• Pesticiden kunnen schadelijk zijn voor de gezondheid en voor de natuur. Beter is om preventief te werken door geen pesticiden te gebruiken om groen en verhardingen te onderhouden. Een tuin zonder pesticiden is perfect mogelijk. Op de website Mijn gifvrije tuin vindt u tips en ideeën voor een stadstuin, een grote tuin, een moestuin of een speeltuin.
    Hou er rekening mee de héél wat pesticiden enkel nog door professionelen met Fytolicentie mogen gebruikt worden!

Hoe screens afwerken langs binnen?

thommich

Nieuw Lid
Lid geworden
9 mrt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
6
Goeiemorgen,

Wij hebben op 5 ramen op het zuiden en westen screens voorzien. Gezien de stijl van onze woning hebben we ervoor gekozen om met montagesituatie "4" te werken, waarbij de screen bovenop het raam staat en achter de slag weg zit.
Langs buiten is de screen dus nauwelijks zichtbaar.
Langs binnen moet dit echter dichtgemaakt worden.

Fixscreen-100-M4.jpg

Bovenstaande afbeelding geeft een indicatie van onze montagesituatie. Wij hebben screens van polmarplast maar het principe is hetzelfde, aan de binnenzijde is die kast dus open om de rol te kunnen uithalen.

Ik ben me bewust dat onze keuze voor de esthetiek aan de buitenzijde niet de meest ideale situatie is voor luchtdichtheid en isolatie langs de binnenzijde.
Toch vroeg ik me af hoe we met deze situatie toch het best dit kunnen dichtmaken, rekening houdende met:
-isolatie
-luchtdichtheid
-toegankelijkheid (als de screen ooit kapot is moet het terug open)
-esthetisch langs binnenzijde

Doordat wij met een renovatie zitten, hebben we zeer dikke muren waardoor ik aan de binnenzijde boven het raam eigenlijk de lijn van het pleisterwerk kan doortrekken (dus geen "bak" langs de binnenzijde).

Ik dacht eventueel een kaderwerk te maken rondom, en dan MDF-platen daartegen te schroeven waartegen ik aan de binnenzijde PIR gekleefd heb.
Zouden er magneten bestaan die krachtig genoeg zijn om dit gewicht te dragen? Dan is dat zeer eenvoudig te openen indien nodig.
Alleen blijft de vraag hoe je dat toch een minimale luchtdichtheid kan geven...

Zijn daar ergens online voorbeelden van te vinden of zijn hier mensen die ervaringen hebben?

thommich

Nieuw Lid
Lid geworden
9 mrt 2012
Waarderingsscore
0
Punten
6
Heeft niemand deze situatie al uitgevoerd?

Blijf op de hoogte en schrijf je in voor 
onze nieuwsbrief
Bovenaan