over elkaar beginnen te liggen ...

Maar probeer het eens (en laat het hier weten ;)



Alternatief: met een paar ferme kwakken mortel op de plaatsen van de banden mooi vastleggen ?



w
 
Lid geworden
19 mrt 2008
Berichten
1.563
Waarderingsscore
1
Punten
0
Kan je de flex niet "rondleggen" zodat die niet in zone komt waar je auto rijdt ? Lijkt mij ook steviger achteraf (flex is altijd een lichte verzwakking van je dekvloer) dat die niet in de zwaarst belaste zone ligt.
 
Lid geworden
25 dec 2009
Berichten
84
Waarderingsscore
0
Punten
0
flex is daar niet tegen bestaand hoor

je kan die gewoon zo op het einde van de flex bijna met de hand zelf in drukken

dus nooit ni doen of zo als al gemeld en in mortelen of rond leggen
 

pthomass

Zeer Actief lid
Lid geworden
5 dec 2007
Berichten
1.619
Waarderingsscore
10
Punten
38
tellerke wrote:
I

De garage is nog niet gechaped, dus de flex gaat nog een hele tijd bloot liggen, maar ik rij wel al binnen met de auto.



Auto buiten laten staan totdat gechaped is? Hoe lang nog eer dat is?



de plaats waar de flex naartoe gaat, wat is daar? Heb je dat echt nodig totdat gechaped is? Anders gewoon wachten met die flex te leggen...
 
Lid geworden
13 okt 2009
Berichten
41
Waarderingsscore
0
Punten
0
Heb je hoogte genoeg om laagje mortel over heel de lengte van de flex te doen?

Dan zit je wel met wat hobbels om over te rijden maar das geen probleem hé.



Toch als je de flex nu al nodig hebt. En probeer ervoor te zorgen dat je aan de aansluitpunten langs beide zeiden nog aankan en controleer de flex voor je chappe legt, als er dan problemen zijn leg je snel een andere.
 

tellerke

Lid
Lid geworden
22 dec 2008
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Punten
16
ik had al besloten om de flex "om" te leggen, maar heb het vanavond voor de nieuwsgierigheid toch eens geprobeerd :)



De flex was niet stuk, maar toch al een beetje platgeduwd door de banden. Ik denk dat als je er een 10-tal keer over rijd, dat hij het toch gaat begeven.



Voila, een "geslaagd" experiment! :)
 
Lid geworden
8 aug 2008
Berichten
204
Waarderingsscore
0
Punten
0
Als het écht niet anders kan, 2 stukken panlat ( de dikte van uwe flex) evenwijdig, die zullen het gewicht van de auto torsen, en niet uwe flex).
 
Lid geworden
22 okt 2006
Berichten
2.181
Waarderingsscore
0
Punten
0
tellerke wrote:
ik had al besloten om de flex "om" te leggen, maar heb het vanavond voor de nieuwsgierigheid toch eens geprobeerd :)



De flex was niet stuk, maar toch al een beetje platgeduwd door de banden. Ik denk dat als je er een 10-tal keer over rijd, dat hij het toch gaat begeven.



Voila, een "geslaagd" experiment! :)



Hoewel de flex op zich het overleeft heeft is dat nog geen garantie voor de draden die erin zitten. De mantel daarvan kan wel beschadigd zijn door het samendrukken.
 

F-B

Zeer Actief lid
Lid geworden
3 aug 2006
Berichten
4.861
Waarderingsscore
38
Punten
48
Kan je je garage wel binnen- en buitenrijden ? Als het nog niet gechapped en dus ook nog niet getegeld is, zit je toch nog met een niveauverschil tussen je dorpel en betonplaat ?
 

tellerke

Lid
Lid geworden
22 dec 2008
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Punten
16
F-B wrote:
Kan je je garage wel binnen- en buitenrijden ? Als het nog niet gechapped en dus ook nog niet getegeld is, zit je toch nog met een niveauverschil tussen je dorpel en betonplaat ?



waar de wielen van de auto komen, hebben we al "heuveltjes" beton gegoten zodat de auto al binnen kan.
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan