• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hoe spouw breder maken?

Lid geworden
10 jul 2006
Berichten
35
Waarderingsscore
0
Punten
0
Hallo,



Normaal is in onze ruwbouw een spouwbreedte voorzien van 7cm. Na veel te lezen op dit forum, zou ik de spouw eigenlijk wat breder willen maken. Hier zit ik echter mogelijks met een technisch probleem omdat onze bouw reeds in de fase zit van opbouw van het binnenblad (hollandse wijze). Situatie is de volgende. Kelder is gebouwd met bierbakken (30 cm breed). Hierop staan de binnenmuren (14cm). Ik heb nu nog een ruimte van 16 cm op mijn bierbakken. Mijn gevelsteen is 9 cm. Zo kom je dus aan de spouw van 7 cm. Binnenmuur staat er dus al (tenminste het gelijkvloers). Zijn er nu mogelijkheden om de gevelsteen naar buiten op te schuiven waardoor de spouw vergroot kan worden (waarbij deze mogelijks gedeeltelijk niet meer steunt op de bierbakken)? Zijn er andere mogelijkheden? Graag jullie mening/advies



mvg



Y
 
Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan